Biuro Badania Opinii i Rynku "Estymator" podało wyniki sondażu, z których wynika, że w II kw. br. 72 % Polaków miało telefon komórkowy. W grupie od 20 do 29 lat 95% osób posiadało telefony komórkowe. Wśród nastolatków (13-19 lat) telefon komórkowy miało 91 % ankietowanych.
Wśród ludzi w wieku 30-39 lat komórkę ma 90 % badanych. Później - ze wzrostem wieku użytkowników - liczba telefonów komórkowych stopniowo maleje. Dla coraz starszych wynosi: 77 % dla osób w wieku 40-49 lat, 60 % dla przedziału 50-59 lat, 42 % dla wieku 60-69 lat, oraz 32 % dla osób w wieku 70 i więcej lat.
Posiadanie telefonu komórkowego zależy też od wykształcenia - im bardziej wykształcony Polak, tym częściej ma komórkę: 86 % Polaków z wyższym wykształceniem ją posiada, podczas gdy wśród osób z wykształceniem podstawowym odsetek ten wynosi tylko 51 %
Najwięcej użytkowników komórek - 79 % - jest w miastach średniej wielkości (od 50 do 200 tys. mieszkańców).
Mniejsze nasycenie komórkami obserwujemy w miastach dużych (powyżej 200 tys.) i małych (poniżej 50 tys.): około 74 % Odsetek ten jest tylko trochę niższy na wsi: 67 %.
Według sondażu, ważny jest także poziom dochodów: i tak 93 % najbogatszych Polaków (dochód rodziny powyżej 4000 zł miesięcznie) to użytkownicy telefonu komórkowego. Wśród osób najuboższych (dochód rodziny do 1000 zł) odsetek ten wynosi 57 %
Odsetek klientów poszczególnych sieci jest - według sondażu - następujący: Orange - 26 %, Era - 25 %, Plus - 25 %, Heyah - 7 %, Sami Swoi - 2 %
Najlepiej wykształceni są klienci Ery - 37 % z nich ma wyższe wykształcenie. Ta sama sieć ma też najwięcej klientów o najwyższych dochodach. Najmłodszych użytkowników ma sieć Heyah - 26 % z nich ma 13-19 lat. Z kolei wśród klientów Samych Swoich największy - 46 procentowy jest udział osób mieszkających na wsi. Sieć ta ma także największy odsetek osób o najniższych dochodach.
Badanie przeprowadzono od marca do maja 2006 r. w ramach projektu EstyMedia na ogólnopolskiej, losowej próbie 3724 osób w wieku od 13 do 80 lat.