Grupa T-Mobile International ogłosiła swoje wyniki za I kw. 2002 roku. Na koniec marca br. T-Mobile obsługiwał 54.6 mln abonentów na całym świecie. 46.3 mln to klienci spółek z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Austrii i Czech , w których T-Mobile ma większość udziałów. Reszta, czyli 8.3 mln, to abonenci operatorów z mniejszościowym udziałem T-Mobile z Polski, Rosji i Holandii. Spółka zanotowała 66 % wzrost przychodów netto rok do roku z 2.7 mld euro do 4.5 mld euro (przy uwzględnieniu po raz pierwszy spółki VoiceStream i czaskiego T-Mobile). Wskaźnik EBITDA wyniósł 1.2 mld euro (czyli dwa razy więcej niż rok wcześniej).
T-Mobile Deutschland
Operator obsługiwał na koniec marca br. 23 mln klientów. Rok wcześniej miał ich o 2.2 mln mniej, czyli zanotował wzrost o ponad 10%. W stosunku do końca 2001 r. liczba abonentów spadła o 43 tys. klientów, ale operator zachował 41 % udział w rynku. Spadek liczby abonentów wynikał ze znacznej redukcji bazy abonenckiej pozyskanej w prepaidzie podczas świat w 2000 r. Operator ma obecnie prawie 47 % abonentów postpaid. T-Mobile Deutschland zwiększył swój przychód netto za 1 kw. o ponad 8 % do około 1.8 mld euro. EBITDA wyniosła 700 mln euro. Średni koszt pozyskania klienta wyniósł 96 euro - w postpaidzie było to 172 euro, w prepaidzie 32 euro.
T-Mobile UK
T-Mobile UK podłączył w I kw. 330 tys. abonentów i na koniec marca miał 10.8 mln klientów. W ciągu 12 miesięcy zanotował więc wzrost o 20%. 80 tys. nowych klientów wybrało usługę w systemie postpaid. Dla porównania w I kw. 2001 roku operator stracił 70 tys. klientów postpaidu. Obecny udział spółki w rynku wynosi 22 %. EBITDA za I kw. wyniosła 0.2 mld euro.
T-Mobile Austria
T-Mobile Austria w I kw. stracił 120 tys. klientów i ma ich obecnie około 2 mln. Udział w rynku wynosił ponad 33 %. Przychody netto osiągnęły 0.25 mln euro. EBITDA wzrosła o 30% i osiągnęła 77 mln euro.
T-Mobile w Czechach
W I kw. T-Mobile w Czechach po raz pierwszy przekroczył 3 mln abonentów, podłączając 180 tys. klientów. 21 % podłączeń stanowili abonenci postpaid (rok wcześniej 7 %). EBITDA wzrosła do 77 mln euro. Udział w rynku wyniósł na koniec marca 41 %.
Główne wskaźniki grupy T-Mobile International Group, 1 kw. 2002:
Klienci (tysiące) | 1 kw/01 | 1 kw/02 | Wzrost | Wzrost (%) |
TMO Group | 31,917 | 46,307 | 14,390 | 45.1 |
T-Mobile Deutschland | 20,858 | 23,038 | 2,180 | 10.5 |
T-Mobile UK | 8,981 | 10,750 | 1,769 | 19.7 |
T-Mobile Austria | 2,078 | 1,985 | -93 | -4.5 |
T-Mobile Czechy | 2,074 | 3,033 | 959 | 46.2 |
VoiceStream | 5,498 | 7,501 | 2,003 | 36.4 |
Przychody netto (€ miliony) | 1 kw/01 | 1 kw/02 | Wzrost | Wzrost (%) |
TMO Group | 2,681 | 4,465 | 1,784 | 66.5 |
T-Mobile Deutschland | 1,658 | 1,796 | 138 | 8.3 |
T-Mobile UK | 774 | 920 | 146 | 18.7 |
T-Mobile Austria | 259 | 254 | -5 | -1.9 |
T-Mobile Czechy | - | 163 | - | - |
VoiceStream | - | 1,357 | - | - |
EBITDA (€ miliony) | 1 kw/01 | 1 kw/02 | Wzrost | Wzrost (%) |
TMO Group | 589 | 1,2114) | 622 | 105.6 |
T-Mobile Deutschland | 444 | 735 | 291 | 65.5 |
T-Mobile UK | 101 | 199 | 98 | 97.0 |
T-Mobile Austria | 59 | 77 | 18 | 30.5 |
T-Mobile Czechy | - | 77 | - | - |
VoiceStream | - | 106 | - | - |
ARPU | 1 kw/01 | 1 kw/02 | Wzrost | Wzrost (%) |
TMO Group | 24.7 | 24.8 | 0.1 | 0.4 |
T-Mobile Deutschland | 24.3 | 23.2 | -1.1 | -4.5 |
T-Mobile UK | 25.16) | 27.7 | 2.6 | 10.4 |
T-Mobile Austria | 26.8 | 28.4 | 1.6 | 6.0 |
T-Mobile Czechy | - | 14.4 | - | - |
VoiceStream | - | 51.5 | - | - |
Churn (%) | 1 kw/01 | 1 kw/02 | Wzrost | Wzrost (%) |
TMO Group | 1.5 | 2.2 | 0.8 | - |
T-Mobile Deutschland | 0.8 | 1.6 | 0.8 | - |
T-Mobile UK | 1.5 | 2.0 | 0.5 | - |
T-Mobile Austria | 1.6 | 3.6 | 2.0 | - |
T-Mobile in the Czech Rep. | 0.4 | 0.7 | 0.3 | - |
VoiceStream | 4.3 | 4.4 | 0.1 | - |