T-Mobile ma 70 tys. użytkowników światłowodu - umowa z Orange obowiązuje od końca 2018 r.

Newsy
Opinie: 0
T-Mobile ma 70 tys. użytkowników światłowodu - umowa z Orange obowiązuje od końca 2018 r.

W czwartym kwartale T-Mobile zwiększył przychody o 7% (r/r) oraz zysk EBITDA AL o 5,1% (r/r). W skali całego roku przełożyło się to na osiągnięcie przychodu w kwocie 6,5 mld PLN, wyższej o 0,9% od wyniku z roku poprzedniego, a zysk EBITDA AL w tym czasie zwiększył się o 4,6%, osiągając poziom 1,76 mld PLN.

Bazy klientów usług światłowodowych T-Mobile na infrastrukturze innych operatorów osiągnęła poziom prawie 70 tysięcy użytkowników. T-Mobile chyba po raz pierwszy podał te dane w swoich raportach. W 2018 roku Orange zawarła z T-Mobile Polska długoterminową umowę na dostęp do sieci światłowodowej Orange Polska w formie Bitstream Access. OPL S.A. rozpoczęła świadczenie usług w grudniu 2018 roku. Opłaty należne w ramach umowy składają się głównie ze stałej opłaty początkowej w wysokości 275 milionów złotych, stałej opłaty za przygotowanie infrastruktury, integrację systemów IT oraz miesięcznych opłat za każdego klienta. Przychody z umowy są rozpoznawane przez 15 lat - to jest przez aktualnie przewidywany czas trwania umowy.

T‑Mobile wdrożył w zeszłym roku nowe podejście do oferowania internetu domowego na terenie całej Polski. Obecnie przychodząc do salonu T‑Mobile klient wskazuje docelową lokalizację korzystania z internetu, a konsultant sprawdza dostępną w danym miejscu technologię i dostosowuje do niej ofertę, proponując internet dla domu (FMS) lub łącze światłowodowe. Zasięg oferty światłowodowej T-Mobile jest obecnie drugim co do wielkości w Polsce i obejmuje ok. 4,7 mln gospodarstw domowych.

Wzrost rocznych przychodów T-Mobile udało się wypracować mimo negatywnego wpływu przeniesienia ruchu transferowego do dedykowanej spółki Grupy DT (efekt widoczny w pierwszej połowie roku) oraz regulacji stawek MTR i FTR w łącznej wysokości ok. (-) 200 mln zł.

W całym 2021 r. T‑Mobile był operatorem, który w procesie MNP utracił najmniejszą liczbę klientów ze wszystkich operatorów infrastrukturalnych, a w samym czwartym kwartale zajął pierwsze miejsce zestawienia, jako jedyny z nich notując pozytywny bilans przenośności numerów.

W skali 12 miesięcy średni miesięczny współczynnik churn postpaid był na poziomie 0,7%.

Pod koniec 2021 r. T‑Mobile Polska przekroczył liczbę 11,5 mln klientów, co stanowi wzrost o 344 tysiące w porównaniu do poprzedniego okresu.

W trzecim kwartale smartfony kompatybilne z 5G stanowiły 30 proc. telefonów wybieranych przez klientów T‑Mobile, a w czwartym kwartale było to już ponad 40 proc.

W styczniu tego roku taryfy 5G wybierało blisko 70% klientów T‑Mobile.

Na popularności zyskują smartwatche, co widoczne jest w 35% wzroście liczby aktywacji usługi multisim w czwartym kwartale roku (k/k).

Udział dwóch najwyższych taryf L i VIP w ofercie wzrósł w czwartym kwartale dwukrotnie (k/k).

W ostatnich trzech miesiącach roku baza aktywnych użytkowników Światłowodu Biznes wzrosła o 20% w porównaniu do roku poprzedzającego.

W 2021 roku operator odnotował wzrost zapotrzebowania na przesył danych w sieci o 19% (r/r), a ilość przesyłanych treści wideo wzrosła o 20% (r/r) i obecnie stanowi 50% transmitowanych danych w sieci T‑Mobile.

W sierpniu T‑Mobile zakończył wielomiesięczny proces wyłączania sieci trzeciej generacji działającej na częstotliwości 2100 MHz, a kolejnym krokiem w tym obszarze stało się przygotowanie do pilotażowego wyłączenia 3G na częstotliwości 900 MHz, zaplanowanego na lata 2022-2023. Jednocześnie prowadził rozbudowę zasięgu sieci piątej generacji, by na koniec roku osiągnąć 3,5 tysiąca stacji i pokrycie terytorium kraju na poziomie 30% populacji.

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: