Deutsche Telekom podał wyniki T-Mobile Polska w III kw. 2018 r.
W porównaniu do stanu na koniec III kwartału ubiegłego roku T‑Mobile Polska zwiększył przychody o 5,5%, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5%. Jednocześnie w ciągu ostatniego kwartału pozyskując netto 84 tysiące klientów.
Na koniec III kwartału 2018 r. T‑Mobile Polska obsługiwał 10 milionów 690 tysięcy kart SIM, w tym ponad 7,1 miliona klientów kontraktowych oraz ponad 3,5 miliona z segmentu prepaid. Oznacza to wzrost o 84 tysiące w ciągu kwartału. Współczynnik odejść klientów kontraktowych churn spadł do poziomu 0,8%, najniższego od 2012 roku.
Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.
W trzecim kwartale T‑Mobile wprowadził na rynek ofertę rodzinną. Oferta SuperNet Video dostępna w segmencie prepaid zdobyła w 3 miesiące 80 tysięcy aktywnych użytkowników.
W sektorze małych i średnich firm wprowadzono ofertę MagentaBIZNES, dającą możliwość korzystania w ramach wszystkich kart SIM w firmie z jednej, nielimitowanej oferty internetowej oraz oferującą usługi dodatkowe, takie jak zdalne usługi serwisowe IT, pakiet Office365 lub księgowość online. W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży oferta stanowiła 85% sprzedaży w segmencie SOHO VSE.
W omawianym okresie T‑Mobile Polska zanotował wzrosty zarówno w warstwie przychodowej, jak i pod względem zysku EBITDA. Wypracowane przychody wyniosły 1,688 mld zł, a więc były wyższe od analogicznego okresu ubiegłego roku o 5,5%. Jednocześnie wynik EBITDA wzrósł do kwoty 418 mln zł o 11,5%, głównie za sprawą sezonalizacji EBITDA.
Niższy churn, wzrost bazy klientów oraz stabilizacja ARPU odbiły się pozytywnie na naszym wyniku finansowym. Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest konsekwentna stabilizacja przychodów i wzrost wyniku EBITDA, który obecnie nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home. Cieszymy się, że wskaźniki finansowe zaczynają odzwierciedlać pozytywne działania, jakie podejmowaliśmy na przestrzeni ostatnich kwartałów – powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska.
T‑Mobile po zawarciu umowy z Orange, gwarantującej dostęp do sieci światłowodowej, zawarł kontrakt z operatorem kablowym Nexera. Nowa umowa uzupełnia tę zawartą z Orange, ponieważ umożliwia dostęp do łączy instalowanych przede wszystkim poza dużymi miejscowościami i doprowadzanymi do domów jednorodzinnych.
Q3 2017 millions of € |
Q4 2017 millions of € |
FY 2017 millions of € |
Q1 2018 millions of € |
Q2 2018 millions of € |
Q3 2018 millions of € |
Change % |
Q1 - Q3 2017 millions of € |
Q1 - Q3 2018 millions of € |
Change % |
||
TOTAL REVENUE | 376 | 392 | 1 509 | 375 | 368 | 392 | 4,3 | 1 117 | 1 135 | 1,6 | |
PRODUCT VIEW | 376 | 392 | 1 509 | 375 | 368 | 392 | 4,3 | 1 117 | 1 135 | 1,6 | |
- Fixed network | 27 | 29 | 105 | 27 | 27 | 28 | 3,7 | 77 | 84 | 9,1 | |
- Mobile communications | 349 | 363 | 1 403 | 348 | 340 | 364 | 4,3 | 1 040 | 1 052 | 1,2 | |
SEGMENT VIEW | 376 | 392 | 1 509 | 375 | 368 | 392 | 4,3 | 1 117 | 1 135 | 1,6 | |
- of which Consumer | 208 | 213 | 834 | 211 | 204 | 214 | 2,9 | 621 | 629 | 1,3 | |
- of which Business | 124 | 133 | 508 | 127 | 122 | 125 | 0,8 | 375 | 375 | 0,0 | |
EBITDA | 88 | 106 | 419 | 96 | 101 | 97 | 10,2 | 313 | 294 | (6,1) | |
EBITDA MARGIN (EBITDA / TOTAL REVENUE) | % | 23,4 | 27,0 | 27,8 | 25,6 | 27,4 | 24,8 | 1,4p | 28,0 | 25,9 | (2,1p) |
CASH CAPEX (AS REPORTED) | 45 | 48 | 203 | 59 | 50 | 50 | 11,1 | 155 | 159 | 2,6 |
Q3 2017 |
Q4 2017 |
FY 2017 |
Q1 2018 |
Q2 2018 |
Q3 2018 |
Change % |
Q1 - Q3 2017 |
Q1 - Q3 2018 |
Change % |
||
FIXED NETWORK (END OF PERIOD) | |||||||||||
Fixed network Access Lines | ('000) | 29 | 32 | 32 | 27 | 26 | 19 | (34,5) | 29 | 19 | (34,5) |
- IP Accesslines | ('000) | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0,0 | 1 | 1 | 0,0 |
Broadband Customers Retail | ('000) | 27 | 25 | 25 | 23 | 23 | 20 | (25,9) | 27 | 20 | (25,9) |
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD) | |||||||||||
Service revenue | (€) | 224 | 230 | 899 | 223 | 220 | 234 | 4,5 | 669 | 677 | 1,2 |
Service revenue EXCL. IFRS 15 | (€) | 219 | 215 | 219 | n.a. | 653 | n.a. | ||||
CUSTOMERS | ('000) | 10 297 | 10 454 | 10 454 | 10 509 | 10 609 | 10 693 | 3,8 | 10 297 | 10 693 | 3,8 |
- contract | ('000) | 6 797 | 6 921 | 6 921 | 6 990 | 7 068 | 7 152 | 5,2 | 6 797 | 7 152 | 5,2 |
- prepaid | ('000) | 3 500 | 3 533 | 3 533 | 3 519 | 3 541 | 3 541 | 1,2 | 3 500 | 3 541 | 1,2 |
NET ADDS | ('000) | 46 | 156 | (180) | 56 | 100 | 84 | 82,6 | (337) | 239 | n.a. |
- contract | ('000) | 56 | 124 | 309 | 69 | 78 | 84 | 50,0 | 186 | 231 | 24,2 |
- prepaid | ('000) | (10) | 33 | (490) | (14) | 22 | 0 | (100,0) | (523) | 8 | n.a. |
AVERAGE MONTHLY CHURN | (%) | 1,8 | 1,5 | 2,1 | 1,4 | 1,3 | 1,4 | (0,4p) | 2,3 | 1,4 | (0,9p) |
- contract | (%) | 1,0 | 1,0 | 1,1 | 1,0 | 0,9 | 0,8 | (0,2p) | 1,1 | 0,9 | (0,2p) |
ARPU | € | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 8 | 14,3 | 7 | 7 | 0,0 |
- contract | € | 9 | 10 | 10 | 9 | 9 | 10 | 11,1 | 10 | 10 | 0,0 |
- prepaid | € | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0,0 | 3 | 3 | 0,0 |
MOU PER CUSTOMER | (min) | 258 | 269 | 255 | 260 | 253 | 248 | (3,9) | 251 | 254 | 1,2 |
- contract | (min) | 340 | 356 | 342 | 344 | 333 | 327 | (3,8) | 336 | 335 | (0,3) |
Rise and shine! Z niemałą przyjemnością prezentujemy nasze wyniki finansowe za #3q2018. Blisko 400 tys nowych klientów YoY, najniższy wskaźnik odejść klientów od 2012 i stabilne wyniki finansowe. Więcej szczegółów - https://t.co/4oTrdcDvAn #dzieńdobry #telekomwall #najlepszasiec pic.twitter.com/PdsZxqgnHA
— T-Mobile Polska (@TMobilePolska) 8 listopada 2018