25.04.2003 r. po raz drugi wystartował POP Basket Tour - turniej koszykówki ulicznej organizowany przez Ideę POP. POP Basket Tour to cykl imprez sportowych organizowanych już drugi raz w 25 miastach Polski, z finałem rozegranym we Wrocławiu. Podczas rozgrywek turniejowych zawodnicy walczyć będą o główną nagrodę - wyjazd na europejski mecz koszykarski z drużyną Idea Śląsk Wrocław. Dodatkowo, dla najzdolniejszych koszykarzy, Idea POP ufunduje roczne stypendia, które umożliwią zawodnikom grę w młodzieżowej grupie drużyny Idea Śląsk Wrocław.
Turniej koszykówki ulicznej POP Basket Tour jest zorganizowany przede wszystkim z myślą o młodzieży wieku 14-25 ze średnich miast, gdzie dostęp do wydarzeń sportowych bywa utrudniony. W turniejach mogą wziąć udział drużyny 3-osobowe (plus zawodnik rezerwowy). Rejestracja ekip zaczyna się zawsze w dniu imprezy, 1,5 godziny przed rozpoczęciem meczów. Ze względów organizacyjnych, w każdym z 25 miast liczba drużyn przyjętych do rozgrywek eliminacyjnych jest ograniczona do 32. Mecze są sędziowane przez profesjonalnych arbitrów z Polskiego Związku Koszykówki. Atmosferę meczów podgrzewają dziewczęta z zespołu cheerleaderek.
W trakcie sportowych zmagań finalistom turnieju zostaną wręczone nagrody i wyróżnienia. Każdy zawodnik biorący udział w POP Basket Tour otrzyma od organizatora koszulkę sportową. Dla wszystkich zwycięzców Idea POP przygotowała zestawy POP z telefonami komórkowymi, a dla drużyn, które zajmą drugie i trzecie miejsca - atrakcyjne nagrody pocieszenia.
Zwycięzców turniejów eliminacyjnych (25 drużyn) Idea POP zaprosi na dwudniowy pobyt do Wrocławia, gdzie 22 czerwca zostanie rozegrany wielki finał POP Basket Tour. Mecze będą rozgrywane na 10 boiskach, w sercu Wrocławia - na Rynku. Turniej zakończy się koncertem zespołów: Blenders i Myslovitz. Organizator zapewnia finalistom zakwaterowanie, wyżywienie i pokrywa koszty przejazdu na miejsce rozgrywek.
Dla zwycięskiej drużyny w finale przewidziana jest specjalna i niepowtarzalna nagroda główna - wyjazd na międzynarodowy mecz z koszykarzami Idei Śląsk Wrocław do jednego z europejskich krajów. Finałowa drużyna będzie mogła towarzyszyć obecnym Mistrzom Polski podczas ich podróży, treningów i sportowych zmagań na meczu.
W ramach stałej współpracy z drużyną Idea Śląsk Wrocław, na każdym turnieju POP Basket Tour, będzie obecny selekcjoner młodych talentów. Dla najlepiej zapowiadających się przyszłych koszykarzy Idea POP przewidziała możliwość przyznania trzech rocznych stypendiów sportowych, umożliwiających podpisanie profesjonalnych kontraktów z klubem Idea Śląsk Wrocław. Stypendia przeznaczone będą na sfinansowanie sezonowego cyklu szkoleniowego w klubie, w ramach młodzieżowych grup koszykówki. W zeszłym roku stypendia zostaly przyznane 3 zawodnikom, którzy obecnie trenują w kadrze juniorów Idei Śląsk Wrocław i aktywnie rozwijają swoje koszykarskie talenty. Sukcesy zawsze są powodem do dumy. Mam nadzieję, że dzięki naszemu wsparciu młodzi, utalentowani koszykarze, będą mieli lepszy start w ich dorosłą karierę sportową - powiedział Wojciech Pronobis, Kierownik Działu Idea POP. W ten sposób chcielibyśmy przyczynić się do POPularyzowania aktywnego stylu życia wśród młodzieży.
W każdym z miast, podczas turniejów będzie dostępne "Laboratorium POP Komunikacji" - kontener pełniący rolę objazdowego salonu Idea POP. Wszyscy zainteresowani będą mogli zapoznać się z najnowszą ofertą Idei POP oraz skorzystać z fachowych porad Autoryzowanych Przedstawicieli Idei. W specjalnie przygotowanym punkcie sprzedaży będzie okazja do kupienia od ręki Zestawów Idea POP po super atrakcyjnej cenie i wybrania sobie w nagrodę upominka.
Laboratorium POP Komunikacji wyposażone jest w 16 stanowisk multimedialnych z monitorami dotykowymi i interaktywnymi aplikacjami, ekran do prezentacji multimedialnych oraz najnowszej generacji telefony komórkowe. Laboratorium będzie pełniło rolę sali wykorzystywanej na potrzeby prezentacji, gier i specjalnie przygotowanych zadań do wykonania (m.in. możliwość wysyłania darmowych MMSów, SMSów, usługi lokalizacyjne, gra Java). Każdy kto pomyślnie wykona zadania, otrzyma dyplom 'wyjątkowego POPaka' z własnym zdjęciem.
Oprócz kosza i Laboratorium POP Komunikacji, Idea POP przygotowała masę atrakcji. Sympatyków szaleństwa na deskorolce i rolkach Idea zaprasza do mini skate-parku, gdzie będzie można zaprezentować swoje sportowe wyczyny w tej dziedzinie. Organizator zapewni także pokazy prezentowane przez 'skejtowców' na deskorolkach, rolkach i cyklistę na rowerku BMX. Odważnych Idea POP zaprasza do spróbowania sił na ściance wspinaczkowej. A dla miłośników muzyki hip hop i rap przygotowano specjalne pokazy oraz konkursy rapowania (freestyle) i break-dance.
Patronat medialny nad POP Basket Tour objęli: RMF FM, Przegląd Sportowy i magazyn HIRO.
POP Basket Tour odbędzie się w następujących miastach :
25.04 Racibórz
26.04 Kędzierzyn Koźle
27.04 Świdnica
01.05 Mielec
02.05 Dębica
03.05 Sanok
04.05 Nowy Sącz
09.05 Suwałki
10.05 Łomża
11.05 Ostrołęka
16.05 Biała Podlaska
17.05 Puławy
18.05 Stalowa Wola
23.05 Kwidzyn
24.05 Piła
25.05 Stargard Szczeciński
30.05 Leszno
31.05 Lubin
01.06 Żary
06.06 Gniezno
07.06 Konin
08.06 Piotrków Trybunalski
13.06 Kutno
14.06 Skierniewice
15.06 Ostrów Wielkopolski
22.06 Wrocław - FINAŁ