Ruszyła piąta edycja programu edukacyjnego Motoroli w Polsce pt. "Diversity czyli Różnorodność", skierowanego  do uczniów liceów i techników. Celem akcji jest zachęcenie do wyboru studiów  informatycznych młodzieży, a zwłaszcza jak największej liczby dziewcząt.  Motorola liczy na aktywny udział młodych kobiet w rekrutacji na stanowisko  inżyniera oprogramowania. Tworzenie oprogramowania jest pracą typowo zespołową.  Zróżnicowane zespoły cechuje większa elastyczność i efektywność oraz lepsza  atmosfera pracy, dające lepsze rezultaty pracy. Niestety, studia informatyczne w  Polsce kończy niewiele kobiet.
 
 "Dążąc do przełamania stereotypów na rynku i zachęcając kobiety do wyboru zawodu  informatyka, Motorola w Polsce prowadzi unikatowy projekt edukacyjny Diversity  czyli Różnorodność. Jesteśmy pracodawcą z ogromnymi perspektywami dla młodych  absolwentów, jak i doświadczonych ekspertów" - powiedziała Katarzyna Reinfuss,  kierownik ds. personalnych Motorola Global Software Group, Poland.
 
 W tym roku uczestnicy konkursu Motoroli będą mieli za zadanie stworzenie strony  internetowej, której tematem jest pojęcie "Stereotypu". W konkursie mogą wziąć  udział 4-6 osobowe grupy uczniów pod nadzorem nauczyciela, przy czym minimum  połowę grupy muszą stanowić dziewczęta. W ciągu czterech lat, w edukacyjnych  konkursie Diversity wzięło udział łącznie 3500 młodych ludzi. 
 
 Dla uczestników konkursu, Motorola przygotowała warsztaty i ćwiczenia  przybliżające zagadnienia związane z metodologią i testowaniem projektu, a także  z językami oprogramowania takimi jak HTML, DHTML i Java Script. Wszelkie  informacje dotyczące konkursu, rejestracji, warsztatów oraz lista nagród są  dostępne na stronie internetowej Diversity www.diversity.pl. Zgłoszenia do  udziału w konkursie będą przyjmowane do 15 marca br.
 
 Ceremonia rozdania nagród w Krakowie odbędzie się w pierwszej połowie czerwca.  Nagrody będą przyznane w 3 kategoriach: najlepsza grafika, najciekawszy temat,  najbardziej przyjazny interfejs użytkownika. Nagrody przyznają także internauci  oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii. Dodatkowo premiowane będą  najbardziej oryginalne zdjęcia, przygotowane specjalnie do pracy konkursowej.
 
 Patronami medialnymi tegorocznej edycji konkursu są Magazyn Komputerowy Enter  oraz komunikator tlen.pl. Partnerami są Hewlett Packard i Federacja Gmin i  Powiatów RP.