Serwis internetowy Sms.pl (należący do firmy RSI internet) uruchomił usługę wyszukiwania elementów graficznych przeznaczonych do wysyłania na ekran telefonów komórkowych stworzoną.
"Wyszukiwarka elementów dostępnych w serwisie SMS.pl oparta jest na mechanizmie słów kluczowych, czyli słów, które najlepiej opisują zawartość SMS-ów, co jest bardzo istotne w przypadku SMS-ów graficznych. W chwili obecnej opisanych zostało ponad 37 tysięcy elementów, a ich liczba z dnia na dzień rośnie. Nasza wyszukiwarka jest systemem unikalnym w skali kraju, który stworzyliśmy specjalnie na potrzeby serwisu sms.pl. Stale pracujemy nad jej rozwojem i poprawą trafności wyników wyszukiwania, aby zapewnić użytkownikom serwisu maksimum satysfakcji przy wysyłaniu SMS-ów." powiedział Tomasz Dwornicki dyrektor zarządzający RSI internet.
Dotychczas ogromne ilości elementów zgromadzonych w bazach serwisu sms.pl (ponad 37 tysięcy) były kategoryzowane tematycznie. Osoba poszukująca np. logo z filmu Matrix musiała przedrzeć się przez setki propozycji w kategorii filmowej. Obecnie wystarczy w oknie wyszukiwarki wpisać poszukiwane słowa, a w wyniku otrzymamy jedynie elementy zawierające interesujący nas temat.
Wyszukiwarka została zaopatrzona w tezaurus, który jest na bieżąco uzupełniany o nowe zwroty. Śledzenie i późniejsze analizowanie trafności i ilości wyników służy ciągłemu udoskonalaniu słowników. Wyszukiwarka pozwala także na zaawansowane wyszukiwanie z użyciem symboli wieloznacznych * i ? oraz + i - (dany wyraz ma lub nie ma wystąpić w opisie). Dodatkowo wyniki można zawężać do wybranej marki telefonu (Nokia, Samsung, Siemens, Alcatel, Ericsson, Motorola, Mitsubishi, Panasonic), oraz typu elementu.
Sms.pl udostępnia wszystkie elementy partnerom pragnącym zamieścić na swoich witrynach dodatkowe elementy graficzne i dzwonki. Na stronach sms.pl dostępne są kreatory pozwalające na łatwe tworzenie stron i podpinanie ich do własnych witryn.
Ogromne możliwości stwarza także sama wyszukiwarka, która pozwala w łatwy sposób zamieszczać w serwisie wyłącznie elementy tematycznie związane z serwisem, bądź jego fragmentem (np. logo matrixa wyłącznie pod informacjami o tym filmie, logo z kotami w serwisie dotyczącym kotów itp.).