Wzrost przychodów i straty Telefonii Dialog po II kw.

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 14

Przychody Telefonii Dialog z podstawowej działalności spółki wyniosły po pierwszych sześciu miesiącach tego roku 173 mln zł i mają tendencję rosnącą, jednak I półrocze spółka zakończyła stratą 155 mln zł. "W drugim kwartale tego roku Dialog osiągnął nadwyżkę w przychodach w wysokości 7,5 mln zł w stosunku do założeń budżetowych" - powiedział w poniedziałek Piotr Bielawski, rzecznik prasowy spółki

Ponadto, "począwszy od stycznia 2002 firma już w sposób trwały osiąga dodatni zysk operacyjny EBITDA. Po pierwszym kwartale wyniósł on 30 mln zł, a po półroczu ponad 53 mln zł, wobec planowanych 42,5 mln zł" - powiedział rzecznik firmy. "To bardzo ważny parametr dla wszystkich instytucji finansowych, banków, potencjalnych inwestorów. Osiągnięcie tu poziomu dodatniego to pierwszy stopień dochodzenia do progu rentowności" - powiedziała Katarzyna Muszkat, prezes spółki. 

Pierwsze półrocze 2002 Telefonia Dialog zakończyła jednak stratą netto w wysokości prawie 155 mln zł, wobec zaplanowanych 124 mln zł - poinformowała Muszkat. "Spółka poniosła większą od zakładanej stratę, mimo że generalnie poprawia swoje wyniki operacyjne. Spowodowane jest to tym, że wyniki obciążone są elementami związanymi z opłatami koncesyjnymi, denominowanymi w euro. Zmiana kursu tej waluty sprawiła, że wyniki spółki zostały niekorzystnie obciążone dodatkowymi różnicami" - wyjaśniła. Na działalności operacyjnej spółka po sześciu miesiącach tego roku odnotowała stratę w wys. 23 mln zł, mniej o 8,7 mln zł, niż zaplanowano w budżecie. Piotr Bielawski poinformował, że Telefonia Dialog prowadzi gruntowną restrukturyzację kosztów, w wyniku czego w pierwszym kwartale osiągnęła oszczędności w wys. 6,5 mln zł w odniesieniu do kosztów założonych w budżecie. Tendencja ta została utrzymana w kolejnych trzech miesiącach i oszczędności w drugim kwartale, w stosunku do planu, wyniosły 6,6 mln zł. 

Według Bielawskiego, jednym z najistotniejszych parametrów, wedle których ocenia się efektywność operatora telefonii stacjonarnej, jest liczba tzw. linii dzwoniących przypadających na jednego pracownika. Wskaźnik ten w Dialogu po pierwszym kwartale wyniósł 260, a po kolejnym kwartale wzrósł do 276 linii na jednego pracownika. Według danych dostępnych na stronach międzynarodowych operatorów wskaźnik ten u France Telecom wynosi odpowiednio 232, a w Deutsche Telecom - 284. 

Jak poinformował Dialog, w jego sieci dzwoni już 350 tysięcy linii, co, według tej spółki, czyni ją największym niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej w Polsce. Z usług firmy korzysta ponadto ponad 50 tys. interneutów.

Opinie:

Opinie archiwalne (14):

Komentuj

Komentarze / 14

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-08-19 17:02
    zadko sie zdarza ale pierwszy:)
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-08-19 17:05
    173 mln przychodow a 155 mln dlugu... ja bym w cos takiego nie inwestowal...
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-08-19 17:08
    chocial calkien niezla ilosc podlaczonych linii... Mogliby jeszce podac ile linni podlaczyli w ostatnim kwartale i prownac to z tepsa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-08-19 17:43
    Tak zastanawiające kiedy po takim sprawozdaniu pojawi się komunikat o rozmowach w sprawie sprzedaży tego operatora przez KGHM,jak pamiętamy rozmowy miały być już na ukończeniu i zawisły w martwym punkcie.Póżniej był komunikat,że KGHM wyprowadził już Dialog na prostą i cisza.P
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-08-19 19:01
    *Kan*KGHM regularnie próbuje sprzedać DIALOG - raz go sprzedaje, ale nie ma chętnych, no to potem twierdzą że nie sprzedadzą i będą inwestować tylko że to tak dla picu. A takimi niby to pozytywnymi wynikami próbują powiedzieć \"to dobra inwestycja - kupcie to od nas" Bardzo mi się podoba zwrot "pierwszy stopień dochodzenia do progu rentowności" ile tych stopni będzie???.Dialog zapomina powiedzieć że działa na ograniczonym terenie i może mieć ograniczoną liczbę pracowników. W momencie poszerzenia terytorium dziłania (ale to są ogromne inwestycje na które dialog nie ma kasy a KGHM już nie daje kasy) musi znacząco wzrosnać ilość pracowników. Poza tym w miare rozwoju firmy zwiekszają się znacząco jej zasoby ludzkie w działach nie związanych z obsługą tech. (marketing, kadry, administracja, księgowość, BOKi itp) biorac to pod uwagę już teraz ten wskażnik nie wygląda wcale tak różowo. ale grunt to z wady zrobic zaletę -od tego jest rzecznik prasowy
    0
  • Users Avatars Mini
    gripen pisze: 2002-08-19 22:07
    Obok pracy na etacie na zlecenie wraz z jednym biurem projektuję dla Dialogu sieci miejscowe i magistralne. Po pierwsze Dialog nie płaci projektantom no bo z czego, po drugie projekty NIE SĄ REALIZOWANE no bo niby za co. Mieszkam we Wrocławiu i 2 lata temu projektowałem sieć na moim osiedlu, i co ? I nie zostało wykonane i nie będzie bo kasa pusta a koryto z KGHM się skończyło.
    0
  • Users Avatars Mini
    gripen pisze: 2002-08-19 22:08
    A z Dialogu korzystam w pracy. W domu mam Tepse i chyba sobie kupię Neostradę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-08-19 22:22
    Gripen***z Twojego komentarza mozna tylko wysnuć jeden wniosek Dialog właściwie działa siłą rozpedu i hasła walki z monopolem tepsy.Szansa na inwestora strategicznego ginie w mroku,a KGT budowana z takich konkurentów ledwo utrzymujących się na rynku też nie jest chyba ratunkiem.Zreszta budowana jako konkurent TPSA sama może stać się jeszcze większym monopolem.Tak nawiasem,to chyba już przychodzi zmierzch telefoni stacjonarnej takiej jaką znamy,GSM,to na potrzeby kontaktów ludzi jest lepszą alternatywą tym bardziej jak operatorzy obnożą taryfy.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    gripen pisze: 2002-08-19 22:24
    Kan*** Święte słowa, dokładnie tak !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-08-20 00:44
    firma jest na takim etapie rozwoju ze musi inwestowac, generoowanie strat jest wlasnie tym podyktowane
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-08-20 10:08
    Czyli bardzo duze brawa dla Dialogu, a po ilosci lini na ludzia w sieci, to nasza firma z wrocka goni najlepszych, a moze i stanie sie najlepsza, ale co im z tego!???
    0
  • Users Avatars Mini
    gripen pisze: 2002-08-20 11:50
    Oba - Tylko jest jeden problem, bo szanowny Dialog zapomina o rzeczy najważniejszej czyli o kliencie który korzysta z ich usług. Nie wiem czy ktoś już tego doświadczył mając Dialog, ale coraz częściej nie można SIĘ DODZWONIĆ NA ICH SERWER (chodzi o dodzwaniany dostęp do internetu), jest poprostu brak miejsca na podlączenie się, no i prędkość zaczyna być coraz bardziej podła. W pracy zaczynałiśmy od 52k, teraz jest po pół roku 46k. Zobaczymy jak będzie dalej
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-08-21 09:59
    Wydaje mi sie, ze jezeli nie ma kasiory, to trudniej z inwestycjami, a co za tym idzie, trudniej ze zwiekszeniem przepustowosci laczy, ale przecie, to sz o wiele mniejsze pieniadze niz polozenie linii telefonicznej na jakim osiedlu! Cos tu jest nie tak1?????
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-08-28 21:22
    Czemu ta tepsa az tak miazdzy konkurentow nie dajac im zaistniec???
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: