Przychody Telefonii Dialog z podstawowej działalności spółki wyniosły po pierwszych sześciu miesiącach tego roku 173 mln zł i mają tendencję rosnącą, jednak I półrocze spółka zakończyła stratą 155 mln zł. "W drugim kwartale tego roku Dialog osiągnął nadwyżkę w przychodach w wysokości 7,5 mln zł w stosunku do założeń budżetowych" - powiedział w poniedziałek Piotr Bielawski, rzecznik prasowy spółki
Ponadto, "począwszy od stycznia 2002 firma już w sposób trwały osiąga dodatni zysk operacyjny EBITDA. Po pierwszym kwartale wyniósł on 30 mln zł, a po półroczu ponad 53 mln zł, wobec planowanych 42,5 mln zł" - powiedział rzecznik firmy. "To bardzo ważny parametr dla wszystkich instytucji finansowych, banków, potencjalnych inwestorów. Osiągnięcie tu poziomu dodatniego to pierwszy stopień dochodzenia do progu rentowności" - powiedziała Katarzyna Muszkat, prezes spółki.
Pierwsze półrocze 2002 Telefonia Dialog zakończyła jednak stratą netto w wysokości prawie 155 mln zł, wobec zaplanowanych 124 mln zł - poinformowała Muszkat. "Spółka poniosła większą od zakładanej stratę, mimo że generalnie poprawia swoje wyniki operacyjne. Spowodowane jest to tym, że wyniki obciążone są elementami związanymi z opłatami koncesyjnymi, denominowanymi w euro. Zmiana kursu tej waluty sprawiła, że wyniki spółki zostały niekorzystnie obciążone dodatkowymi różnicami" - wyjaśniła. Na działalności operacyjnej spółka po sześciu miesiącach tego roku odnotowała stratę w wys. 23 mln zł, mniej o 8,7 mln zł, niż zaplanowano w budżecie. Piotr Bielawski poinformował, że Telefonia Dialog prowadzi gruntowną restrukturyzację kosztów, w wyniku czego w pierwszym kwartale osiągnęła oszczędności w wys. 6,5 mln zł w odniesieniu do kosztów założonych w budżecie. Tendencja ta została utrzymana w kolejnych trzech miesiącach i oszczędności w drugim kwartale, w stosunku do planu, wyniosły 6,6 mln zł.
Według Bielawskiego, jednym z najistotniejszych parametrów, wedle których ocenia się efektywność operatora telefonii stacjonarnej, jest liczba tzw. linii dzwoniących przypadających na jednego pracownika. Wskaźnik ten w Dialogu po pierwszym kwartale wyniósł 260, a po kolejnym kwartale wzrósł do 276 linii na jednego pracownika. Według danych dostępnych na stronach międzynarodowych operatorów wskaźnik ten u France Telecom wynosi odpowiednio 232, a w Deutsche Telecom - 284.
Jak poinformował Dialog, w jego sieci dzwoni już 350 tysięcy linii, co, według tej spółki, czyni ją największym niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej w Polsce. Z usług firmy korzysta ponadto ponad 50 tys. interneutów.