Globalna sprzedaż smartfonów spadła o 8% r/r w kwietniu 2022 r., ale sprzedaż Samsunga wzrosła o 9% r/r. Samsung zdobył prawie jedną czwartą światowego rynku smartfonów w kwietniu 2022 roku. To najwyższy jednomiesięczny udział w rynku dla Samsunga od kwietnia 2017 roku.
Wzrost ten pomógł Samsungowi trzeci miesiąc z rzędu zająć pozycję lidera na światowym rynku smartfonów w 2022 roku. W kwietniu stał się również marką nr 1 na rynku indyjskim, po raz pierwszy od sierpnia 2020 roku.
Było to spowodowane wysokimi osiągami serii S22 w segmencie premium oraz serii A w segmencie średnim. Samsung miał również niską ekspozycję na spadający rynek chiński, co negatywnie wpłynęło na sprzedaż wszystkich chińskich producentów OEM. Zarządzanie łańcuchem dostaw Samsunga do 2022 r. również było solidne, z powodzeniem zaspokajając zapotrzebowanie.
Globalny rynek smartfonów spadł w kwietniu 2022 r., osiągając najniższy poziom od pandemii w 2020 r. Najbardziej spadły Chiny, ponieważ nastroje konsumentów pogorszyły się z powodu blokad. Sprzedaż w Rosji również spadła w kwietniu, ponieważ kluczowi producenci OEM opuścili rynek, a zapasy się zmniejszyły. Czynniki te oznaczały kolejną porażkę dla rynku, który wciąż odrabiał straty po niedoborach komponentów.
Samsung prawdopodobnie utrzyma pozycję lidera na globalnym rynku smartfonów w II kwartale 2022 roku. Duży potencjał ma również segment składanych, w którym Samsung jest obecnie niekwestionowanym liderem. Samsung będzie dążył do obniżenia cen składanych telefonów, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.