NEONET wchodzi do grupy x-kom.
Warunki umowy inwestycyjnej zostały w pełni spełnione, w tym uzyskanie niezbędnych zgód antymonopolowych oraz zatwierdzenie układu z wierzycielami Neonetu. Przejęcie większościowego pakietu udziałów (51%) zapewnia x-kom decydujący wpływ na przyszły rozwój Neonetu.
Konsolidacja otwiera nowe możliwości restrukturyzacji i odbudowy marki Neonet.
W ramach nowo powstałej grupy, kluczowym celem będzie osiągnięcie synergii między obiema spółkami. Planowane są wspólne działania w obszarach polityki zakupowej, obsługi zamówień oraz zarządzania krytycznymi funkcjami biznesowymi zarówno w front, jak i back office. Dzięki temu możliwe będzie nie tylko efektywniejsze zarządzanie ofertą i sprzedażą, ale także znaczne obniżenie kosztów operacyjnych.
Członkowie zarządu x-kom będą mieli możliwość zasiadania w zarządzie Neonetu, co pozwoli na lepszą koordynację działań obu spółek. Wybrani menedżerowie będą również wspólnie zarządzać połączonymi zespołami, ułatwiając wymianę wiedzy i doświadczeń.
x-kom ma sieć 26 własnych salonów stacjonarnych, które są zlokalizowane w dużych miastach. Prowadzi też jedną z najważniejszych platform e-commerce w Polsce – www.x-kom.pl
Neonet to 200 salonów zlokalizowanymi w średnich i mniejszych miastach.
W zeszłym roku Neonet zamknął 26 swoich salonów sprzedaży.