Siemens mobile ogłosił dziś projekt tworzenia unikatowych kolekcji akcesoriów i telefonów komórkowych. Specjalnie projektowane urządzenia będą oferowane pod marką XELIBRI. Pierwsze akcesoria z kategorii fashion będą od kwietnia bieżącego roku sprzedawane w sklepach i butikach w Wielkiej Brytanii, Chinach, Hong Kongu, Francji, Niemczech, Włoszech, Singapurze i Hiszpanii. Sprzedaż na kolejnych rynkach rozpocznie się od września 2003 r.
Każda kolekcja XELIBRI będzie składała się z czterech telefonów oraz akcesoriów przeznaczonych na sezony wiosna/lato oraz jesień/zima. Telefony będą sprzedawane w limitowanych seriach. Siemens chce, aby ich cykl życia był krótszy od normalnego telefonu i wynosił tylko 12 miesięcy. Projekt XELIBRI ma m.in. wspomóc sprzedaż Siemensa na rynkach o dużym nasyceniu telefonią komórkową. Niemiecki producent chce pod nową marką sprzedawać ludziom drugi lub trzeci ich telefon. Pierwsze cztery modele będą zaprezentowane 15 lutego br. podczas pokazu na London Fashion Week. Ich cena ma kształtować się w granicach 199 do 399 euro w zależności od modelu.