Xiaomi ogłosiło swoje wyniki finansowe za 2020 r.
W 2020 roku całkowity przychód Xiaomi za rok wyniósł 245,9 mld RMB, co stanowi wzrost o 19,4% rok do roku.
Skorygowany zysk netto za rok wyniósł 13,0 mld RMB, co stanowi wzrost o 12,8% rok do roku.
W czwartym kwartale 2020 r. przychody Grupy wyniosły 70,5 mld RMB (to historyczny rekord), co stanowi wzrost o 24,8% w stosunku do roku poprzedniego.
Skorygowany zysk netto wyniósł 3,2 mld RMB, co stanowi wzrost o 36,7% w stosunku do roku poprzedniego.
W 2020 roku przychody Xiaomi z rynków zagranicznych wzrosły o 34,1% rok do roku do 122,4 mld RMB, co stanowi 49,8% całkowitych przychodów.
W czwartym kwartale 2020 roku nasze przychody z rynków zagranicznych wzrosły o 27,6% do 33,8 miliarda RMB, co stanowiło 47,9% całkowitych przychodów.
Na dzień 31 grudnia 2020 r. produkty Grupy były sprzedawane w ponad 100 krajach i regionach na całym świecie.
Przychody działu smartfonów w 2020 r. osiągnęły poziom 152.2 mld RMB, co stanowi wzrost o 24.6% w porównaniu rok do roku. Chińczycy sprzedali 146.4 mln sztuk smartfonów - o 17.5% więcej niż rok wcześniej.
W IV kw. wartość przychodów działu smartfonów wyniosła 42.6 mld RMB, co stanowi wzrost o 38.4% w porównaniu rok do roku. W ostatnim kwartale Chińczycy sprzedali 42.3 mln smartfonów, co oznacza wzrost o 29.7%.
Xiaomi przez rok sprzedało tylko 10 mln smartfonów kosztujących powyżej 300 euro.
M11 w 21 dni sprzedał się w ilości 1 mln.
Seria Redmi Note 9 sprzedała się w ilości przekraczającej 30 mln sztuk.
Średnio smartfon Xiaomi był sprzedawany na 1040 RMB w 2020 r. i za 1009 RMB w samym IV kw. Oznacza to wzrosty odpowiednio o 6.1 oraz 6.8%.