Na wczorajszej konferencji prasowej Xiaomi podało, że w listopadzie udział tej firmy w polskim rynku oscyluje na poziomie 14%. Oznacza to trzecie miejsce za Samsungiem i Huawei. Samsung ma 34%, a Huawei 28%. Wzrost Xiaomi rok do roku został oceniony na 72%. Są to dane firmy Canalys dotyczące sprzedaży do sieci handlowych, a nie bezpośrednio do klientów. W Polsce nadal nie ma dostępu do precyzyjnych danych o rynku smartfonów.
4 miejsce według Canalys należy do Apple – udział amerykańskiego producenta to 9%.
Xiaomi rośnie także, bo otwiera kolejne sklepy. W Polsce ma ich już 12. W całym regionie (26 państw) jest już 68 sklepów.
Wczoraj w Warszawie odbyła się premiera kolejnego modelu z popularnej serii Redmi Note. Na świecie Xiaomi sprzedało już ponad 100 mln smartfonów z tej serii. Sam model Redmi Note 7 sprzedał się w ilości 25 mln sztuk.