Najnowsze badania Canalys pokazują, że globalny rynek opasek do noszenia wzrósł o 3% rok do roku w trzecim kwartale 2024 r. do 52,9 mln sztuk.
Dostawy wszystkich trzech kategorii urządzeń - podstawowych opasek, podstawowych zegarków i smartwatchów - rosły w ujęciu rocznym.
Segment podstawowych opasek powrócił do wzrostu po raz pierwszy od 3. kwartału 2020 r., wzrastając o 7% w porównaniu do 3. kwartału 2023 r. z 10,4 mln sprzedanych sztuk, napędzany niedawnymi premierami produktów Xiaomi z Mi Band 9 i Samsunga z Galaxy Fit3.
Segment podstawowych zegarków zaczął się stabilizować rosnąc o 3% rok do roku do 23,9 mln sztuk.
Dostawy smartwatchów wzrosły o 0,1% do 18,5 miliona. Wzrost Huawei i Samsunga zrównoważył spadek Apple.
Przyjęcie wyświetlaczy AMOLED i zaawansowanych funkcji śledzenia ożywiło rynek podstawowych opasek do noszenia. Produkty klasy podstawowej nadal się rozwijają, szczególnie wśród kupujących po raz pierwszy na rynkach wschodzących, poszukujących przystępnego cenowo dostępu do funkcji premium. Ta demokratyzacja wysokiej klasy technologii podniosła oczekiwania konsumentów w zakresie urządzeń do noszenia, ale także zaostrzyła konkurencję, zmniejszając marże zysku i zmuszając sprzedawców do wprowadzania innowacji.
Smartwatche stanowiły w III kw. zaledwie 35% dostaw, ale 74% wartości rynku. To one pozostają kluczowe dla ambicji producentów w zakresie premiumizacji i przywiązania do ekosystemu użytkowników końcowych.