Xiaomi podało swoje wyniki za III kwartał 2023 r.
Firma uzyskała pierwszy od ostatnich 18 miesięcy kwartalny wzrost przychodów w ujęciu rok do roku, a jej zysk osiągnął najwyższy wynik w ciągu ostatnich dwóch lat.
W trzecim kwartale 2023 r. łączne przychody wzrosły do 70,9 mld RMB (około 9,93 mld USD).
Skorygowany zysk netto osiągnął 6 mld RMB (około 840 mln USD), co oznacza wzrost o 182,9% rok do roku.
W trzecim kwartale 2023 r. wydatki Xiaomi na badania i rozwój osiągnęły poziom 5 mld RMB (około 700 mln USD), co oznacza wzrost o 22% rok do roku.
W trzecim kwartale 2023 r. marża zysku brutto firmy osiągnęła 22,7%.
Zasoby gotówkowe grupy nadal rosły, osiągając rekordowy poziom 127,6 mld RMB (około 17,8 mld USD), co zapewnia Xiaomi solidne podstawy do wspierania innowacji.
W tym okresie dział smartfonów Xiaomi odnotował wzrost przychodów o 13,8% kwartał do kwartału, osiągając 41,6 mld RMB (około 5,82 mld USD). Marża zysku brutto osiągnęła rekordowy poziom 16,6%, co oznacza wzrost o 7,7 punktu procentowego rok do roku.
Według danych Canalys, Xiaomi jest jedyną marką z pierwszej trójki producentów, która odnotowała wzrost sprzedaży rok do roku w trzecim kwartale. Z udziałem w rynku na poziomie 14,1%, Xiaomi utrzymało pozycję nr 3 w globalnym rankingu dostaw smartfonów przez trzynaście kolejnych kwartałów. Firma uplasowała się w pierwszej trójce w 55 krajach i regionach oraz w pierwszej piątce w 65 krajach i regionach.
W trzecim kwartale 2023 r. przychody z produktów IoT i lifestyle'owych firmy wyniosły 20,7 mld RMB (około 2,9 mld USD), co oznacza wzrost o 8,5% rok do roku, a marża zysku brutto osiągnęła rekordowy poziom 17,8%, czyli przyrost o 4,3 punktu procentowego rok do roku.
Na dzień 30 września 2023 r. liczba połączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) na platformie AIoT firmy osiągnęła 699 milionów, co stanowi wzrost o 25,2% rok do roku; liczba użytkowników posiadających pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy AIoT Xiaomi (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) osiągnęła 13,7 miliona, co stanowi wzrost o 26% rok do roku.
W trzecim kwartale br. wydatki Xiaomi na badania i rozwój wyniosły 5 mld RMB (0,7 mld USD), co oznacza wzrost o 22% rok do roku. Firma zatrudniała 17 563 pracowników działu badań i rozwoju, co stanowiło ponad 53% ogółu jej kadry.