Według najnowszych badań firmy Canalys (obecnie część Omdia) globalny rynek opasek i zegarków wzrósł w pierwszym kwartale 2025 r. o 13% w ujęciu rok do roku, osiągając 46,6 mln sztuk.
Ożywienie popytu i stosunkowo niski poziom bazowy w tym samym okresie ubiegłego roku przyspieszyły wzrost rynku.
Wszystkie trzy główne kategorie – opaski podstawowe, zegarki podstawowe i smartwatche – odnotowały wzrost, a na czele znalazły się najtańśze opaski i zegarki.
„Xiaomi po raz pierwszy od drugiego kwartału 2021 r. sprzedało najwięcej opasek do noszenia, dzięki szerokiej ofercie i lepszej integracji poprzez HyperOS” – powiedział Jack Leathem, analityk w Canalys (obecnie część Omdia).
Xiaomi odzyskało pozycję lidera dzięki 44-procentowemu wzrostowi dostaw do 8,7 mln sztuk, napędzanemu wysoką sprzedażą Redmi Band 5.
Apple zajęło drugie miejsce dzięki solidnym, ale konserwatywnym wynikom w pierwszym kwartale, w którym sprzedaż Apple Watch wzrosła o 5% do 7,6 mln sztuk. W 2025 r. Apple Watch będzie obchodził dziesiątą rocznicę powstania, więc oczekuje się, że w drugiej połowie roku firma odzyska impet dzięki dużej aktualizacji portfolio.
Huawei obronił trzecie miejsce dzięki solidnym wynikom serii GT i Fit. Sprzedaż wzrosła o 36% do 7,1 mln sztuk.
Silny wzrost Samsunga o 74% do 4,9 mln sztuk był wynikiem strategii dwutorowej, częściowo skoncentrowanej na poszerzaniu bazy użytkowników na rynkach wschodzących dzięki produktom masowym, a częściowo na utrzymaniu pozycji premium dzięki smartwatchom w gospodarkach rozwiniętych.
Garmin zajął piąte miejsce w pierwszym kwartale, zwiększając dostawy o 10% do 1,8 mln sztuk.
Według najnowszych badań firmy Canalys (obecnie część Omdia) globalny rynek opasek i zegarków wzrósł w pierwszym kwartale 2025 r. o 13% w ujęciu rok do roku, osiągając 46,6 mln sztuk.
Ożywienie popytu i stosunkowo niski poziom bazowy w tym samym okresie ubiegłego roku przyspieszyły wzrost rynku.
Wszystkie trzy główne kategorie – opaski podstawowe, zegarki podstawowe i smartwatche – odnotowały wzrost, a na czele znalazły się najtańśze opaski i zegarki.
„Xiaomi po raz pierwszy od drugiego kwartału 2021 r. sprzedało najwięcej opasek do noszenia, dzięki szerokiej ofercie i lepszej integracji poprzez HyperOS” – powiedział Jack Leathem, analityk w Canalys (obecnie część Omdia).
Xiaomi odzyskało pozycję lidera dzięki 44-procentowemu wzrostowi dostaw do 8,7 mln sztuk, napędzanemu wysoką sprzedażą Redmi Band 5.
Apple zajęło drugie miejsce dzięki solidnym, ale konserwatywnym wynikom w pierwszym kwartale, w którym sprzedaż Apple Watch wzrosła o 5% do 7,6 mln sztuk. W 2025 r. Apple Watch będzie obchodził dziesiątą rocznicę powstania, więc oczekuje się, że w drugiej połowie roku firma odzyska impet dzięki dużej aktualizacji portfolio.
Huawei obronił trzecie miejsce dzięki solidnym wynikom serii GT i Fit. Sprzedaż wzrosła o 36% do 7,1 mln sztuk.
Silny wzrost Samsunga o 74% do 4,9 mln sztuk był wynikiem strategii dwutorowej, częściowo skoncentrowanej na poszerzaniu bazy użytkowników na rynkach wschodzących dzięki produktom masowym, a częściowo na utrzymaniu pozycji premium dzięki smartwatchom w gospodarkach rozwiniętych.
Garmin zajął piąte miejsce w pierwszym kwartale, zwiększając dostawy o 10% do 1,8 mln sztuk.