Na dzień 30 kwietnia 2021 roku liczba sklepów detalicznych przekroczyła 5500, co oznacza wzrost o ponad 2300 sklepów w porównaniu z 31 grudnia 2020 roku.
W pierwszym kwartale tego roku globalna sprzedaż smartfonów Grupy w cenie detalicznej równej lub wyższej niż 3000 RMB w Chinach kontynentalnych oraz 300 euro lub równowartości tej kwoty na rynkach zagranicznych przekroczyła 4 miliony sztuk. Ponadto, zgodnie z danymi innych firm, udział Xiaomi w rynku smartfonów w cenie od 4000 RMB do 6000 RMB w Chinach kontynentalnych wzrósł do 16,1% w pierwszym kwartale 2021 roku z 5,5% w pierwszym kwartale 2020 roku.
W pierwszym kwartale 2021 roku globalna sprzedaż inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęła poziom 2,6 miliona sztuk.
Na 31 marca 2021 roku liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na platformie AIoT osiągnęła 351,1 miliona sztuk. Liczba użytkowników z pięcioma lub więcej urządzeniami podłączonymi do platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) osiągnęła 6,8 mln, co stanowi wzrost o 48,9% w ujęciu rocznym.
Xiaomi po raz drugi z rzędu zajęło 1 miejsce w Europie Wschodniej, ponieważ liczba sprzedanych smartfonów wzrosła o 81,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co pozwoliło osiągnąć 32,5% udziału w rynku. Xiaomi po raz pierwszy zajęło również pierwsze miejsce w Rosji z udziałem w rynku wynoszącym 32,1%.
Grupa zajęła pierwsze miejsce w Hiszpanii po raz piąty z rzędu, osiągając udział w rynku na poziomie 35,1%. Ponadto, pozycja rynkowa Xiaomi wzrosła do 2. miejsca we Włoszech, utrzymała 3. miejsce w Niemczech i Francji oraz po raz pierwszy weszła do pierwszej piątki w Wielkiej Brytanii, a wszystko to przy wzroście sprzedaży przekraczającym 90% rok do roku. Ponadto, Xiaomi po raz 14 z rzędu zajęło pierwsze miejsce w Indiach pod względem liczby sprzedanych smartfonów, gdzie jego udział w rynku wynosi 28,3%.
Według stanu na 31 marca 2021 r. Xiaomi nawiązało również współpracę z ponad 150 operatorami na całym świecie.
W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa odnotowała wydatki na badania i rozwój w wysokości 3,0 miliardów RMB, co stanowi wzrost o 61,0% w stosunku do pierwszego kwartału roku poprzedniego.