Według Counterpoint , Xiaomi wyprzedziło Apple i stało się nr 2 na świecie na rynku smartfonów.
Chociaż sprzedaż Xiaomi pozostała niezmieniona w ujęciu miesięcznym w sierpniu, sezonowy spadek Apple pomógł marce osiągnąć drugie miejsce.
Xiaomi było jedną z najszybciej rozwijających się marek w pierwszej połowie 2024 r., osiągając 22% wzrost sprzedaży rok do roku.
Xiaomi zajęło drugie miejsce pod względem wolumenu sprzedaży smartfonów na świecie w sierpniu 2024 r., po raz pierwszy od sierpnia 2021 r.
W sierpniu Xiaomi osiągnęło lepsze wyniki niż rynek, a sezonowe spadki na kluczowych rynkach zostały zrównoważone wzrostem w Ameryce Łacińskiej spowodowanym promocjami.
Po słabym 2022 r. i pierwszej połowie 2023 r. Xiaomi z powodzeniem zmieniło swoją strategię produktową, sprzedażową i kanałową.
Komentując strategię Xiaomi, dyrektor ds. badań Tarun Pathak powiedział: „Xiaomi przyjęło w tym roku szczuplejszą strategię produktową, koncentrując swoją energię na stworzeniu jednego głównego modelu w każdym przedziale cenowym, zamiast wprowadzać na rynek wiele urządzeń w jednym segmencie.
Podczas gdy urządzenia klasy podstawowej i średniej nadal wykazują dobre wyniki, Xiaomi, firma wkroczyła również do segmentu premium ze sladakami i serią Ultra.
Urządzenia 5G z serii Redmi 13 i Note 13 Urządzenia Redmi cieszą się ogromną popularnością, pomagając Xiaomi zdobyć udziały na wszystkich kluczowych rynkach, zwłaszcza w Indiach, Ameryce Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Premiera serii iPhone'ów 16 prawdopodobnie sprawi, że Apple odzyska miejsce nr 2, a nawet miejsce nr 1, w nadchodzących miesiącach, gdy sprzedaż wzrośnie.