Xiaomi zaprezentowało swoje wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące 2025 roku.
Przychody w pierwszym kwartale br. wyniosły 15,6 miliarda USD, co oznacza wzrost o 47,4% r/r.
Zysk netto osiągnął rekordową wartość 1,5 miliarda USD, o 64,5% wyższą niż za ten sam okres w ubiegłym roku.
Przychody ze sprzedaży smartfonów w I kwartale 2025 roku wzrosły o 8,9% r/r do 7,1 miliarda USD. Globalne dostawy smartfonów osiągnęły 41,8 mln sztuk, co przekłada się na systematyczny wzrost r/r przez siedem kolejnych kwartałów. Canalys (obecnie część Omdia) wskazuje, że Xiaomi utrzymało się w Top 3 wśród globalnych dostaw smartfonów 19. kwartał z rzędu, odnotowując udział w rynku 14,1%. Jednocześnie udział na rodzimym rynku wzrósł o 4,7 punktu procentowego r/r do poziomu 18,8%, co przekłada się na odzyskanie po dziesięciu latach pozycji numer 1 w zakresie dostaw smartfonów.
Dane zewnętrznych firm wskazują, że smartfony Xiaomi w cenie równej lub wyższej od 420 USD stanowiły w Chinach 25,0% wszystkich sprzedanych smartfonów, co wskazuje na wzrost o 3,3 punktu procentowego r/r.
Smartfony w cenie równej lub wyższej od 560 USD wykazały udział w rynku na poziomie 9,6%, co oznacza z kolei wzrost o 2,9 punktu procentowego r/r.
Sprzedaż tabletów Xiaomi również wzrosła. Według Canalys, globalna sprzedaż tabletów Xiaomi w I kwartale 2025 roku zanotowała wzrost o 56,1% rok do roku, po raz pierwszy osiągając miejsce w pierwszej trójce na świecie i utrzymując 3. pozycję w Chinach. Ponadto, urządzenia wearables Xiaomi zajęły 1. miejsce na świecie i 2. miejsce w Chinach, natomiast dostawy słuchawek TWS (True Wireless Stereo) uplasowały się na 2. miejscu na świecie i 1. miejscu w Chinach.