Xiaomi podało swoje wyniki za 2018 r.
Przychody firmy urosły przez rok o 52.6%
Sprzedaż poza Chinami urosła o 118.1% i stanowi już 40% całości przychodów koncernu.
Zysk brutto urósł o 46.4%.
Przychody w segmencie smartfonów urosły o 41.3%. Sprzedaż smartfonów w sztukach osiągnęła poziom 118.7 mln, co oznacza roczny wzrost o 29.8%.
Przychody z segmentu urządzeń IoT i lifestyle urosły o 86.9%.
Xiaomi sprzedało 8.4 mln telewizorów.
Urosły też przychody z usług internetowych – aż o 61.2%.
Xiaomi potwierdza utrzymanie strategii multi-brand: Xiaomi (średnia i wyższa półka), Redmi (doskonały stosunek ceny do specyfikacji), Black Shark (gracze), Meitu (kobiety) oraz POCO (entuzjaści technologii).
Chińczycy zdradzili, że średnia cena smartfonu (ASP) urosła w Chinach o 17%, a poza chińskim rynkiem o 9.7%.
Xiaomi nazywa swoją aktualną strategię dual-engine. Chiński koncern stawia w niej na duet: smartfony i AIoT.
We're so excited to share Xiaomi’s 2018 full year earnings report with all our Mi Fans and partners. It was an incredible year with many big milestones. A huge thank you to all of you for your support. We know we've said it before, but there really is #NoMiWithoutYou pic.twitter.com/trnieEt1gP
— Xiaomi #48MPforEveryone (@xiaomi) March 19, 2019