Xiaomi podało swoje wyniki za 2019 r. Przychody koncernu urosły o prawie 18% do ponad 205 mld juanów. Zysk brutto urósł o 28.7%. Zysk operacyjny poszybował w górę o 882%. Zysk netto zwiększył się do 11.5 mld, czyli o prawie 35%.
Z MIUI na świecie pod koniec grudnia korzystało 309.6 mln użytkowników na całym świecie – wzrost rok do roku prawie 30%.
Sprzedaż poza Chinami stanowiła 44.3% całości przychodów. Produkty Xiaomi są sprzedawane na 90 rynkach.
Xiaomi podało, że przychody ze sprzedaży smartfonów zwiększyły się o 7.3% do 122 mld juanów. W całym zeszłym roku Xiaomi sprzedało 124.6 mln smartfonów.
Redmi Note 7 był w zeszłym roku najczęściej kupowanym chińskim smartfonem na świecie.
Średnia cena za smartfon urosła nieznacznie o 2.2%, a marża brutto urosła do 7.2% z 6.2% rok wcześniej. W tym roku Xiaomi planuje kolejny raz zwiększyć ASP (average selling price) dzięki sprzedaży smartfonów 5G.
W zeszłym roku Xiaomi sprzedało 12.8 mln telewizorów (wzrost o ponad 50%).