Xiaomi ogłosiło swoje wyniki za trzy miesiące zakończone 30 czerwca 2023 r.
Xiaomi odnotowało dwucyfrowy wzrost przychodów rok do roku (YoY) trzeci kwartał z rzędu w drugim kwartale 2024 r., a przychody osiągnęły 12,17 mld USD, co stanowi wzrost o 32% rok do roku.
Skorygowany zysk netto wyniósł 850 mln USD, co oznacza wzrost o 20,1% rok do roku.
Ogólna marża zysku brutto utrzymała się na wysokim poziomie 20,7%.
Trzy główne obszary działalności Xiaomi - smartfony, produkty IoT i lifestyle oraz usługi internetowe - przekroczyły oczekiwania rynku, osiągając przychody w wysokości odpowiednio 6,37 mld USD, 3,67 mld USD i 1,14 mld USD.
Przychody z działalności związanej z inteligentnymi pojazdami elektrycznymi i innymi nowymi inicjatywami wyniosły łącznie 880 mln USD.
W drugim kwartale zasoby gotówkowe Xiaomi wzrosły do 19,32 mld USD.
W drugim kwartale globalna sprzedaż smartfonów Xiaomi osiągnęła 42,2 mln sztuk, co oznacza wzrost o 28,1% rok do roku. Według Canalys, Xiaomi utrzymało swoją pozycję wśród trzech najlepszych marek smartfonów na świecie przez 16 kolejnych kwartałów, z udziałem w rynku wynoszącym 14,6%. Xiaomi jest najszybciej rozwijającą się marką smartfonów w pierwszej piątce pod względem dostaw.
Dział smartfonów Xiaomi odnotował silny wzrost, osiągając w drugim kwartale przychody w wysokości 6,37 mld USD, co oznacza wzrost o 27,1% rok do roku. Według Canalys, w drugim kwartale dostawy smartfonów Grupy znalazły się w pierwszej trójce w 58 krajach i regionach na całym świecie oraz w pierwszej piątce w 70 krajach i regionach na całym świecie.
Działalność Xiaomi w zakresie IoT i produktów lifestyle'owych utrzymała w II kwartale wzrostową trajektorię, odnotowując rekordowe przychody w wysokości 3,67 mld USD, co oznacza wzrost o 20,3% rok do roku. Segment inteligentnych dużych urządzeń domowych również kontynuował dobre wyniki, a przychody wzrosły o 38,7% rok do roku.
Według Canalys, globalne dostawy tabletów Xiaomi w drugim kwartale podwoiły się rok do roku, co czyni je najszybciej rozwijającą się marką tabletów w pierwszej piątce pod względem dostaw.
W drugim kwartale sprzedaż klimatyzatorów Xiaomi przekroczyła 3,3 mln sztuk, co oznacza wzrost o ponad 40% rok do roku. W tym okresie znaczny wzrost odnotowały również lodówki i pralki Xiaomi, których dostawy przekroczyły odpowiednio 600 000 i 400 000 sztuk.
W tym okresie usługi internetowe utrzymały swój szybki wzrost, a przychody wzrosły o 11% do rekordowego poziomu 1,14 mld USD. Przychody z zagranicznych usług internetowych wzrosły o 32,9% rok do roku do 370 mln USD w drugim kwartale, zwiększając swój udział w całkowitych przychodach z usług internetowych do 32,1%.
W czerwcu 2024 r. globalna liczba MAU (miesięczna liczba aktywnych użytkowników) osiągnęła 675,8 mln, co stanowi wzrost o 11,5% rok do roku, podczas gdy liczba MAU w Chinach kontynentalnych osiągnęła 164,4 mln, co stanowi wzrost o 10,1% rok do roku.
Wzrost biznesu inteligentnych pojazdów elektrycznych przewyższa prognozy - w drugim kwartale dostarczono ponad 27 000 pojazdów.
W drugim kwartale przychody z działalności związanej z inteligentnymi pojazdami elektrycznymi i innymi nowymi inicjatywami osiągnęły 880 milionów dolarów. Grupa stale zwiększa produkcję i dostawy serii Xiaomi SU7. W drugim kwartale dostawy serii Xiaomi SU7 wyniosły 27 307 pojazdów, a miesięczne dostawy przekraczały 10 000 sztuk przez dwa kolejne miesiące.
Od czerwca Xiaomi EV Factory rozpoczęła pracę w systemie dwuzmianowym, dążąc do osiągnięcia celu Grupy, jakim jest dostarczenie 100 000 pojazdów do listopada, przed terminem. Spółka będzie również dążyć do dostarczenia 120 000 pojazdów z serii Xiaomi SU7 w 2024 roku.
Według danych innych firm, w drugim kwartale 2024 r. modele smartfonów premium Xiaomi w cenie 410 USD lub wyższej stanowiły 22,1% wszystkich dostaw smartfonów w Chinach kontynentalnych, co oznacza wzrost rok do roku o 2,0 punkty procentowe. Udziały w rynku smartfonów w segmentach cenowych od 410 do 550 USD, od 550 do 690 USD i od 690 do 830 USD wyniosły odpowiednio 16,8%, 20,1% i 8,9%, wszystkie odnotowując wzrost rok do roku.