Orange Polska, podobnie jak francuski oddział, zakończył działalność bankową kilka lat temu. Orange Finanse, uruchomiony w 2014 roku we współpracy z mBankiem, miał oferować nowoczesne usługi bankowe w ramach rozbudowanej oferty cyfrowej. Z powodu niewystarczających wyników, zdecydowano o zamknięciu projektu w 2019 roku. Umowa z 2014 miała trwać do 2025 roku z możliwością przedłużenia.
Teraz Orange analizuje swoją działalność w zakresie sprzedaży energii elektrycznej poprzez spółkę Orange Energia. Z uwagi na straty w tym segmencie, spółka prawdopodobnie zakończy ten projekt, koncentrując się na bardziej rentownych obszarach, zgodnie z nową strategią średniookresową. Firma ma na celu “długoterminowe budowanie wartości dla swoich akcjonariuszy, stawiając na obszary, które generują zyski i mają realny potencjał do rozwoju.”
Firma analizuje różne opcje właścicielskie, aby skoncentrować się na telekomunikacji i usługach cyfrowych, gdzie posiada silną pozycję rynkową.
W raporcie za III kw. Orange napisał:
(…) podobnie jak w pierwszym półroczu, nastąpił znaczący spadek pozostałych przychodów o 33%, spowodowany niższymi przychodami z odsprzedaży energii w wyniku większej niestabilności rynku i presji regulacyjnej na ceny.
W Polsce na razie jest realizowana strategia .Grow, która obowiązuje do końca 2024. Główne jej założenia to wykorzystanie potencjału usług komórkowych, światłowodu i konwergencji.
Nową strategię zaprezentuje Liudmila Climoc, która od roku kieruje polskim oddziałem. Prezentacja strategii planowana jest na początek 2025 roku. Wcześniej Climoc podkreślała, że nowa strategia Orange Polska będzie kontynuacją dotychczasowej i nie należy spodziewać się rewolucji.
Można się więc spodziewać, że wśród założeń nowej strategii znajdą się: szybka budowa sieci 5G w obu nowych pasmach, dalszy rozwój sieci światłowodowej i większy nacisk o zwiększenie jej nasycenia klientami, wspomniane wycofanie się ze sprzedaży energii i przyspieszenie dygitalizacji spółki.
Pojawi się zwiększenie nacisku na rozwój usług związanych z cyberbezpieczeństwem oraz utrzymanie wzrostu wyników finansowych przynajmniej na poziomie strategii .Grow.
Wśród przeciwności można wymienić spodziewaną konieczność wymiany sprzętu chińskich dostawców, szybko rosnące koszty pracy, inflację, bardzo duże koszty rezerwacji nowego pasma 5G, mocną konkurencję po stronie PLAY i T-Mobile oraz niepewną sytuację geopolityczną. Problemem jest także słaba monetyzacja nowej sieci i brak usług, które wygenerują znaczące wzrosty przychodów.