Niemieckie Zalando uruchomiło nowe narzędzie, które umożliwia klientom otrzymywanie rekomendacji dotyczących rozmiaru na podstawie ich rzeczywistych wymiarów ciała.
Po zrobieniu dwóch zdjęć telefonem w obcisłych ubraniach, Zalando jest w stanie przewidzieć wymiary ciała klienta, aby pomóc mu znaleźć odpowiedni rozmiar.
Funkcja ta jest już dostępna dla kobiet (sukienki i bluzki) w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). W przyszłości firma rozszerzy swoją działalność na kolejne kategorie i rynki.
Zalando twierdzi, że zdjęcia klientów nie są przesyłane i mają oni pełną kontrolę nad preferencjami udostępniania danych.
W przyszłości klienci Zalando będą mogli stworzyć awatara 3D, który dokładniej odwzoruje ich sylwetkę, biorąc pod uwagę ich wymiary.
Firma już zmniejszyła liczbę zwrotów związanych z rozmiarem o 10% w porównaniu do produktów bez porady dotyczącej rozmiaru. Doświadczenie opiera się zarówno na technologii Zalando, jak i tej opracowanej przez Fision, szwajcarskiego dewelopera mobilnych aplikacji do pomiaru ciała, którą Zalando przejęło w 2020 roku.