PTC chce szybko zmienić umowę z sieciami dilerskimi, by zabezpieczyć lepiej swoje interesy. W przesłanym do partnerów aneksie PTC zaproponowała wprowadzenie radykalnych zmian w umowie agencyjnej. "Podpisanie aneksu oznacza zgodę na utratę kontroli nad własnym biznesem. Dokument wprowadza zmiany korzystne tylko dla operatora. Nikt rozsądny go nie podpisze" — tłumaczy szef jednego z największych agentów operatora.
PTC zaproponowała m.in. wydłużenie okresu wypowiedzenia umowy z 3 do 12 miesięcy, wprowadzenie zakazu przejmowania innych agentów (także konkurencyjnych sieci komórkowych) i sprzedaży jakichkolwiek usług „zbliżonych” do oferty PTC (np. szerokopasmowego dostępu do internetu). Agenci PTC mają również zobowiązać się do zapłaty 300 tys. zł umownej kary za każdy punkt sprzedaży, który naruszy postanowienia zawarte w aneksie. Aneks gwarantuje PTC prawo pierwokupu agenta lub wskazanie sprzedającemu innego nabywcy.