Zegarki i opaski: na świecie rządzą teraz trzy firmy

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Zegarki i opaski: na świecie teraz rządzą trzy firmy

Globalny rynek urządzeń do noszenia na nadgarstku (wearable band devices) odnotował w 2023 r. umiarkowany wzrost, napędzany głównie przez rynki wschodzące.

Liczba dostarczonych na rynek podstawowych zegarków znacznie wzrosła pomimo spadku liczby smartwatchów.

Canalys prognozuje, że do 2025 r. łączne dostawy urządzeń do noszenia na nadgarstku osiągną 217 milionów sztuk, przy czym smartwatche będą liderem wzrostu.

W 2023 r. globalny rynek urządzeń z opaskami do noszenia odnotował niewielki wzrost o 1,4%, osiągając wolumen dostaw na poziomie 185 mln sztuk.

Wyłączając 15 milionów dodatkowych dostaw (głównie podstawowych zegarków) w Indiach, rynek spadł o 8%, na czele ze spadającymi smartwatchami i podstawowymi opaskami.

Rynek podstawowych zegarków wykazywał duży potencjał wzrostu, wyróżniając się jako jedyny segment rosnący o 25% rok do roku. Do tego wzrostu przyczyniło się kilka czynników. Po pierwsze, silna dynamika utrzymuje się w regionie Azji i Pacyfiku, zwłaszcza w Indiach, napędzając ekspansję podstawowych zegarków. Podstawowe zegarki stały się popularne na rynkach wschodzących ze względu na ich przystępną cenę i praktyczne funkcje, podkreślając niewykorzystane możliwości rynkowe, ponieważ wskaźniki penetracji urządzeń do noszenia pozostają niskie.

Chińscy dostawcy odegrali kluczową rolę w napędzaniu wzrostu na rynku podstawowych zegarków. Xiaomi konsekwentnie wprowadza innowacje i rozszerza swój asortyment, oferując różnorodne produkty w różnych przedziałach cenowych na całym świecie. W międzyczasie Huawei zwiększył atrakcyjność podstawowych zegarków poprzez poprawę wzornictwa i jakości materiałów, wzmacniając swój wizerunek premium.

Sprzedawcy aktywnie wprowadzają więcej preinstalowanych aplikacji na podstawowych zegarkach, szczególnie w Chinach, jeszcze bardziej zacierając rozróżnianie smartwatchy i podstawowych zegarków przez konsumentów. Te "inteligentniejsze" podstawowe zegarki nie tylko oferują bogate funkcje, ale także są dostępne w przystępnych cenach, spełniając codzienne potrzeby większości konsumentów. Te strategiczne inicjatywy znacznie zwiększyły globalną konkurencyjność chińskich dostawców, dzięki czemu Xiaomi i Huawei znalazły się w pierwszej trójce w 2023 r., tuż za Apple.

Coraz więcej chińskich sprzedawców smartfonów decyduje się na korzystanie z platformy Wear OS, co oznacza, że rok 2024 może być kluczowy dla ekspansji Wear OS.

Canalys na bieżący rok prognozuje dla rynku urządzeń noszonych na nadgarstku 7% wzrost.

Globalny rynek opasek do noszenia w 2023 r

Globalny rynek opasek do noszenia w 2023 r

Globalny rynek opasek do noszenia w 2023 r

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: