W pierwszym kwartale 2025 r. globalna sprzedaż smartwatchy spadła o 2% w ujęciu rok do roku.
Liderem rynku był Apple z 20% udziałem, a za nią uplasowali się Huawei (16%) i Xiaomi (10%).
Wśród 10 największych marek najszybszy wzrost w ujęciu rok do roku odnotowały Xiaomi i Huawei.
Apple odnotowało spadek o 9% rok do roku, głównie z powodu zmniejszonego popytu konsumentów spowodowanego przekonaniem, że nowe modele nie oferują znaczących ulepszeń w porównaniu z poprzednikami.
W pierwszym kwartale 2025 r. Chiny miały największy udział w globalnej sprzedaży smartwatchy (29%). Kraj ten odnotował również najwyższy wzrost sprzedaży (40% r/r), napędzany przez Huawei, BBK (Imoo) i Xiaomi.
W Ameryce Północnej największy udział miały smartwatche HLOS (High-Level Operating System) (84%), napędzane przez Apple, Samsunga i Garmin.