Hewlett-Packard i Nokia poinformowały o wprowadzeniu do oferty zintegrowanego systemu gwarantowania jakości usług, rozwiązania opracowanego z myślą o zintegrowanym zarządzaniu jakością w branży telekomunikacyjnej i usług dostarczania Internetu.
Rozwiązanie to łączy w sobie siłę technologii, oprogramowania i usług doradczych obu firm - HP i Nokia. Nokia NetAct ™ Framework, scentralizowany system zarządzania operacyjnego w sieciach telefonii komórkowej i innowacyjne rozwiązanie HP, Integrated Service Management (ISM), bazujące na innym rozwiązaniu HP - pakiecie do zarządzania usługami OpenView, uzupełniają się tu wzajemnie. Rozwiązanie to oferuje dostawcom usług zintegrowany przegląd infrastruktury danych numerycznych i głosowych, umożliwiając znaczącą redukcję kosztów operacyjnych i podniesienie poziomu usług oraz zwiększenie zadowolenia klientów.
Ponieważ dostawcy usług są w trakcie przebudowy swoich sieci z poziomu 2G do 3G, kompleksowe rozwiązanie staje się elementem krytycznym w zarządzaniu łączącymi się środowiskami. Rozwiązanie autorstwa HP i firmy Nokia umożliwia dostawcom szybsze przejście od zarządzania sieciami do zarządzania usługami i od zarządzania wyłącznie usługami głosowymi do zarządzania usługami głosowymi i przekazu danych łącznie. W połączeniu z usługami konsultingowymi HP, rozwiązanie to jest wiodącym na rynku rozwiązań dla dostawców usług.
"Nokia intensywnie pracuje nad dostarczeniem systemów i narzędzi do zarządzania sieciami, pozwalających na obniżenie kosztów" - powiedział Jorma Häkkinen, wiceprezes Nokia Networks. "W trakcie migracji z tradycyjnego zarządzania sieciami 2G, przez systemy transmisji pakietowej do systemów 3G, zbieżność między tradycyjnym zarządzaniem sieciami a zarządzaniem sieciami IP/IT stanie się faktem. Jesteśmy przekonani, że wspólne rozwiązanie Nokia z HP łączy w sobie najlepsze doświadczenia obu firm i jest w stanie sprostać wyzwaniom stawianym przez łączące się środowiska zarządzania z pożytkiem dla klientów."
Rozwiązanie, będące rozwinięciem odnoszących sukcesy rynkowe produktów NetAct™ Framework i HP OpenView, łączy w sobie funkcje monitorowania, nadzoru i raportowania stanu systemu i infrastruktury w całym zakresie. W efekcie możliwe jest utrzymywanie pełnej funkcjonalności systemu we wszystkich jego warstwach - od sieci, przez systemy, aplikacje, usługi do Internetu. Może ono być wyposażone w standardowe wskaźniki stopnia realizacji usług, które mogą być dostosowane do indywidualnych wymagań odbiorcy - dostawcy usług.
Fiński operator telefonii komórkowej Radiolinja ustanowił odrębną strukturę do obsługi operacji IT i telekomunikacyjnych, firmę o nazwie Radiolinja Aava, współpracującą ściśle z HP i Nokią. "Od samego początku intensywnie rozwijaliśmy narzędzia i procesy operacyjne wspierające nasze zintegrowane usługi" - powiedział Jarmo Jätyri, CEO w Radiolinja Aava. "Jesteśmy bardzo zadowoleni widząc dwóch liderów rynku w branży IT i telekomunikacyjnej współpracujących nad uzyskaniem rozwiązania, które wspiera naszą wizję."
"Dostawcy usług telefonii przenośnej następnej generacji będą liderami w zaspokajaniu najbardziej wymyślnych potrzeb klientów" - powiedział Michele Campriani, szef światowego marketingu w HP Network and Service Provider Organisation. "HP i Nokia połączyły swoją wiedzę na temat technologii mobilnych i infrastruktury IT/IP w jedno rozwiązanie, które zapewni dostawcom usług mobilnych wyższy poziom zaufania i umożliwi im świadczenie usług spełniających oczekiwania klientów."