Era poinformowała o planowanym zamknięciu dotychczasowej internetowej bramki SMS. W zamian oferowane będą trzy rozwiązania:
Bramka Omnix - ma najpełniejszą funkcjonalność, udaje telefon GSM; przeznaczona tylko dla zarejestrowanych użytkowników Era Omnix;
Bramka Płatna - przeznaczona głównie dla osób nie mających telefonu GSM;
Bramka Podstawowa - bramka umożliwia wysyłanie SMS tylko do osób w sieci Era, które zgodziły się na otrzymywanie wiadomości z tej bramki; serwis zawiera dołączanie komunikatu dodatkowego do wysyłanej wiadomości; dzienna ilość SMS z tej bramki jest ograniczona;
Aby korzystać z Bramki Omnix oraz z Bramki Płatnej, należy posiadać żetony. Możne je wygrać w konkursach sieci Era. Można je także nabyć wysyłając SMS pod numery dedykowane.
Opis Bramki Omnix
Bramka Omnix umożliwia wysyłanie SMS do odbiorców w sieci Era, w sieciach Plus GSM oraz IDEA, a także w zagranicznych sieciach GSM. Aby korzystać z Bramki Omnix klient musi mieć telefon GSM w sieci Era albo w sieciach Plus GSM lub IDEA, bądź w zagranicznej sieci GSM, w której można SMSować z odbiorcą w sieci Era.
Dostęp do Bramki Omnix użytkownik otrzyma po zarejestrowaniu się w Era Omnix. Nazwą konta w Bramce Omnix jest numer telefonu GSM.
Aby korzystać z Bramki Omnix klient musi posiadać żetony. Żetony można wygrać w konkursach sieci Era lub można je nabyć.
Aby nabyć żetony, należy pod numer dedykowany wysłać SMS o składni nazwakonta (czyli Twój numer telefonu GSM w formacie kodkraju_numertelefonu, np. 48602602602). Jeśli wysłany SMS jest niezgodny z tą składnią:
a klient ma konto w Bramce Omnix, w reakcji zostanie doładowane jego konto w Bramce Omnix,
a klient nie ma konta w Bramce Omnix, w reakcji zostanie założone konto SMS na Bramce Płatnej, którego nazwę i hasło użytkownik otrzyma SMSem.
Numery dedykowane dla doładowania konta Bramki Omnix są przedstawione w poniższej tabeli.
numer | ilość żetonów |
7154 | 4 |
7554 | 20 |
7954 | 40 |
Numery są dostępne wyłącznie dla klientów sieci Era.
Wysłanie jednego SMS kosztuje zgodnie z poniższym cennikiem:
SMS do odbiorcy w sieci Era - 1 żeton,
SMS do odbiorcy w sieci Plus GSM albo IDEA - 1 żeton,
SMS do odbiorcy w zagranicznej sieci GSM - 2 żetony.
Przy wysyłaniu każdej wiadomości klient widzi, ile żetonów ma kosztować go dana wysyłka.
SMS wysłane z Bramki Omnix wyglądają tak, jakby zostały wysłane z telefonu GSM: jako numer nadawcy SMS pojawia się numer telefonu GSM. W ten sposób odbiorca SMS może odpowiedzieć prosto i bezpośrednio przez wybranie opcji ODPOWIEDZ w swoim telefonie. Jeśli klient chce ukryć swój numer telefonu i wysłać SMS z numeru Bramki Omnix 6654, powinien zaznaczyć opcję Wysłać z numeru bramki (6654).
Korzystając z Bramki Omnix można wysłać jedną wiadomość do wielu odbiorców na raz. Listę odbiorców możesz wpisać z klawiatury, skopiować z innego pliku, bądź zaimportować plik tekstowy; importowany plik tekstowy musi być kolumną numerów, umieszczonych w wierszach jeden pod drugim bez spacji. Jednocześnie można wysłać wiadomość do 2000 odbiorców. Jeśli ilość żetonów nie umożliwia wysyłki SMS do całej listy dystrybucyjnej, klient otrzyma komunikat o błędzie. W takim przypadku aby zrealizować wysyłkę, należy nabyć żetony albo ograniczyć listę odbiorców.
Numery odbiorców muszą być pisane bez spacji wedle składni kodkraju_numerodbiorcy, np. 48602602602. Przy wysyłce do polskich sieci GSM, kod kraju może zostać pominięty, np. 602602602. UWAGA: przed kodem kraju nie należy stawiać znaku +.
Aby nie powtarzać wpisywania numerów, można skorzystać z Książki Kontaktów. W książce możesz zawrzeć do 50 wpisów, każdemu przydając numer telefonu GSM oraz adres e-mail.
Wpisy w Książce Kontaktów można połączyć w grupy kontaktów. Można utworzyć do 50 grup. Każda grupa ma swój numer. W danej grupie dla każdego kontaktu określasz medium doręczenia wiadomości: SMS albo e-mail. Utworzywszy grupę, klient może do niej wysyłać wiadomości z internetu, bądź ze swojego telefonu GSM (dostępne tylko dla klientów sieci Era).
Aby wysłać wiadomość ze swojego telefonu GSM do grupy, należy wysłać SMS pod 6654 o składni Gnumergrupy#treśćwiadomości, np. G1#cześć wszystkim. Wiadomości zostaną doręczone do członków grupy jako SMS albo e-mail, zgodnie z określeniem medium doręczenia. Wiadomość wysłana w ten sposób będzie identyfikowana numerem telefonu GSM. Wysłanie SMS do Bramki Omnix pod numer 6654 kosztuje zgodnie z wybraną taryfą. Dystrybucja SMS z Bramki Omnix do członków grupy kosztuje zgodnie z normalnymi stawkami Bramki Omnix. Doręczenie na adres e-mail jest gratis.
W Bramce Omnix do dyspozycji są dwa adresowe pola specjalne:
pole kontakt zwrotny - tu należy wpisać swój numer telefonu albo adres e-mail,
pole podpis - tu należy wpisać swój podpis. Treść adresowych pól specjalnych zostanie wkomponowana w SMS wedle składni następującej: /kontaktzwrotny#podpis:treśćwiadomości
Jeśli klient wysłał wiadomość z numeru Bramki Omnix 6654, odbiorca SMS w sieci Era może odpowiedzieć mu w następujący sposób:
po przeczytaniu SMS w telefonie należy wybrać opcję ODPOWIEDZ + ZAŁĄCZ TĘ WIADOMOŚĆ,
w trybie edycji wiadomości należy wykasować treść wiadomości oraz podpis pozostawiając /kontaktzwrotny#,
następnie należy dopisać treść odpowiedzi po znaku # i wysłać wiadomość; zostaje wysłany SMS pod numer Bramki Omnix, którego treść wiadomości trafia do skrzynki e-mail, określonej w polu kontakt zwrotny. Jeśli w polu kontakt zwrotny został wpisany polski numer telefonu GSM, odpowiedź trafi pod ten numer.
Wiadomości wysyłane z Bramki Omnix mogą mieć do 1600 znaków. System automatycznie podzieli wiadomość i zapakuje ją do poszczególnych SMSów. Można wybrać, czy przy podziale należy dzielić słowa czy pozostawić je w całości.
Korzystając z Bramki Omnix można skomponować wiadomość w standardzie EMS. W ten sposób można wysłać treść o długości ponad 160 znaków bez dzielenia jej na osobne SMS. Można także stworzyć wiadomość z własną grafiką (zaimportować plik w formacie BMP, czarno-biały 1 bit, o rozmiarach 16*16 pixeli). UWAGA: nie każdy telefon odbiera wiadomości w standardzie EMS.
Dodatkowo w Bramce Omnix użytkownik może znaleźć zbiór piktogramów oraz dowcipów, które można wkleić do komponowanej wiadomości.
SMS z Bramki Omnix może zostać doręczony w trybie alertowym, czyli bezpośrednio na wyświetlacz telefonu.
Możena także ustawić okres ważności SMS.
Skomponowanej wiadomości nie trzeba wysyłać natychmiast. Można ustalić jej emisję w dowolnym czasie w nadchodzących trzech miesiącach, także cyklicznie. Po zaprogramowaniu emisji w kalendarzu użytkownik będzie mógł zmienić treść wiadomości, jej czas wysyłki, tudzież ją odwołać. Po odwołaniu emisji klient odzyska żetony pobrane na poczet kalendarzowej wysyłki.
Po wysłaniu wiadomości z Bramki Omnix można otrzymać raport wysyłki do skrzynki e-mail (opcja Status na e-mail). Pierwszy raport jest dostarczany 5 minut po wysyłce. Jeśli do momentu tworzenia pierwszego raportu wiadomość nie została doręczona, ostateczny raport zostanie wysłany 5 minut po terminie ważności SMS. Raport stanowią:
nazwa nadawcy,
IP komputera nadawcy,
lista numerów odbiorców,
treść SMS,
tryb doręczenia,
moment wysyłki,
moment doręczenia albo wiadomość o niedoręczeniu z powodu terminu ważności SMS,
stan konta po wysyłce.
Na żądanie klient może także otrzymać rachunek szczegółowy za okres ostatnich 3 miesięcy. Rachunek stanowią:
rejestr wysyłki, na wpis w którym składają się:
data i godzina wysyłki,
numer telefonu odbiorcy,
adres IP nadawcy,
rejestr zasileń konta, na wpis w którym składają się:
data i godzina zasilenia,
numer telefonu sponsora,
kwota zasilenia.
Opis Bramki Płatnej
Bramka Płatna umożliwia wysyłanie SMS do odbiorców w sieci Era, w sieciach Plus GSM oraz IDEA, a także w zagranicznych sieciach GSM.
Dostęp do Bramki Płatnej użytkownik otrzyma po założeniu konta. Aby założyć konto, należy pod numer dedykowany wysłać SMS z pożądaną nazwą konta. Nazwa musi:
być złożona z symboli alfanumerycznych bez polskich znaków, w ciągu bez spacji,
nie zaczynać się od znaku #,
mieć długość co najmniej 6 a co najwięcej 15 znaków.
Jeśli podana nazwa nie spełnia powyższych warunków albo jest już zajęta, klient otrzyma nazwę systemową. W odpowiedzi na SMS z nazwą użytkownik otrzyma SMS z hasłem oraz z informacją o ilości żetonów na koncie. Nazwę oraz hasło można zmienić w stosownym oknie w Bramce Płatnej.
Jeśli klient zapomni hasło, może przypomnieć je sobie. Aby to uczynić, na stronie wejściowej należy podać nazwę konta i wcisnąć guzik Przypomnieć hasło. Hasło zostanie dostarczone przez SMS lub e-mail na adres ustawiony w stosownym polu Bramki Płatnej.
Aby uzupełnić istniejące konto, należy pod numer dedykowany wysłać SMS o formacie #nazwakonta. Każdy SMS niezgodny z taką składnią zostanie przyjęty jako próba założenia nowego konta.
Konto Bramki Płatnej pozostaje ważne 1 miesiąc od momentu ostatniego uzupełnienia, niezależnie od stanu. Tydzień przed terminem przedłużenia ważności użytkownik otrzyma przypomnienie o doładowaniu. SMS przypominający zostaje wysłany pod numer określony w specjalnym okienku w bramce płatnej. Jeśli w okienku numer nie został określony, przypomnienie zostanie wysłane pod numer, z którego konto zostało uzupełnione ostatnio.
Numery dedykowane dla założenia / doładowania konta bramki płatnej są przedstawione w poniższej tabeli.
numer | ilość żetonów |
7153 | 4 |
7553 | 20 |
7953 | 40 |
Numery są dostępne wyłącznie dla klientów sieci Era.
Wysłanie jednego SMS kosztuje zgodnie z poniższym cennikiem:
SMS do odbiorcy w sieci Era - 1 żeton,
SMS do odbiorcy w sieci Plus GSM albo IDEA - 1 żeton,
SMS do odbiorcy w zagranicznej sieci GSM - 2 żetony.
Przy wysyłaniu każdej wiadomości klient widzi, ile żetonów ma kosztować go dana wysyłka.
Korzystając z Bramki Płatnej można wysłać jedną wiadomość do wielu odbiorców na raz. Listę odbiorców można wpisać z klawiatury, skopiować z innego pliku, bądź zaimportować plik tekstowy; importowany plik tekstowy musi być kolumną numerów, umieszczonych w wierszach jeden pod drugim bez spacji. Jednocześnie można wysłać wiadomość do 2000 odbiorców. Jeśli ilość żetonów nie umożliwia wysyłki SMS do całej listy dystrybucyjnej, użytkownik otrzyma komunikat o błędzie. W takim przypadku aby zrealizować wysyłkę, należy nabyć żetony albo ograniczyć listę odbiorców.
Numery odbiorców muszą być pisane bez spacji wedle składni kodkraju_numerodbiorcy, np. 48602602602. Przy wysyłce do polskich sieci GSM, kod kraju może zostać pominięty, np. 602602602. UWAGA: przed kodem kraju nie należy stawiać znaku +.
W Bramce Płatnej klient ma do dyspozycji dwa adresowe pola specjalne:
pole kontakt zwrotny - tu należy wpisać swój numer telefonu albo adres e-mail,
pole podpis - tu należy wpisać swój podpis.
Treść adresowych pól specjalnych zostanie wkomponowana w SMS wedle składni następującej. /kontaktzwrotny#podpis:treśćwiadomości
Odbiorca SMS z Bramki Płatnej w sieci Era może odpowiedzieć Ci w następujący sposób:
po przeczytaniu SMS w telefonie należy wybrać opcję ODPOWIEDZ + ZAŁĄCZ TĘ WIADOMOŚĆ,
w trybie edycji wiadomości należy wykasować treść wiadomości oraz podpis pozostawiając /kontaktzwrotny#,
następnie należy dopisać treść odpowiedzi po znaku # i wysłać wiadomość; zostaje wysłany SMS pod numer Bramki Płatnej, którego treść wiadomości trafia do skrzynki e-mail, określonej w polu kontakt zwrotny. Jeśli w polu kontakt zwrotny został wpisany polski numer telefonu GSM, odpowiedź trafi pod ten numer.
Wiadomości wysyłane z Bramki Płatnej mogą mieć do 1600 znaków. System automatycznie podzieli wiadomość i zapakuje ją do poszczególnych SMSów. Można wybrać, czy przy podziale należy dzielić słowa czy pozostawić je w całości.
Korzystając z Bramki Płatnej można skomponować wiadomość w standardzie EMS. W ten sposób można wysłać treść o długości ponad 160 znaków bez dzielenia jej na osobne SMS. Można także stworzyć wiadomość z własną grafiką (zaimportować plik w formacie BMP, czarno-biały 1 bit, o rozmiarach 16*16 pixeli). UWAGA: nie każdy telefon odbiera wiadomości w standardzie EMS.
Dodatkowo w Bramce Płatnej klient ma do wyboru zbiór piktogramów oraz dowcipów, które możesz wkleić do komponowanej wiadomości.
SMS z Bramki Płatnej może zostać doręczony w trybie alertowym, czyli bezpośrednio na wyświetlacz telefonu.
Można także ustawić okres ważności SMS.
Skomponowanej wiadomości nie trzeba wysyłać natychmiast. Można ustalić jej emisję w dowolnym czasie w nadchodzących trzech miesiącach, także cyklicznie. Po zaprogramowaniu emisji w kalendarzu użytkownik będzie mógł zmienić treść wiadomości, jej czas wysyłki, tudzież ją odwołać. Po odwołaniu emisji odzyska żetony pobrane na poczet kalendarzowej wysyłki.
Po wysłaniu wiadomości z Bramki Płatnej można otrzymać raport wysyłki do skrzynki e-mail (opcja Status na e-mail). Pierwszy raport jest dostarczany 5 minut po wysyłce. Jeśli do momentu tworzenia pierwszego raportu wiadomość nie została doręczona, ostateczny raport zostanie wysłany 5 minut po terminie ważności SMS. Raport stanowią:
nazwa nadawcy,
IP komputera nadawcy,
lista numerów odbiorców,
treść SMS,
tryb doręczenia,
moment wysyłki,
moment doręczenia albo wiadomość o niedoręczeniu z powodu terminu ważności SMS,
stan konta po wysyłce.
Na żądanie można także otrzymać rachunek szczegółowy za okres ostatnich 45 dni. Rachunek stanowią:
rejestr wysyłki, na wpis w którym składają się:
data i godzina wysyłki,
numer telefonu odbiorcy,
adres IP nadawcy,
rejestr zasileń konta, na wpis w którym składają się:
data i godzina zasilenia,
numer telefonu sponsora,
kwota zasilenia.
SMS bramki płatnej są wysyłane z numeru 6653.
Opis Bramki Podstawowej
Bramka Podstawowa umożliwia wysyłanie SMS do odbiorców w sieci Era. Za korzystanie z Bramki Podstawowej nie jest pobierana opłata.
Dostęp do Bramki Podstawowej klient otrzyma po zarejestrowaniu się w Era Omnix (użytkownik typu GSM). Jeśli klient nie może zarejestrować się w Era Omnix, z bramki możesz korzystać w oparciu o swój adres e-mail (użytkownik typu e-mail). Przy rejestracji musi podać kilka informacji o sobie wraz ze zgodą na ich przetwarzanie w celach marketingowych oraz elektronicznej reklamy.
Jako użytkownik typu GSM klient może wysłać dziennie 10 wiadomości z Bramki Podstawowej. Dla użytkowników typu e-mail ten limit wynosi 5.
Wiadomości wysyłane z Bramki Podstawowej mogą mieć do 160 znaków. W tym nadawca czyni częścią wysyłanej wiadomości komunikat dodatkowy, dostarczany przez operatora bramki.
W Bramce Podstawowej użytkownik ma do dyspozycji dwa adresowe pola specjalne:
pole kontakt zwrotny - tu wpisz Twój numer telefonu albo Twój adres e-mail,
pole podpis - tu wpisz Twój podpis. Treść adresowych pól specjalnych zostanie wkomponowana w SMS wedle składni następującej. /kontaktzwrotny#podpis:treśćwiadomości
Odbiorca SMS z Bramki Podstawowej w sieci Era może odpowiedzieć Ci w następujący sposób:
po przeczytaniu SMS w telefonie należy wybrać opcję ODPOWIEDZ + ZAŁĄCZ TĘ WIADOMOŚĆ,
w trybie edycji wiadomości należy wykasować treść wiadomości oraz podpis pozostawiając /kontaktzwrotny#,
następnie należy dopisać treść odpowiedzi po znaku # i wysłać wiadomość; zostaje wysłany SMS pod numer Bramki Podstawowej, którego treść wiadomości trafia do skrzynki e-mail, określonej w polu kontakt zwrotny. Jeśli w polu kontakt zwrotny został wpisany polski numer telefonu GSM, odpowiedź trafi pod ten numer.
Dodatkowo w Bramce Podstawowej klient ma do wyboru kilka piktogramów, które może wkleić do komponowanej wiadomości.
Okres ważności SMS z Bramki Podstawowej wynosi 12 godzin.
SMS Bramki Podstawowej są wysyłane z numeru 6652.
SMS z Bramki Podstawowej mogą być wysyłane tylko do osób w sieci Era, które zgodziły się na otrzymywanie wiadomości z tej bramki. Jeśli odbiorca zablokował otrzymywanie wiadomości z Bramki Podstawowej, użytkownik otrzyma o tym informację. Próba wysłania wiadomości do osoby z wyłączonym odbiorem nie powoduje zmniejszenia dziennego limitu.
Odbiorca internetowych SMS w sieci Era może:
zablokować odbiór SMS z bramki podstawowej,
zamówić kopiowanie SMS z internetowych bramek do skrzynki e-mail,
odpowiedzieć na SMS z internetu do skrzynki e-mail.
Kopiowanie SMS z internetu do skrzynki e-mail
Użytkownik może otrzymywać kopie wiadomości, wysyłanych z internetowych bramek SMS, do swojej skrzynki e-mail. Kopia wiadomości zawiera:
nazwę konta, z którego została nadana wiadomość,
IP komputera nadawcy,
numer telefonu odbiorcy,
treść wiadomości,
tryb doręczenia,
moment wysyłki,
moment doręczenia.
Aby otrzymywać kopie internetowych SMS do skrzynki e-mail, należy wysłać SMS z adresem skrzynki e-mail pod numer 7251, np. era@era.pl. Jeśli wysłany SMS miał inny format, użytkownik otrzyma konto w Bramce Płatnej. Jeśli wysłany SMS będzie miał poprawny format, klient będzie otrzymywał kopie SMS do podanej skrzynki e-mail przez 1 miesiąc od dnia wysłania. Na trzy dni przed terminem kopiowania otrzyma SMS z przypomnieniem o przedłużeniu kopiowania na kolejny miesiąc. Jeśli chcesz od razu zamówić kopiowanie na np. 3 miesiące, wyślij 3 razy SMS pod 7251 z adresem e-mail.
Aby zmienić adres e-mail dla kopii, należy wysłać SMS z nowym adresem e-mail pod 7251. W takim przypadku:
od zaraz klient będzie otrzymywał kopie na nowo podany adres e-mail,
będzie otrzymywał kopie o miesiąc dłużej.
Aby usunąć kopiowanie, należy wysłać SMS o treści NIE pod 7051. Aby sprawdzić, czy kopiowanie jest aktywne, należy wysłać SMS o treści STATUS pod 7051.
Odpowiadanie na SMS z internetu
Można odpowiedzieć na SMS z internetu SMSem z telefonu. Odpowiedź będzie skuteczna, jeśli przy wysyłce w polu kontakt zwrotny został umieszczony adres e-mail bądź polski numer telefonu GSM.
Aby odpowiedzieć, należy:
po przeczytaniu SMS w telefonie należy wybrać opcję ODPOWIEDZ + ZAŁĄCZ TĘ WIADOMOŚĆ,
w trybie edycji wiadomości należy wykasować treść wiadomości oraz podpis pozostawiając /kontaktzwrotny#,
następnie należy dopisać treść odpowiedzi po znaku # i wysłać wiadomość pod numer jednej z bramek SMS (6652 / 6653 / 6654);
zostaje wysłany SMS pod numer bramki SMS, którego treść wiadomości trafia do skrzynki e-mail, określonej w polu kontakt zwrotny. Jeśli w polu kontakt zwrotny został wpisany polski numer telefonu GSM, odpowiedź trafi pod ten numer.
Blokowanie SMS z bramki podstawowej
Można zablokować otrzymywanie SMS z Bramki Podstawowej.
Aby zablokować, należy wysłać SMS o treści TAK pod numer 7052. Aby usunąć blokadę, należy wysłać SMS o treści NIE pod 7052. Aby sprawdzić obecność blokady, należy wysłać SMS o treści STATUS pod 7052. Blokada wygasa po trzech miesiącach od dnia jej założenia.