Sieć Orange wprowadziła następujące zmiany we wszystkich ofertach na kartę:
podwyższenie opłaty za połączenie z numerami *100 oraz 510 100 100 - Orange Biuro Obsługi Klienta - z 1 zł z VAT za zdarzenie na 1,50 zł VAT za zdarzenie
wprowadzenie numeru *400 oraz 501 400 400 - Program Propozycja - opłata w wysokości 1,50 zł z VAT za zdarzenie, z zastrzeżeniem, że w przypadku oferty Jedna Idea na kartę opłata za połączenie z numerem *400 oraz 501 400 400 - Program Propozycja - została podwyższona z 0,61 zł z VAT za zdarzenie na 1,50 zł VAT za zdarzenie.
wprowadzenie opłaty w wysokości 0,50 zł z VAT za zarządzanie usługami pod numerem *500 - Orange Automatyczne Biuro Obsługi Klienta. Za połączenie z numerem *500, sprawdzenie stanu konta oraz za doładowanie konta nie jest pobierana dodatkowa opłata.
Dodatkowo od 20 lipca 2010 r. obowiązuje nowa definicja Abonenta. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2004 r., Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) Abonent jest to podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawatej z Operatorem.
Nowy Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych dla Abonentów ofert na kartę
Mając na uwadze powyższą zmianę prawa, Orange wprowadził nowy Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych dla Abonentów ofert na kartę z dnia 19 lipca 2010 r. (dalej Regulamin), który wchodzi w życie z dniem 20 lipca 2010 r., a w odniesieniu do Abonentów ofert na kartę, którzy zawarli umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przed tym dniem, Regulamin obowiązuje od dnia 19 sierpnia 2010 r.
W Regulaminie zawarto nową definicję Abonenta ofert na kartę oraz wskazano na nowe sposoby powiadamiania Abonentów o zmianach warunków umowy określonych w Regulaminie oraz w Cenniku usług. Zgodnie z Regulaminem, Abonent ofert na kartę (zwany także Abonentem) jest to osoba, która nie jest stroną pisemnej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, korzystająca z usług przedpłaconych, która zawarła z Operatorem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych poprzez włączenie się do sieci telekomunikacyjnej Operatora.
Zmienione Cenniki usług
W związku ze zmianą Prawa telekomunikacyjnego, w Cennikach dla Abonentów ofert na kartę wprowadzono zmiany polegające na zastąpieniu pojęcia "Użytkownik" określeniem "Abonent". Ponadto, wprowadzono kilka nowych pozycji cennikowych - szczegóły tych zmian znajdują się w informacji prawnej na ostatniej stronie każdego Cennika.
Zmienione regulaminy promocji, regulaminy usług
W związku ze zmianą Prawa telekomunikacyjnego, w regulaminach promocji oraz w regulaminach usług dla Abonentów ofert na kartę wprowadzono zmiany polegające na zastąpieniu pojęcia "Użytkownik" pojęciami "Abonent" lub "Abonent ofert na kartę". Regulaminy te zaczną obowiązywać nowych Abonentów ofert na kart z dniem 20 lipca 2010 r., a w odniesieniu do Abonentów ofert na kartę, którzy zawarli umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przed tym dniem, zmienione regulaminy zaczną ich obowiązywać z dniem 20 sierpnia 2010 r.