Vodafone Group oraz Vivendi Universal ogłosiły dziś zmianę modelu biznesowego ich wspólnego portalu Vizzavi Europe. Wcześniej Vizzavi i operatorzy dzielili się marżą z usług portalu 50/50. Obecnie operatorzy będą przekazywali do Vizzavi 5% dochodów z ruchu generowanego poprzez portal. Dodatkowo portal będzie zachowywał 80% własnych dochodów ze sprzedaży usług premium, czyli dzwonków, logo oraz gier. Multi-access portal powinien rozpocząć samofinansowanie swojej działalności do końca 2003. Klientami portalu może być potencjalnie 94.5 miliona klientów obu operatorów. W ostatnim kwartale zeszłego roku z usług serwisu Vizzavi skorzystało 6.3 miliona klientów (42% więcej niż w III kw. 2001 r.), portal notował średnio co dzień 4.1 mln odsłon (33% więcej niż w okresie poprzedzającym) oraz 2.1 miliona odsłon stron WAP codziennie (86% więcej niż w III kw.). W związku ze zmianą modelu biznesowego Vizzavi rozpocznie również wdrażanie programu restrukturyzacyjnego, którego jednym z elementów będzie redukcja około 100 pracowników. Z kierowania Vizzavi zrezygnował Evan Newmark. Jego następcą od 1 lutego będzie obecny szef marketingu portalu Guy Laurence.