Znamy plany T-Mobile Polska na najbliższe 4 lata

Newsy
Opinie: 41

Adam Sawicki, prezes T-Mobile, zdradził dziś zarys strategii swojej firmy na lata 2016-2020.

Operator sądzi, że wartość całego rynku mobilnego do 2020 r. spadnie do 19.7 mld zł. W 2015 r. wartość ta jest szacowana przez T-Mobile na 20.7 mld.

W tym okresie T-Mobile ma się stać "najlepszym operatorem mobilnym pod względem prostych rozwiązań". Ma być numerem jeden pod względem satysfakcji klientów.

Pomóc ma w tym m.in. repozycjonowanie i odświeżenie marki. T-Mobile ma stać się operatorem dla młodszych klientów. Zmianie marki będą towarzyszyły nowe inicjatywy komercyjne (usługi, oferty). Rozpoczęła się także transformacja struktury. Wzrosnąć ma efektywność kosztowa.

Prezes Sawicki nie chciał dziś zdradzić jak będą wyglądały nowe oferty operatora w tym roku. Z jeden strony mają być bardzo proste, ale jednocześnie klient ma sam je sobie budować z "klocków". Klocki te mają być zrozumiałe i ma nie być ich dużo. Prezesowi T-Mobile podoba się rozwiązanie operatora Congstar z Niemiec.

T-Mobile ma być określany jako worry-free carrier.

Wewnątrz firmy trwają prace nad stworzeniem nowego systemu CRM dla rynku B2C. Taki nowy system działa już dla rynku B2B.

Cała strategia na najbliższe lata została podzielona na trzy główne fazy:

  • 2016 - zatrzymanie odejść klientów
  • 2017 - wzrost udziałów w rynku nowych kontraktów
  • 2018-2020 - T-Mobile ma stać się liderem w pozyskiwaniu klientów

W 2016 r. T-Mobile chce uzyskać wynik w usłudze MNP (przenoszenie numerów) koło zera lub na minimalnym minusie.

W 2020 r. T-Mobile ma być liderem pod względem przychodów w:

  • B2C postpaid
  • B2B SOHO

W B2C prepaid sieć chce mieć około 25% rynku.

W B2B ICT T-Mobile chce przez najbliższe 4 lata podwoić finalnie swoje przychody.

T-Mobile wprowadzi także nową ofertę telewizyjną. Na razie nie wiadomo, czy będzie to tylko oferta mobilna, czy także np. satelitarna przygotowana z partnerem.

T-Mobile podał także nowe zasady wyłączania prepaidów - teraz operator wyłącza karty SIM 6 miesięcy po utraceniu możliwości przyjmowania połączeń.

Budowa sieci w oparciu o nowe częstotliwości ma kosztować około 200-300 mln. Jej efekty klienci zauważą już za kilka miesięcy.

W przyszłym tygodniu T-Mobile ogłosi swoim pracownikom warunku programu dobrowolnych odejść. Ma on trwać zaledwie kilka dni. Później zostaną uruchomione grupowe zwolnienia. Redukcja ma zbliżać się do 500 etatów. Prezes liczy, że w firmie pozostaną ludzie, którzy wierzą w planowane zmiany i wierzą w niego.

Prezentacja:

Opinie:

Opinie archiwalne (41):

Komentuj

Komentarze / 41

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Bart pisze: 2016-03-10 13:49
    To o ile ma spaść rynek o 1% czy z 20,7 do 19,7 - bo chyba to się nie spina :)?
    0
  • Users Avatars Mini
    JackFrosy pisze: 2016-03-10 13:54
    panie doodolizie czy ktoś Panu powiedział że wygląda Pan komicznie na zdjęciach? Niech PAN ZMIENI fotografa i przestanie kreować się na kogoś kim Pan nie jest!
    1
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2016-03-10 13:57
    @Bart...wartosci w mld zł sie zgadzaja...
    0
  • Users Avatars Mini
    pontjak pisze: 2016-03-10 14:14
    jako klient od ponad 3lat, szczerze trzymam kciuki za realizację planów. jak t mobile podniesie poziom, siłą rzeczy reszta operatorów będzie musiała reagowac, by nie zostac w tyle. A na ostrej rywalizacji zyskuje klient.
    5
  • Users Avatars Mini
    sfn pisze: 2016-03-10 14:14
    T-mobile liderem w ilości klientów? Najpierw poczyścili bazę, a chwilę potem szaleją z darmowymi starterami. I jak tu takim zaufać?
    6
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-03-10 14:15
    Na obrazku jest napisane - 2015 nowa komunikacja z klientami.... domyślam się, że prezes ma na myśli oczekiwanie na połączenie z boa trwające godzinę bo to by się zgadzało, no i popularny w korpomolochach kierunek - pozostaną tylko ci, którzy nie będą podskakiwać czyli ci co nie pamiętają dawnej jakości i obecna bylejakość będzie stanowić punkt odniesienia ;) Więcej czasu poświęcili na tworzenie tych slajdów niż na zadbanie o klienta ot cała magenta...
    4
  • Users Avatars Mini
    Fan pisze: 2016-03-10 14:17
    Przydałyby się usługi znane z ISDN (chociażby na specjalne zamówienie). Jeśli to wprowadzą, to wracam do TM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pan NIkt pisze: 2016-03-10 14:27
    proces przenoszenia numerów to chyba MNP (Mobile Number Portability) a nie MPN (przenoszenie numerów) Pani Redaktoze :)
    2
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2016-03-10 14:39
    @Pan Nikt...poprawione...szybkie pisanie tak sie konczy :-)
    1
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-03-10 14:49
    Panie Prezesie. Musi Pan byc tego swiadom ze w Panskiej firmie pracuje ogromne grono leni, prozniakow, nieudacznikow i zwyklych glupcow ktorym Pan placi. Ja jako bardzo dobry (GOLD-owy) klient Panskiej sieci jestem tego najwiekszym dowodem. Wystarczy jeden prosty przyklad: posiadam taryfe JUMP XXL i mam tylko 2GB internetu w abonamencie 199zl miesiecznie. Oczywiscie Panscy dyrektorzy zrobili "swietna" promocje na migracje do Taryf Rodzinnych z nowymi lepszymi warunkami oraz wiekszymi paczkami data. Tylko co z tego (?) skoro najlepsi klienci najwyzszych abonamentow SA WYKLUCZENI Z TEJ PROMOCJI poniewaz maja (o zgrozo!) ZA WYSOKIE ABONAMENTY aby z tej promocji skorzystac i zmienic warunki na lepsze. Sprawa dot. klientow prywatrnych ofert JUMP XXL/XXXL (abonament 199/249zl odpowiednio 2GB i 3GB). LINK do promocji: http://www.t-mobile.pl/r/repo1/tm/documents/doc_00007/D_007_0009861.pdf JESLI PAN SIE TYCH GLUPCOW NIE POZBEDZIE SIE Z FIRMY, ONI TE FIRME ZATOPIA NA DNO RAZEM Z PANEM. Tu trzeba paly, batow a jak nie to wyrzucac z firmy na zbity pysk. CZAS NA ODWAZNE POWAZNE DRASTYCZNE RUCHY!!... bo inaczej "dupa.. zbita". A czasu juz nie ma, bo gowno i bagno to juz jest. Pozdrawiam Pana, klient T-Mobile.
    0
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-03-10 15:03
    @O.T.D dobrze powiedziane z tym, że wyrzucają ale paszę armatnią ;) Tamte tuzy marketingu nadal pracują nad ofertami - jak tu dać żeby więcej zabrać a wycinają najemników, którzy własną gębą ryzykują wciskając takie atrakcje. Więc nie oczekiwałbym spektakularnych zmian na lepsze wręcz przeciwnie bo jak w akwizycji będzie sama zielenina to raczej kurs na mieliznę.
    2
  • Users Avatars Mini
    Walus pisze: 2016-03-10 15:27
    Na takiej sytuacji skorzystają nie tylko klienci t mobiel ale i reszty, wiec jakby na to nie patrzeć dobra wiadomość. Sam jestem klientem t mobile i ciekaw jestem co sie pozmienia, chociaż według mnie są juz liderem pod wieloma względami :)
    -2
  • Users Avatars Mini
    35mm pisze: 2016-03-10 15:30
    T-mobile wdraża u siebie program 500 plus. To nie będzie 500 osób zwolnionych, lecz więcej.
    3
  • Users Avatars Mini
    A5/3 na tle konurenci pisze: 2016-03-10 15:59
    nic się nie zmieni to takie gadanie dla gadania. Miały być rewelacyjne oferty nowe rozdanie-jest tylko zwolnienie ludzi a ci zostaną nie wyrobią duszeni przez pseudo managerów gówniane oferty i niezadowolonych klientów. Jedyny plus Tmobile to A5/3 nic więcej...
    2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-03-10 17:20
    Najbardziej podoba mi się tekst "2016 - zatrzymanie odejść klientów", to już w tym roku?:-D Jak chcecie to zrobić specjaliści chciwego koncernu DT? Przecież wy nie tworzycie przyjaznej sieci dla ludzi, wy tworzycie T-mobile polska symbol drożyzny, przeciętnej jakości sieci i olewania klienta - tak jesteście postrzegani na rynku, czas przyjąć to do wiadomości bo was wykończy taka pseudosieć flej z biedainfrastrukturą i ultra śmiesznym lte!
    6
  • Users Avatars Mini
    Kruzo pisze: 2016-03-10 17:28
    Na prezentacji w PP można pokazać wszystko, nawet to ze jest się Jamesem Bondem
    3
  • Users Avatars Mini
    Arek pisze: 2016-03-10 17:38
    Efekty rozbudowy sieci o nowe częstotliwości (agregacja), poznamy za kilka miesięcy... Mogli podać jakieś szczegóły. Może nawet podali, tylko gsm ocenzurował :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lolol pisze: 2016-03-10 17:57
    Ide o zakład, na początku nowego roku plan T-mobile zostanie zrewidowany z powodu nie wykonania założeń roku 2016 :) Szczerze też tego życzę T-Dziadostwie.
    1
  • Users Avatars Mini
    PiotrusPan pisze: 2016-03-10 18:44
    Kilka razy sprawdzałem ofert operatorów przed podjęciem decyzji o przeniesieniu nr z Play. Tmobile ma najgorsza ofertę. Jak więc chcą zatrzymać klientów???
    1
  • Users Avatars Mini
    Jedi pisze: 2016-03-10 20:06
    U nas t- mobile ( Telekom ) Jak zmienia taryfy na lepsze i np. paczki danych rosna w nowych taryfach to stali klijenci automatycznie dostaja wiecej danych. W kwietniu podnosza abonamenty Ale tez wiecej danych jest w nich i stali automatycznie dostaja wiecej Ale placa Jak Do tej pory a nowi placa wprawdzie minimalnie wiecej, Ale za to Roaming znika. Congstar jako przyklad to dosc dziwne podejscie, bo tam to sie tylko po gsm i UMTS smiga, a Telekom tylko juz LTE rozbudowuje od dwoch lat...ja Jak w kraju jestem to zawsze w t -mobile romuje bo najsilniejszy sygnal Maja, wczesniej w Orange :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jedi pisze: 2016-03-10 20:08
    PiotrusPan a porownujesz oferty Hotelu 5 gwiazdkowego z polem namiotowym? Play to takie pole namiotowe. Moj brat jest i ciagle tylko zasieg gubi...
    1
  • Users Avatars Mini
    pisze: 2016-03-10 20:47
    Twój brat to nie cała Polska.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pozamiejskie ULTRA EDGE Play pisze: 2016-03-10 21:03
    Play to najlepsza sieć bo ma śmiesznych celebrytów i zawsze nas rozśmieszą, a to 4G pokazują które tak naprawdę było prawie 3G, a to z agregacji pasm jakieś ultra playowe wynalazki zrobią które u konkurencji działają lepiej dalej i nazywają się DC HSPA
    4
  • Users Avatars Mini
    Jedi pisze: 2016-03-10 21:09
    @up masz racje, Ale jako ze mala jednoosobowa firme transportowa ma to i po calym kraju jezdzi...
    1
  • Users Avatars Mini
    mati pisze: 2016-03-10 21:18
    Zapowiada się niezła rewolucja. Jak dla mnie brzmi to wszystko bardzo sensownie i oby wypaliło :)
    0
  • Users Avatars Mini
    drukarz pisze: 2016-03-10 21:37
    Panie Sawicki, zeby naprawic to co zostalo zepsute, najpierw trzeba naprawic firme od srodka. Wszystkim leniom, pozorantom, tym z przerosnietym ego oraz co najgorsze arogantom trzeba wyslac na odwyk. Odsianie tych "specjalistow" nie bedzie latwe ale nikt nie powiedzial, ze bedzie latwo. Niestety wiekszosc ludzi z inicjatywa dawno pracuje dla innych. Z ciekawoscia bede sie przygladal co dalej w TMPL.
    0
  • Users Avatars Mini
    DM pisze: 2016-03-10 22:02
    Zatrzymanie odchodzenia klientów w 2016r ? Hmmmm.... Sytuacja sprzed kilku dni (wypowiedziałem umowę o BC - koniec 07/2016) Dzwoni pracownik BOA i tekst: - kończy się Panu umowa na internet - wiem, ale raczej nie będę jej przedłużał - dziękuję do widzenia (stwierdzenie konsultanta) !!!! Nigdy, przenigdy nie spotkałem się z takim tekstem na początku rozmowy, gdy dzwonił do mnie jakikolwiek dział utrzymania (telekom czy chociażby c+/nc+ czy CP) !!! Z takim podejściem pracowników działu utrzymania życzę Panu, Panie Sawicki powodzenia!
    2
  • Users Avatars Mini
    KJ pisze: 2016-03-10 23:39
    Kończy mi się umowa w T-mobile (jestem z nimi 18 lat) dziś zadzwoniłem z pytaniem co mogą mi zaproponować na przedłużenie umowy z zachowaniem obecnej kwoty abonamentu, usłyszałem, że mogę przedłużyć umowę ale tylko z wyższym abonamentem. To są jaja. Ponownie telefon lecz tym razem do Orange i w ofercie lepsze warunki niż w T-mobile i taniej niż dotychczas. Z takim podejściem do klienta u różowych sukces murowany, a ilość rezygnacji na pewno spadnie.
    3
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-03-10 23:52
    też się obawiam że to tylko marketingowy bełkot i tylko sprytnie przemyślany PR
    3
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-03-11 00:01
    Panie Sawicki, ma pan na prezentacji zawarte hasełko "usługi premium". Chciałbym się zapytać co Pan przez to rozumie? Gdzie są i jakie są te usługi premium? Gdzie się w Pańskiej sieci znajduje jakakolwiek taryfa/oferta segmentu PREMIUM? No i najważniejsze - co robicie niestandardowego i nieszablonowego, jak wynagradzacie swoich klientów sektora nomen omen "private premium" ? H m m m...?? No właśnie. . . . . . .
    2
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-03-11 08:54
    Prezes Sawicki raz w miesiącu musi wydać memorandum jak kiedyś na tzw plenum robiono, widać ma to w kontrakcie. Podsumował osiągnięcia roczne, uznał, że odnieśli sukces gdyż jeszcze istnieją i pełen entuzjazmu pozuje do kolejnej serii wystąpień. Niestety znany jest ze swoich "sukcesów" w netii i robi to co umie najlepiej czyli redukcje etatów, w tym osiągnął profesjonalizm. Zamyka sie w obrębie excel i power point a tam świat wygląda bardziej magentowo. Szkoda, że nikt w t-mobile nie wysili się i nie wyciągnie wniosków z rzeczywistej sytuacji. Chcą uprościć umowy ale przecież ci sami ludzie zmienili je z umów 2 stronnych na 20 stronnicowe. Zresztą gdyby umowy były uczciwe to jakie znaczenie ma ilość kartek? Widać, że w teorii t-mobile zaczyna kolejne "nowe otwarcie" ;) ile ich jeszcze będzie czas pokaże.
    1
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-03-11 21:25
    Na bełkot Sawickiego już się raczej nikt nie zabierze. Ja także uważam że zmiany są przeprowadzone za wolno, są zbyt kosmetyczne i firma jest zarządzana z poziomu Excel'a i PowerPoint'a. Ja już jedną aktywację z T-Mobile zabrałem w lutym i drugą zabieram w lipcu. Po prostu ilość głupoty, którą ja widzę w tej firmie przerosła już mój poziom akceptacji. Po prostu nie daję Sawickiemu zielonego światła i wiary na jakiekolwiek zmiany do 2020r (to przypomina język polityków) - mówię wyraźne NIE. Całą prezentacje oceniam po prostu jako marketing, jako ostatnią deskę ratunku, która ma niesłusznie(!) zbudować jakąkolwiek wiarę wśród klientów że jeszcze będzie lepiej. Tu już nie ma żadnej wiary, żadnej.
    0
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-03-11 21:28
    aha i jeszcze jedno - w prezentacji jest hasełko "nowa komunikacja z klientami". Co się ma przez to rozumieć? Kolejny potok beznadziejnych i bzdurych spotów reklamowych? CZY MOŻE FAKT BYLEJACTWA W BOA, gdzie konsultanci umawiają się na kontakt z klientami że oddzwonią i nie oddzwaniają MAJĄC KLIENTÓW W DUPIE ?? !! Sawicki, pytam się Ciebie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2016-03-11 22:31
    Patrząc na komentarze stwierdzam jedno: Polacy są mistrzami w narzekaniu. Bez względu na to jaki jest to operator zawsze źle. I dziwie się, że ci którzy tak narzekają nie połączyli się do tej pory i nie stworzyli własnej sieci.
    1
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-03-11 23:38
    a ja mam ciekawego news'a. Prezes właśnie pieprzy głupoty tymczasem za jego plecami POGORSZONO PROMOCJĘ właśnie w tej chwili. Była promocja, która dawała 6mieś. abonamentu za 1zł. w rynku prywatnym, przy przeniesieniu numeru (MNP). TYMCZASEM dzisiaj patrzę a jest oferta skrócona, POGORSZONA - TYLKO 4 MSC. abonamentu za 1zł. jaki z tego wniosek? SAWICKI PIEPRZY JAK POKRĘCONY A TYMCZASEM JEGO "ZAUSZNIK" BECKER (główny księgowy, który faktycznie rządzi w t-szambo) upomniał się o swoje, swoją kasę!! link do promocji: http://www.t-mobile.pl/oferta/abonament/cat10027.chtml?catId=cat3830047&intc_name=mnp4x1&intc_source=sg_priv_slider T-MOBILE TO CHORA FIRMA.
    1
  • Users Avatars Mini
    słuchawka na widełkach pisze: 2016-03-17 20:34
    Uwielbiam te korporacyjne foty. To głębokie spojrzenie top managera...
    0
  • Users Avatars Mini
    frx pisze: 2016-03-17 22:21
    Moim zdaniem Sawicki już po pierwszym kwartale jak opublikują wyniki MNP odszczeka swoją strategię nowa ekipa nawet nie będzie w stanie utrzymać poziomu spadku, (ten poziom na koniec 2016 będzie większy niż na koniec 2015. Z T-Mobile w ramach PDO właśnie spadają resztki rozsądku, wiedzy i kompetencji (czyli ludzie którzy potrafili być naprawdę nr.1 na rynku pod brandami ERA i Heyah). A nabierają masowo "zielonych ludzików" branża obojętna aby był przyjacielem Adama z przeszłości (;-)). Swoje zdaje się robi też DT bo jak zobaczycie wstecz 4 lata od kiedy ERA stała się T-Mobile to w każdym z kwartałów traci systematycznie klientów (mimo że pompowała wyniki pustymi SIM-ami na Pre-Paid) które w końcu skasowała w iloście ponad 2 miliony). Przed rebrandingiem na "T" Era miła pozytywny bilans MNP. Takie są twarde fakty. Niech każdy sobie sam zinterpretuje te dane i wyciągnie wnioski. Mój jest prosty po pierwsze z dala od T-Mobile po drugie co donaprawy od wewnątrz to nie ludzie i mid-level mngt. są do wymiany, to rady nadzorcze i reprezentanci udziałowców powinni zostać objęcie programem przymusowego odejścia , no ale jak widać udaje im się cały czas winić ludzi. To że wybierają słabe zarządy włącznie z obecnym i pozwalają im zapodawać taki bełkot jak powyżej za kasę którą mają od nas klientów świadczy o ich niekompetencji. To tak jak dać małpie brzytwę i przyjść sprawdzić po dwóch latach czy wszystko jest OK, a następnie wyrazić zdziwienie że chyba nie. Pytanie tylko kto bardziej głupi małpa czy ten co dał brzytwę i się dziwi ....... Panie Prezesie odejdzie Pan jak do końca 2016 będzie Pan miał na minusie 500k+ klientów, czy będzie Pan czekał aż Pana wywalą bo lepsza odprawa ???? Do usłyszenia po wynikach pierwszego kwartału 2016 zobaczymy czy i co udało się zatrzymać....., Powodzenia (;-))), kupuję akcje Orange, (szkoda że też Play nie jest na giełdzie).
    2
  • Users Avatars Mini
    Lucjan pisze: 2016-03-18 10:54
    Ciekawe :) Ten statek raczej nabiera wody..... Podobno prawie 2,5 tys osób złożyło podania w ramach PDO w tym wszyscy kierownicy HL. W następnym tygodniu ma przyjechać do Warszawy "sztab" TMO z Bonn w celu omówienia sytuacji. Zaraz nie bedzie komu sprzedawać i obsługiwać klientów. Idealna sytuacja dla konkurencji aby zgarnąć coś dla siebie z bazy B2C TMO-PL.
    3
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-03-20 04:46
    na tej firmie juz nie zalezy ani pracownikom ani klientom. Za duzo zostalo zlego namieszane. Wizerunku jako T-Mobile juz sie nie odbuduje.
    1
  • Users Avatars Mini
    były pisze: 2016-03-24 11:42
    Panie Prezesie żeby było dobrze z tą firmą (tak jak ERA) to pracować powinni ludzie z ERY. Ale tych Pan i Pana poprzednicy pozwalnili lub przenieśli. Co i jak Chce Pan zwojować
    0
  • Users Avatars Mini
    twtx pisze: 2016-03-24 16:09
    Czekamy na wyniki MNP za Q1 - zobaczymy co myślą o "T" klienci i jak oceniają Pana dokonania za ostatnie 9 miesięcy. Następny operator który Pana prześcignie i to pewno jeszcze w tym dziesięcioleciu to Virgin Mobile bo PLAY już dawno zostawił T-Mobile w tyle. Lider w oddawaniu klientów innym. Coraz więcej ludzi śpiewa "MIAŁEM T-Mobile i dobrze mi z tym". No ale zobaczymy na twardych faktach czyli wynikach MNP jaką piosenkę Pan Prezes T-mobile zaśpiewa klientom w międzyczasie proponuję poćwiczyć żałosne wycie za chwilę się przyda (;-))).
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: