Nielsen opublikował raport The Gauge dla Polski za sierpień.
Sierpień (jak całe lato) charakteryzuje się krótszym czasem oglądania treści w domach na ekranach TV w porównaniu do innych pór roku. Tegoroczny drugi miesiąc wakacji nie jest pod tym kątem wyjątkowy - Polacy spędzali średnio w sierpniu 3 godziny 32 minuty dziennie przed ekranem TV, gdy w miesiącach zimowych średni dobowy czas oglądania wynosił 4 godziny i 15 minut.
W sierpniu największy udział w oglądalności telewizji generowały osoby oglądające telewizję satelitarną (34%), a telewizja ogółem odpowiadała za 86.6% oglądalności na ekranie TV. W telewizji podobnie jak w lipcu najpopularniejszymi programami były treści informacyjne i sportowe.
Jednocześnie oglądalność streamingu na ekranie TV uzyskała nowy rekord. Wynik 7,1% jest najwyższym odnotowanym w zestawieniu the Gauge wynikiem (wyższym o 0.2 punktu procentowego w porównaniu z lipcem).
Najchętniej oglądanymi platformami streamingowymi pozostają YouTube, który zanotował 2% udział w czasie oglądania treści na ekranie TV (wzrost o 0,1 punktu procentowego w porównaniu do poprzedniego miesiąca) oraz Netflix z 1,7% udziałem (niezmienionym w porównaniu do lipca tego roku).
Spośród pozostałych platform streamingowych zgrupowanych w kategorii "Inny streaming", żadna nie osiągnęła jeszcze progu oglądalności, umożliwiającego pokazanie w zestawieniu the Gauge.