Znowu nikt nie chce kupować tabletów

Newsy
Opinie: 0
Znowu nikt nie chce kupować tabletów

Światowe dostawy tabletów w pierwszym kwartale 2023 r. odnotowały spadek o 19,1% w porównaniu rok do roku. Według IDC, w sumie sprzedano 30,7 mln sztuk takich urządzeń w tym okresie.

Niski wolumen dostaw jest jest mniej więcej na poziomie sprzed pandemii. Wolumen z 1Q23 był porównywalny do 30,1 mln sztuk dostarczonych na rynek w 1Q19 i 31,6 mln w 1Q18.

Oczekuje się, że sprzedaż w całej pierwszej połowie 2023 r. będzie niska, a sprzedawcy skupią się na oczyszczeniu zapasów przed wprowadzeniem na rynek nowszych modeli.

Wszyscy czołowi dostawcy tabletów odnotowali spadki w tym kwartale. Spadek wynikał z bardzo dobrej bazy w porównaniu z poprzednimi latami.

W pierwszym kwartale 2023 r. Apple wraz z Samsungiem mieli ponad 58% całego rynku tabletów. Huawei awansował w rankingu i zapewnił sobie trzecią pozycję w tym kwartale, kontynuując tworzenie konkurencyjnego portfolio tabletów z dużymi ekranami.

Na czwartej pozycji uplasowało się Lenovo, które również nadal odnotowywało spadek wolumenu ze względu na słabnący popyt. Amazon na piątej pozycji zanotował rekordowy spadek na poziomie 62% w porównaniu rok do roku.

Dostawy Chromebooków również nadal spadały w I kwartale 2023 r., osiągając łączną liczbę 3,8 miliona sztuk, co oznacza spadek o 31% rok do roku.

IDC - tablety

 

IDC - tablety

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: