Idea przekroczyła na koniec pierwszego kwartału br. liczbę 6 mln klientów - takie "nieoficjalne" informacje przekazał wczoraj dziennikarzom Sławomir Skrodzki, Prezes PTK Centertel. Dokładne dane całej Grupy TP będą znane dopiero po ogłoszeniu wyników finansowych za I kw. W pierwszym kwartale firma zanotowała zysk netto oraz poprawiła przychody w porównaniu do ubiegłego roku.
Jacek Kalinowski - rzecznik PTK Centertel, Wojciech Pronobis - szef Rynku Masowego, Iwona Kossmann - Dyrektor Marketingu
Zaprezentowana wczoraj oferta sekundowego naliczania i tańszych SMS-ów w ofercie Idea POP nie będzie mieć, według przedstawicieli PTK Centertel, negatywnego wpływu na ARPU w prepaidzie, a jej wprowadzenie to oczywiście odpowiedź na pojawienie się na rynku Heyah. Podczas wczorajszej konferencji prasowej to właśnie do Heyah porównywano nową obniżkę cen w Idei. Przedstawiciele Idei szacują, że nowa oferta PTC pozyskała do tej pory ok. 200 tys. klientów. Docelowo Heyah chce zdobyć w tym roku milion użytkowników. Zarząd Idei nie chciał natomiast zdradzić dokładnych prognoz zwiększenia własnej bazy prepaid na ten rok. Jacek Kalinowski, rzecznik sieci Idea, wymyślił hasło "Żółty wygrywa z Czerwonym", co odnosi się bezpośrednio do walki pomiędzy ofertami prepaid PTC i PTK.
Z taryfy Zrób to Sam, której dotyczą zaprezentowane nowości, korzysta większość klientów Idei POP (ponad 1.5 mln). Mogą oni wybrać 3 z 6 zniżek. Najbardziej popularne zniżki to:
„Sieć Idea” wybiera 63% użytkowników
„SMS-y” wybiera aż 68% użytkowników
Porównanie najniższych stawek w taryfach, które mają naliczanie sekundowe od pierwszej sekundy rozmowy (materiały sieci Idea)
POP (przy wyborze zniżek 1,2,5) | Heyah (połączenia tylko do sieci Heyah) | |
Najniższa stawka połączenia głosowego | 0,60 PLN | 0,68 PLN |
Najniższa cena SMSa | 0,17 PLN | 0,18 PLN |
Zarząd PTK Centertel
Sławomir Skrodzki jest przeciwny wprowadzeniu na rynek czwartego operatora, co ostatnio zostało zaproponowane przez URTiP. Według prezesa Idei, czwarty gracz może spowolnić rozwój technologiczny inwestycji trzech dotychczasowych graczy. Jest to dosyć niezrozumiała teoria, ponieważ głównym celem przy wprowadzeniu czwartego operatora jest zwiększenie konkurencyjności polskiego rynku telekomunikacyjnego, a jeśli chodzi o wprowadzenie technologii UMTS to zobowiązania w tym zakresie są zapisane w licencji, którą wszyscy trzej operatorzy zakupili.