Chińskie ZTE w Warszawie pochwaliło się, że jest w Polsce liderem rynku modemów z kartami SIM.
W ostatnich latach ZTE odnotowało szybki wzrost popularności urządzeń 5G. W 2022 roku dominowały jeszcze rozwiązania LTE (około 80%), jednak w 2023 roku urządzenia 5G osiągnęły około 40% rynku, a w 2024 roku przewiduje się wyrównanie udziału LTE i 5G.
ZTE jest globalnym liderem na rynku FWA i MBB, wyprzedzając swoją konkurencję już od 3 lat. Jeżeli chodzi o rynek polski, po latach dominacji stacjonarnych routerów LTE/5G (CPE) w sprzedaży ogółem, zauważamy sukcesywny wzrost udziału kategorii routerów zewnętrznych ODU-IDU. Wynika to, przede wszystkim z charakterystyki technologii 5G. Coraz większa dostępność sieci 5G przekłada się na zwiększenie zainteresowania konsumentów urządzeniami z nią współpracującymi. Dla ZTE ta kategoria w roku przyszłym powinna stanowić zdecydowanie większość sprzedaży. – powiedział na warszawskim spotkaniu Jacek Koba, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu ZTE.
Oprócz routerów firma ZTE prowadzi także na naszym rynku sprzedaż smartfonów nubia. Wśród flagowych modeli marki znajduje się też seria RedMagic.
ZTE od lat nie może się przebić na smartfonowym rynku, choć niektóre z prezentowanych modeli są bardzo udane. Sporą przewagą jest także ich atrakcyjna cena.
Smartfony nubia są dostępne, m.in. w sklepach Media Expert, x-Kom oraz w ofercie operatorskiej Plusa, a także na ZTEshop.pl.
ZTE marzy, aby rozpocząć sprzedaż swoich telefonów także u pozostałych operatorów komórkowych i u kolejnych partnerów z rynku otwartego.
Naszym kolejnym celem strategicznym jest budowanie kategorii smartfonów, co zostało rozpoczęte ponad rok temu i jest obecnie kontunuowanie, stawiając na pierwszym miejscu serię produktów marki nubia - dodał Koba.