Dziennik Rzeczpospolita napisał, że klienci sieci Netia zgłaszają problemy z procedurą przenoszenia numerów komórkowych do tej sieci (MVNO korzystający z sieci Play) z sieci Plus.
Klienci deklarowali, że zarejestrowali kartę w Plusie i dopiero wówczas przekazywali zlecenie przenosin do Netii. Plus odmawiał przekazania numeru, wyjaśniając, że nie został on zarejestrowany i potrzebna była jeszcze jedna wizyta w salonie telekomu.
Według dziennika, Plus stosuje dwie procedury rejestracji. W drugiej – prosi dodatkowo o adres, korzystając z prawa telekomunikacyjnego. Polkomtel nie dał rady odpowiedzieć na pytania dziennikarki Rzeczpospolitej.
Dla przeciętnego użytkownika jest kompletnie niezrozumiałe, że pomimo zarejestrowania danego numeru, pozostaje on niezarejestrowany i występują problemy przy przeniesieniu do innego operatora – mówi Karol Wieczorek, menedżer ds. PR Netii. – Oczekujemy, że odpowiednie organy państwa zadbają o interes konsumentów i wyeliminują posługiwanie się niekorzystnymi dla klientów interpretacjami zapisów prawnych.