T-Mobile oficjalnie uruchomił usługę Voice over LTE i Voice over WiFi.
Good news again, everyone!:) starting today, as first in PL, we're offering customers of @TMobilePolska both #VoWiFi & #VoLTE! #telekomwall
— Adam Sawicki (@SawickiAd) November 17, 2016
Usługa jest dostępna dla użytkowników ofert Jump! i Supernet.
Obecnie wykonywanie połączeń z użyciem VoLTE i VoWiFi jest możliwe na smartfonach Samsung Galaxy S6 i S6 edge. Użytkownicy tych telefonów w sieci T-Mobile, dostali w ostatnich dniach lub dostaną w ciągu najbliższych dni aktualizację oprogramowania wysyłaną przez producenta. W jej ramach otrzymają odpowiednie oprogramowanie, które umożliwi włączenie VoWIFI. Technologia VoLTE będzie włączana automatycznie po aktualizacji oprogramowania.
T-Mobile szacuje, że do końca roku z VoLTE i VoWiFi w tej sieci będzie korzystać 50 tys. klientów.
Rozpoczęte zostały prace nad wdrożenie kolejnych modeli telefonów, co nastąpi jeszcze w tym roku. Obie technologie będą dostępne dla klientów wszystkich taryf do końca pierwszego kwartału 2017 roku. Jednocześnie do tego momentu liczba terminali, w sieci, obsługujących VoLTE i VoWIFI powinna przekroczyć 500 tysięcy.
T-Mobile jest pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych na świecie operatorów, który uruchomił obie technologie jednocześnie, co umożliwia obsługę przełączania rozmów pomiędzy sieciami WiFi i siecią operatora (tzw. handover’y). Przełączanie rozmów odbywa się całkowicie automatycznie i jest realizowane w trakcie prowadzenia rozmowy, bez zrywania połączenia.
Regulaminy usług można pobrać poniżej.
Wiadomość będzie aktualizowana.
FAQ - NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Na czym polega usługa VoLTE, VoWiFi?
To nowoczesny sposób realizacji połączeń głosowych, bez dodatkowej potrzeby instalowania dodatkowych aplikacji w telefonie. Teraz możesz korzystać dzwonić, wysyłać SMS-y, MMS-y również dzięki sieci LTE, która dotychczas realizowała tylko transmisję danych oraz z bezprzewodowych sieci WiFi.
Czy nowe technologie VoLTE, VoWiFi różnią się od dotychczasowych?
Tak. Zauważysz lepszą jakość połączenia, poczujesz jeszcze lepszy zasięg, szybciej nawiążesz połączenie.
Jakie warunki muszą być spełnione, by móc korzystać z VoLTE, VoWiFi?
Aby korzystać z VoLTE, VoWiFi powinieneś posiadać telefon wspierający funkcjonalność VoLTE, VoWiFi, kartę USIM oraz usługę LTE i dedykowane oprogramowanie Operatorskie .
Jak włączyć usługi VoLTE, VoWiFi?
Wszystkim Klientom, którzy spełnią warunki aktywacji, Operator będzie aktywował usługi automatycznie.
Jakie telefony wspierają usługi VoLTE i VoWiFi?
Aktualnie w TMPL terminale które umożliwiają korzystanie z VoLTE i VoWiFi to Samsung S6 i Samsung S6Edge.
W jaki sposób dostosować telefon zakupiony u innego operatora do usług VoLTE i VoWiFi?
W takiej sytuacji niezbędna będzie aktualizacja oprogramowania poprzez dedykowany serwis T-Mobile. Klient powinien udać się do najbliższego sklepu T-Mobile w celu aktualizacji oprogramowania.
Z jakich APN-ów korzysta Klient VoLTE, VoWiFi?
Aktywacja usługi włączy nam profil nowych APN (IMS, HOS).
Jakie usługi wykluczają na dzień dzisiejszy aktywację VoLTE i VoWiFi?
Lista taryf, na których możliwa jest aktywacja VoLTE i VoWiFi
Nie mam aktywnej usługi MMS. Czy mogę aktywować VoLTE i VoWiFi?
Żeby aktywować VoLTE i VoWiFi usługa MMS powinna być włączona.
Czy do korzystania z VoWiFi potrzebne jest WiFi T-Mobile, czy mogę korzystać z dowolnego operatora?
Nie ma ograniczenia tylko do WiFi T-Mobile. Klient może korzystać z WiFi dowolnego operatora które jest dla niego dostępne.
W mojej okolicy działa jedynie sieć 2G (Edge). Czy trwające połączenie rozpoczęte w VoWiFi zostanie przełączone do 2G po utracie zasięgu WiFi?
Nie. Automatyczne przełączanie połączenia działa pomiędzy VoWiFi i LTE. Następnie LTE i 3G/2G. Nie ma możliwości przełączenia połączenia bezpośrednio z VoWiFi do 2G z pominięciem LTE i 3G.
Na co zwrócić uwagę korzystając z WiFi publicznych?
Dostęp do Sieci WiFi w miejscach publicznych może być ograniczony przestrzennie, czasowo oraz pod względem parametrów technicznych połączenia. Połączenia wykonywane za pomocą WiFi mogą być przerywane. Administrator WiFi może zablokować w niej konkretne porty /protokoły aplikacyjne, uniemożliwiając tym samym działanie VoWiFi. Na takie sytuacje TMPL nie ma wpływu. Za jakość połączenia internetowego obcego operatora T-Mobile nie może wziąć odpowiedzialności.
Czy mogę zmienić aparat na takie, które nie obsługuje VoLTE?
Tak. Jednak korzystanie z technologii VoLTE i VoWiFi nie będzie możliwe. Operator po wykryciu zmiany terminala może automatycznie wyłączyć usługi.
Czy technologia VoLTE, VoWiFi dostępna jest w roamingu?
VoLTE nie jest dostępne w roamingu. Z VoWiFi możesz korzystać będąc za granicą, dokładnie tak jak w kraju.
Jak korzystać z VoWiFi za granicą?
Abonent przebywając za granicą powinien samodzielnie aktywować VoWiFi poprzez włączenie trybu samolotowego w swoim telefonie, a następnie WiFi lub poprzez zmianę w ustawieniach telefonu preferowanej sieci komórkowej na WiFi.
Czy korzystając z VoWiFi można wykonać połączenie alarmowe?
Telefon aktywny w VoWiFi będzie wykonywał połączenia alarmowe po jego automatycznym przelogowaniu do sieci 2G/3G. Jeśli w momencie chęci wykonywania połączenia alarmowego po VoWiFi sieć 2G/3G nie jest dostępna połączenie alarmowe nie będzie możliwe.
Czy telefon pokazuje połączenie, które jest realizowane w technologii VoLTE, VoWiFi?
Tak, wówczas gdy połączenie jest realizowane w VoLTE, VoWiFi w górnej części ekranu pojawi się ikonka słuchawki ze znacznikiem WiFi lub LTE
Jeśli rozpocznę połączenie w VoLTE co się stanie, w momencie utracenia zasięgu LTE?
Jeśli nawiążesz połączenie w LTE połączenie zostanie automatycznie przełączone do sieci WiFi lub 3G jeśli jest dostępna.
Czy osoby, do których dzwonię korzystając z technologii VoLTE, VoWiFi muszą mieć też dostępną nową technologię?
Nie, możesz rozmawiać ze wszystkimi bez względu na to, czy dana osoba ma funkcjonalność VoLTE, VoWiFi.