Adam Smith Institute krytykuje raport CAS o rebrandingu Idei

Newsy
Żródło: ASI
Opinie: 43

Adam Smith Institute skrytykował raport polskiego Centrum Adama Smitha dotyczący rebrandingu Idei oraz zakupu udziałów PTK Centertel od FT przez Telekomunikację Polską. Adam Smith Institute podkreśliło także, że polski CAS nie powinien być w żaden sposób łączony z brytyjskim instytutem. CAS nigdy nie pytał o możliwość używania w nazwie nazwiska Adama Smitha, a także nie koordynuje działań z brytyjską firmą. CAS zarzucał w raporcie podejmowanie niewłaściwych decyzji ekonomicznych przez Grupę TP i podkreślał konieczność podjęcia kroków prawnych przeciwko władzom i większościowym udziałowcom spółek. Adam Smith Institute twierdzi m.in., że w raporcie CAS użyto przybliżonej oceny wartości marki, która to ocena była przygotowana przez firmę Ernst & Young wyłącznie dla mediów. Nie była to profesjonalna ocena wykorzystywana do celów biznesowych. W raporcie polskiego instytutu pokazano także, że marka obecna od 5 lat na polskim rynku jest bardziej znana od marki obecnej na tym rynku od miesiąca, co nie wydaje się być dużą niespodzianką. Adam Smith Institute podkreśla, że decyzja o rebrendingu należy wyłącznie do menedżerów spółki, a nie do państwa, czy innych organów. Adam Smith Institute przypomniał także dobrą ocenę przez banki inwestycyjne przejęcia od FT pozostałych akcji Centertela przez TP. Brytyjski instytut  zarzuca CAS ksenofobię, histeryczny ton, dzikie oskarżenia władz Grupy TP oraz język, który w żaden sposób nie pasuje do języka niezależnego instytutu.

Dr. Madsen Pirie, prezes Adam Smith Institute, w specjalnym liście zastanawia się dlaczego CAS tak krytykuje korzystanie z zagranicznych marek, a sam używa nazwy znanego instytutu Adama Smitha udając tym samym, że jest częścią międzynarodowej organizacji.

Opinie:

Opinie archiwalne (43):

Komentuj

Komentarze / 43

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2005-12-20 02:25
    ciekawe na czyje zlecenie byla robiona ta ekspertyza? ;)
    -1
  • Users Avatars Mini
    znak pisze: 2005-12-20 02:30
    ERY I PLUSA ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alienus pisze: 2005-12-20 02:55
    Jeden wniosek płynie z tego artykułu - wszystkie firmy audytowe i doradcze robią "ekspertyzy" z wnioskami na zamówienie.... Czyli mówiąc w skrócie kłamią i jeszcze dostają za to kase... Jednym słowem czytanie jakichkolwiek wyników badań czy analiz należy zacząć od poznania nazwy zleceniodawcy żeby zrozumieć o co tak na prawdę chodzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    tomy pisze: 2005-12-20 08:48
    \"ciekawe na czyje zlecenie\" pojawia się tutaj ten artykuł. Nie było mowy o poprzedniej ekspertyzie - tymczasem ni z gruszki ni z pietruszki pojawia się \"ekspertyza ekspertyzy\", za to , że ktoś w Polsce ośmielił sie skrytykowac \"biedną\" FT. Orange gratuluje skuteczności działań PR, a GSMOnline gratuluje miękkiego kręgosłupa. Bardzo ładnie dobieracie newsy. Wstyd.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 10:53
    "Misja Centrum im. Adama Smitha jest pierwszym w Polsce i Europie Środkowowschodniej, niezależnym, nie związanym z żadną instytucją polityczną, instytutem naukowo-badawczym, powołanym w formie fundacji. Misją Centrum jest badanie i działanie na rzecz wolnego rynku zbudowanego na fundamencie wolności i moralności oraz wolnego i odpowiedzialnego społeczeństwa. "
    0
  • Users Avatars Mini
    kasa juz na kocie pisze: 2005-12-20 10:21
    kasa juz na koncie Dr. Madsena Pirie, prezesa Adam Smith Institute. Za dwa razy większą kasę napiszą ekspertyzę ,że wstrzymanie aneksów umów z wymianą aparatów do przyszłego roku, co miało miejsce (ale pdobno juz znieśli) miało POZYTYWNY WPŁYW NA MARKĘ orange........
    0
  • Users Avatars Mini
    kasa juz na kocie pisze: 2005-12-20 10:26
    poza tym Centrum Adama Smitha NIE " używa nazwy znanego instytutu Adama Smitha udając tym samym, że jest częścią międzynarodowej organizacji " !!!! Nie nazywają się Instytut Adama Smitha !!!!! poza tym Adam w grobie się przewraca jak czyta tego Dr Prie........ to się nazywa kreatywna ekspertyza............
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 10:55
    Wystarczyło zaglądnąć na www.smith.pl , a nie w tak nieelegancki sposób sykretdytować kogoś , na czyjeś zlecenie jak mniemam...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 11:00
    "zdyskredytować" oczywiście...
    0
  • Users Avatars Mini
    Seniorogre pisze: 2005-12-20 11:04
    No nie do Sadowskiego sie przyczepili!! No juz bardziej obiektywnego źródła informacji ekonomicznej niż CAS w Polsce nie ma, to kogo machy do ch....y słuchać Leppera, a może dzaiłu ekonomicznego Faktu ( o ile taki jest )??!! Niech cwaniaki Angole przyjada do Polski i nas zapytają co o tym sądzimy i nas zapytają jak świetny jest naszym zdaniem ten operator...normalnie żenada, wszyscy są zadowoleni z rebrandingu tylko nam klientom zewsząd nędza!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Seniorogre pisze: 2005-12-20 11:06
    "mamy" miało być:)
    0
  • Users Avatars Mini
    milka pisze: 2005-12-20 11:21
    To oczywiste jak słońce. Daje się kasę i otrzymuje ekspertyze jaką się chce. Przecież CAS nie robił tego raportu dobroczynnie :) - firma "PRowa" nie napisze tego i się pod takim czymś sama nie podpisze. Jest mase takich instytutów, centrów, fundacji, które sobie dorabiają :D. Tylko najfajniejsze jest to, że większość ludzi uważa ze taki CAS to "obiektywne źródła informacji ekonomicznej" hahaha, tylko na podstawie tego, że pojawia się często w TV i mówi rzeczy, które dziennikarze i ludzie chcą usłyszeć :DDDD
    0
  • Users Avatars Mini
    eTechnology pisze: 2005-12-20 11:24
    W jakim my świecie żyjemy? Kłamstwa, łapówkarstwa, nieuczciwości… itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    Seniorogre pisze: 2005-12-20 11:33
    ***milka jak sie nie znasz na rzeczy to....co do CAS to byłem dwa lata temu na ich konferencji na moim univ, dotyczyło to propozycji pisu na wprowadzenie podatku liniowego ( autentyk, taka była propozycja pisu 2 lata temu ), CAS popierało taki projekt i rozmawiano o plusach takiego rozwiązania...natomisat zaraz po wyborach i przed nimi CAS krytykowało politykę pisu i jego pomysł budżetowy....także "moim" zdaniem jest to instytucja niezależna, obiektywna i prorynkowa...***milka jak tobie odpowiadają komentarze "pseudoekonomistów" z popularnych tabloidów to...gorąco pozdrawiam:D
    0
  • Users Avatars Mini
    Seniorogre pisze: 2005-12-20 11:37
    twoim zdaniem ***milka pewnie Balcerowicz musi odejść...taka jakaś puenta nasuneła mi się do twojego komentarza...w nowym roku życzę uważniejszego czytania prasy, a szczególnie miedzy słowami, tego co jest napisane małyk druczkiem...niestety mądrych ludzi żadko cytują, ale może zmienisz zdanie, że nie wszyscy w tym kraju oszukują i kombinują za pleacmi innych...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 11:42
    Hmmm , a ja się jednak zagalopowałem z interpretacjami. Zwiodło mnie słowo "niezalezny" , bo byc może bardzo chciałem , by wpasowało sie to w teze , że ów "Dr. Madsen Pirie" jest zalezny (napisał to na czyjeś zamówienie) , co i tak chyba raczej miało miejsce , niemniej jednak on ma rację. Polskie centrum , bazuje na marce , renomie , zagranicznego instytutu , dodając sobie prestiżu. Przynajmniej w tym względzie zwracam honor.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 11:45
    Jednak jeśli chodzi o sam rebranding , to chyba nawet ów profesor nie jest w stanie nikogo przekonac , że zmiana świetnie sprzedającej się na Polskim rynku marki na nikomu nieznaną markę za duże , bardzo duże pieniądze , nie miała sensu , ani logicznego uzasadnienia. No i raczej zmian an lepsze nie wniosła , przynajmniej w powszechnym odczuciu osób interesujących się telekomunikacją. Panu profesorowi proponuje artukuł z "Wprost" o Orange w odniesieniu do francuskiego rynku , ciekawe co by na to powiedział.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 11:48
    Oj , oczywiście chodziło o przekonanie do sensowności rebrandingu :-) Że mogą sobie robić co menadżerowie uznają za stosowne i korzystne dla firmy i cokolwiek im przyjdzie do głowy , hmmm , dosyć niebezpieczne stwierdzenie. Reszta ma oczywiście siedziec cicho. Byleby to było zgodne z prawem , tak? Przynajmniej tym pisanym... :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    smiglo pisze: 2005-12-20 11:49
    RZECZPOSPOLITA WSZYSTKO WYJAŚNIA "- Adam Smith International nie przytoczył żadnych merytorycznych argumentów, które obnażałyby braki naszego raportu. Przywołuje opinie firm, które pozostają w relacjach biznesowych z TP SA, dlatego trudno uznać je za bezstronne. Wydaje się, że firma ta niewiele wie o polskim rynku - powiedział "Rz" Andrzej Piotrowski z CAS. ASI zakwestionował m.in. wykorzystywaną przez firmę doradczą Ernst & Young metodę wyceny wartości marek polskich firm (na jej podstawie publikowana jest przez "Rz" uznawana za prestiżową lista najcenniejszych marek). Peter Young, przedstawiciel Adam Smith International, przyznał wczoraj dziennikarzom, że firma nie analizowała ceny, jaką TP zapłaciła za udziały Centertelu. ASI zdała się na pozytywne opinie o transakcji ze strony banków inwestycyjnych. "
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 11:51
    "Wyobraźmy sobie, że Telekomunikacja Polska kupuje swojego francuskiego odpowiednika - France Telecom. I zaraz zmienia markę należącej do niego sieci telefonii komórkowej z Orange na Ideę, każąc sobie słono płacić za licencję za nowe logo. Nietrudno zgadnąć, co działoby się wówczas we Francji. Prezydent Jacques Chirac rzucałby gromy na bezdusznych inwestorów rujnujących uznaną markę. Premier Dominique de Villepin zgłosiłby projekt ustawy ograniczającej zagraniczne akwizycje w telekomunikacji. Posłowie wezwaliby fiskusa do skuteczniejszej walki z transferami zysków z francuskich spółek za granicę. A związkowcy namawialiby rodaków do bojkotu usług TP. Gdy to samo, tyle że w drugą stronę, dzieje się w Polsce, wywołuje jedynie na krótko burzę w szklance wody."
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 12:02
    Pytanie jest proste. Czy ktoś , a jeśli tak to kto , straciłby na pozostawieniu marki Idea? Oraz czy pieniądze za jakies śmieszne "Orange" i kasa wyrzucona na reklamę (kosmiczna sądząc po natężeniu reklam w tivi i radio , a ja naprawdę rzadko oglądam tivi) nie mogła by być wydana innaczej , poprawa obsługi klinenta , nowsze (tańsze) telefony , taryfy które przyciągnęłyby mase chętnych (bardzo atrakcyjna oferta abonamentowa Ery)...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-12-20 12:06
    ale im dowalili, w sumie bardzo dobrze, bo CAS to jest istna tragedia, ludzie którzy udają biznesmenów i zawsze pi....lą jak potłuczeni językiem nie przystającym biznesowi, tylko politykom raczej, a pozatym to CO mówią to jest porażające zawsze. W sumie muszę przyznać że myślałem że ten nasz ma jakąś "akredytację" tego oryginalnego, w końcu Adam Smith to był co prawda psychopatyczny liberał, aczkolwiek jest to człowiek legenda, ojcieć liberalizmu i nowoczesnego zarządzania i raczej oryginalny instytut jest w miarę obiektywny, spodziewałem się że CAS to taki gorszy, polski instytut który jest tylko filją tego oryginalnego, ale to co oni wygadywali zawsze mnie tak uderzało że aż się dziwiłem, wiedząc mniejwięcej co mówią ludzie z brytyjskiego Adam Smith Institute, ale teraz już wszystko jasne, to jest poprstu banda kretynów, którzy nie wiedzą co mówią, ale żeby dodać sobie wiarygodności podszywają się pod znane nazwisko Adama Smitha, ŻENUA !
    0
  • Users Avatars Mini
    tytus pisze: 2005-12-20 12:08
    Przecież CAS powiedział tylko to o czym wszyscy dawno wiedzieli. A orangutan zamiast wzywać posiłki z zagranicy niech zrobi coś by poprawić notowania u klientów - na przykłąd obniżyli ceny i podwyższyli jakość usług. A nie na odwrót
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-12-20 12:12
    aczkolwiek akurat tutaj faktycznie ten rebranding to BYŁA porażka, ale przez sposób jej przeprowadzenia, a nie przez sam fakt
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 12:15
    Trochę z innej beczki to jest nowa promocja "MaxProfit iPlus Smartphone"
    0
  • Users Avatars Mini
    milka pisze: 2005-12-20 12:15
    Tu nie chodzi o kwestie polityczne, podatek liniowy, czy Balecerowicza, czy zgadzam się z poglądami CAS czy nie ;). Chodziiło mi tylko o sposob pracy takich instytucji, kim są ich klienci, jak ich się pozyskuje i o wartość kontraktów czy projektów, które te "niezależne" ekspertyzy dotyczą. Tutaj nie ma miejsca na bezstronność. To nie jest teoria spiskowa tylko wolny rynek.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-20 12:16
    Ehh , przepraszam za błedy , oczywiście bez "to".
    0
  • Users Avatars Mini
    pierdo lic lennoxa pisze: 2005-12-20 12:35
    Adam Smith to twoim zdaniem psychopatyczny ojciec kapitalizmu ?? Pszychopatycznego to moze ty miałeś ojca.......... Widocznie jedyny sluszny kapitał to dla Ciebie "KAPITAŁ" Marksa......... choć pewnie znasz tylko okładkę........z ojcowskiej półki........ jedz na kubę ....i zobacz co powoduje brak kapitalizmu........ p.s. w Polsce , nawiasem mówiąć, tez nie ma kapitalizmu, większy jest w Chinach....
    0
  • Users Avatars Mini
    M4ciek pisze: 2005-12-20 12:56
    tomy: artykul CASu byl na tej stronie jakis czas temu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Seniorogre pisze: 2005-12-20 15:17
    No dobra ***milka, ja tam CAS jako całej instytucji nie znam, sluchalem tylko wykladow kilku jego pracowników i wydaly mi sie calkiem od rzeczy...to moje zdanie, a czym wiecej taka instytucja sie zajmuje i czy robi raporty pod publike i jest calkowicie obiektywna to ja nie wiem:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Seniorogre pisze: 2005-12-20 15:23
    ***lennox czy ty aby wszystkich rozumów nie pozjadałeś?? Co ty takiego w życiu osiągnąłeś, że nazywasz Smitha psychopatycznym liberałem?? Ciekawe czy czytałeś kiedykolwiek jego książke...zapewne zostałeś na podręczniku Zarządzania PGRem i myslach Marksa i spółki:) Myśl sobie co chcesz, obrażaj kogo chcesz, ale czasem zastanów się zanim coś palniesz...
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-12-20 20:10
    1. Takie samo prawo do używania w nazwie nazwiska Adama Smitha mają Adam Smith Institute jak i CAS. No chyba że zakazać nazywanie szkół i ulic nazwiskami znanych osób. 2. Skąd wniosem że polski CAS chce być łączony z brytyjskim instytutem to nie wiem. 3. CAS ma dużo racji. Skoro rebranding na Węgrzech T-mobile kosztuje 0,2% obrotu a zmiana z Idea na Orange 1,6% obrotu. To jak to inaczej nazwać jak nie, delikatnie mówiąc transferem pieniędzy? 3. To że rynki dobrze oceniły przejęcie akcji Centertela przez TPSA od FT to mnie nie dziwi. Dzieĸi temu FT zyskało sporo wolnej gotówki a i tak ma władzę nad Centertelem za pośrednictwem TPSA. A wskaźniki w firmie matce (FT) się poprawiły. A że jakaś firemka na wschodzie europy (TP) wydała na to kasę? TO nic i tak ma monopol na własnym rynku, zapłacą za to klienci. 4. Dziwne jest to nagłe wystąpienie brytyjczyków. CAS istnieje chyba z 10 lat w Polsce i dotąd im to nie przeszkadzało.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-12-20 20:29
    ty, pierdo lec ty to chyba potrzebujesz pilnej pomocy psychiatry, pewnie że Adam Smith jest twórcą drapierznego kapitalizmu, którego ja nie akceptuję, wolę raczej podejście Keynesa, *seniorgre - nie w przeciwieństwie do ciebie nie zatrzymałem się na podręczniku, zapewne z podstawówki, czytałem trochę o AS i kompletnie się z jego poglądami nie zgadzam, to tyle, ale cóż... jak się dopuści dzieciaki do klawiatury to widać co się dzieje, trochę się pośmiałem na wieczór :D a jeszcze pytanie *seniorgre - a ty czytałeś kiedyś jakieś prace Marksa że tak go krytykujesz ?
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-12-20 20:34
    lennox: lewicowa zaraza też cię dopadła? Toż to gorsze niż gorączka krwotoczna bo się szerzy nawet przez internet...
    0
  • Users Avatars Mini
    seniorogre pisze: 2005-12-20 21:17
    ***lennox nie nie czytałem Marksa, bo mnie ideologia socjalistyczna nie interesuje, jakbys chciał wiedziec czytam obecnie Druckera....nie rozumiem dlaczego nazywasz dziecmi, tych którzy maja inne zdanie niż ty...wiesz kto się właśnie tak zachowuje jak ty??...rozkapryszone dziecko....mi tez się śmiac chce jak twoje komentarze czytam, więc posmiejemy sie tego wieczoru razem:))
    0
  • Users Avatars Mini
    seniorogre pisze: 2005-12-20 21:28
    co do kapitalizmu, to ma on oprócz zalet także i wady i faktycznie nie da sie go zastosować wszędzie i wyobraź sobie ***lennox ze w swoim "podstawówkowym" mysleniu zdaję sobie z tego sprawę...troche pokory by ci nie zaszkodziło, ale ty przeciez nie sluchasz nikogo i wszystko wiesz najlepiej i tylko twoje zdanie sie liczy...jednym słowem szkoda na ciebie słów:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-12-21 00:22
    *RAFALS - tak,jestem lewicowcem i to od wielu lat,ale powiedziałbym umiarkowanym, tylko nie myśl że w związku z tym głosowałem na SLD, SDPL czy tym podobne twory... i nie nazwał bym lewicy zarazą, raczej nazwał bym nią głupotę
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-12-21 00:27
    *seniorgre - no widzisz nie interesuje cię,więc nie bardzo możesz porównywać kapitalizm do socjalizmu,wydaje mi się że najlepiej (tak jak zresztą w każdej dziedzinie) znaleźć złoty środek,bo uwież mi czysty kapitalizm już przerabialiśmy w 18 i 19 wieku i wtedy pracowało się po 18 godzin na dobę,to chyba nie jest to czego byśmy chcieli... i nie traktuję wszystkich którzy się ze mną nie zgadzają jak dzieci,traktuję tak tylko tych którzy nie dyskutują tylko wykszykują,zazwyczaj w sposób obraźliwy.Pokory myślę że mi nie brakuje,nie jest dla mnie problemem przyznanie komuś racji,jeżeli przedstawi mi rozsądną argumentację,a nie dziw się ze cie obrażam skoro ty właśnie w taki sposób zaczynasz rozmowę,co do Adama Smitha to rónież wiele dobrego mu zawdzięczamy,ale jego zasady ekonomiczne są bardzo RADYKALNE i to mniej więcej w trochę ostrzejszy sposób powiedziałem,jak widać nie zrozumiałeś i się rzucasz... i to na mnie szkoda słów ?
    0
  • Users Avatars Mini
    seniorogre pisze: 2005-12-21 10:51
    niech będzie ***lennoxie, widocznie wdepnąłem ci na odcisk, czego sam nie lubie:) Co do skrajnego liberalizmu masz racje, ja jestem także za złotym środkiem, który w naszych polskich warunkach bedzie osiągnąć niezmiernie trudno, a juz na pewno nie w ciągu najbliższych 4 lat...choc mam nadzieje, że sie mylę:) Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kaziu pisze: 2005-12-21 15:54
    A kto to był Adam Smith?
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2005-12-21 18:20
    Adam Smith jest uznawany za ojca współczesnej ekonomii
    0
  • Users Avatars Mini
    blask pisze: 2005-12-21 18:41
    Sam fakt rebrandingu niekoniecznie jest zły, ale sposób w jaki zostalo to przeprowadzone, straty poniesione przez firme i klientów, jest skandaliczny. I sposób wmawiania nam eraz, ze czarne jest białe chociaż wszyscy widzą co innego
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-12-21 19:51
    *seniorgre - cieszę się że tak zakończyliśmy rozmowę (pokojowo :) ) również życzę wesołych świąt i pozdrawiam :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: