T‑Mobile testuje Mobile Connect - identyfikację użytkownika z wykorzystaniem telefonu

Newsy
Opinie: 12
Opinie: 12

T‑Mobile uruchomił Mobile Connect – metodę uwierzytelniania, która może zastąpić hasła i jednorazowe SMS-y. T‑Mobile jest pierwszym w Polsce operatorem, który przetestował to rozwiązanie i zrealizował komercyjne wdrożenie.

Jako pierwsi z Mobile Connect mogą skorzystać Klienci T‑Mobile logujący się za pośrednictwem komputera do serwisu T‑Mobile – www.granienaczekanie.pl. Zamiast dotychczasowego hasła, wystarczy, że klient wybierze zaloguj z Mobile Connect, w miejscu loginu wpisze swój numer telefonu i wciśnie „Zaloguj się z Mobile Connect”. Na telefonie wyświetlony zostanie komunikat, tzw. push. Klient, wciskając OK na telefonie, jednocześnie potwierdzi chęć logowania do serwisu na komputerze. Chwilę później nastąpi automatyczne odświeżenie strony i przejście do serwisu.

Mobile Connect to usługa, która umożliwia identyfikację użytkownika z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Użytkownicy będą mogli skorzystać z Mobile Connect przy logowaniu do serwisów internetowych, serwisów bankowych, czy autoryzacji transakcji odchodząc od tradycyjnych rozwiązań opartych na jednorazowych hasłach SMS. Rozwiązanie Mobile Connect zapewnia operator sieci mobilnej, w oparciu o swoją infrastrukturę, jednak z pominięciem otwartego kanału komunikacji, jakim są usługi transmisji danych, co w znaczny sposób zwiększa bezpieczeństwo danych. Oznacza to, że klient nie musi korzystać ani być w zasięgu usług internetowych operatora, nie musi też posiadać telefonu, który je obsługuje. Do korzystania z Mobile Connect wystarczy najprostszy telefon. Dzięki możliwości ustawienia potwierdzania kodem PIN (jednym dla wszystkich serwisów) i zaawansowaniu technologicznemu usługa, gwarantuje wyższy komfort, a przede wszystkim wyższy poziom bezpieczeństwa niż popularne kody SMS-owe.

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: