DIALOG ARENA

Newsy
Żródło: Dialog
Opinie: 0

DIALOG ARENA – tak brzmi od dzisiaj oficjalna nazwa piłkarskiego stadionu w Lubinie. Umowę dotyczącą sprzedaży praw do nazwy obiektu podpisali Piotr Mazurkiewicz, prezes i Tomasz Szeląg, wiceprezes Telefonii DIALOG SA oraz Paweł Jeż, prezes Zagłębia Lubin SA.

Na lubińskim stadionie zawieszona zostanie wielkoformatowa reklama Telefonii DIALOG. Nazwa samego stadionu pojawi się na billboardach na terenie całego Dolnego Śląska. Umowa między klubem i Dialogiem została podpisana na 3 lata. Nazwa obiektu DIALOG ARENA będzie obserwowana nie tylko przez tysiące kibiców podczas meczów. Wielki neon na szczycie stadionu będzie również widać doskonale z drogi E65, którą przejeżdża dziennie około 30 tysięcy samochodów.

W Polsce sprzedaż praw do nazw nieruchomości, zwłaszcza sportowych, jest ciągle rozwiązaniem nowatorskim. Tymczasem na świecie pierwsze transakcje typu naming rights zawarto w latach 80. Przynoszą one dzisiaj wielorakie korzyści zarówno klubom sportowym, jak i sponsorom. Jeden z największych stadionów piłkarskich na świecie w Dortmundzie nosi nazwę firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna. Na 18 stadionów Bundesligi aż 12 ma nazwę banku lub jakiegoś koncernu. Swoje stadiony ma m.in. Commerzbank we Frankfurcie, Allianz Arena w Monachium, Porsche (Porsche Arena w Stuttgarcie), Volkswagen patronuje dwóm obiektom: Volkswagen Arena w Wolfsburgu i Volkswagen Halle w Braunschweigu. We Włoszech funkcjonuje Land Rover Arena w Bolonii, fińska Nokia wykupiła prawa do nazwy stadionu w Izraelu (Nokia Arena w Tel Awiwie).

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: