DIALOG media - marka potrójnej usługi w Dialogu

Newsy
Żródło: Dialog
Opinie: 5

Słoweńska firma Iskratel wygrała przetarg na dostawcę platformy telewizji interaktywnej, która będzie składową potrójnej usługi DIALOG media. Pilotaż ruszy - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – na początku 2007 roku.

Iskratel odpowiadać będzie za kompleksową dostawę platformy IPTV wraz z urządzeniami towarzyszącymi i końcowymi – czyli modułami montowanymi w domach użytkowników. Dodatkowo umowa obejmie współpracę przy wdrożeniu i testach systemu.

Tym samym prace nad usługą telewizji interaktywnej w Dialogu weszły w końcową fazę. Prowadzone są równolegle w obszarze infrastruktury i oprogramowania oraz w obszarze integracji dostarczanego contentu.

„Finiszujemy podpisywanie umów z dostawcami i integratorami mi treści – platformami telewizyjnymi i producentami” – mówi Andrzej Kryszyński, wiceprezes zarządu Telefonii Dialog. „W naszych negocjacjach często przecieramy szlaki – pod kątem prawnym świadczenie usług telewizji interaktywnej ciągle stanowi novum, a polskie regulacje w wielu istotnych aspektach nie są precyzyjne. Stąd wymóg szczegółowego określenia w umowach maksymalnie elastycznych warunków współpracy, które dadzą Dialogowi pełną kontrolę nad ostatecznym kształtem produktu oraz możliwość dowolnego modyfikowania oferty, zarówno pod kątem zawartości, jak i ceny. To tłumaczy opóźnienie w stosunku do pierwotnie ogłaszanego terminu startu usługi, ale już dziś mogę stwierdzić, że dzięki temu przedstawimy usługę nie tylko różniącą się od oferowanych obecnie na rynku, ale też znacznie pełniejszą pozwalającą na kombinację poszczególnych składowych według życzeń klientów” – dodaje.

Użytkownicy potrójnej usługi DIALOG media uzyskają możliwość stworzenia własnego niepowtarzalnego pakietu łączącego dedykowaną ofertę telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu i innowacyjnej usługi przewodowej telewizji cyfrowej (IPTV). Będą mieli do dyspozycji między innymi takie opcje jak TV Pauza (wstrzymanie, a następnie wznowienie oglądanego kanału telewizyjnego) czy Cyfrowy Magnetowid (nagranie materiału na żądanie w ramach wybranego kanału telewizyjnego). Wybierać będą spośród bardzo szerokiego wachlarza programów telewizyjnych pogrupowanych w pakiety (zróżnicowane pod kątem ceny, ilości oraz tematyki), lub dostępnych pojedynczo – „a la carte”. Dodatkowo w opcji Wideo Wypożyczalni można będzie skorzystać z biblioteki kilku tysięcy filmów i obejrzeć zarówno najnowsze produkcje (często równolegle z premierą kinową), jak i klasyki oraz archiwalia dla koneserów.

Oficjalny pilotaż – z udziałem kilkuset abonentów w kilku wybranych miastach – ruszy na początku 2007 roku. Wtedy też ujawnione zostaną dalsze szczegóły oferty.

„Podkreślam, że podtrzymujemy komercyjny start potrójnej usługi DIALOG media w I połowie 2007 roku” – stwierdza prezes zarządu Sławomir Szych. „Będzie mógł z niej skorzystać każdy abonent naszej sieci, a w pierwszej kolejności nasze działania promocyjne skierujemy do abonentów szerokopasmowego dostępu do Internetu DialNet. To najbardziej zaawansowani i wymagający internauci, w oczywisty sposób zainteresowani każdą nową dodatkową opcją rozszerzającą dotychczasowe możliwości”.

Z szerokopasmowego dostępu DialNet korzysta obecnie prawie 80 tysięcy użytkowników. Do kwietnia (czyli terminu premiery DIALOG media) ma ich być 100 tysięcy, a do końca przyszłego roku grono to ma powiększyć się do 150 tysięcy. „Liczymy, że nowa oferta pozwoli na dynamiczny przyrost użytkowników DialNetu i zrealizowanie naszych założeń” – podsumowuje prezes Sławomir Szych.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: