Huawei podał swoje wyniki za I półrocze 2016 r. - przychody wzrosły o 41%

Newsy
Opinie: 3

Huawei ogłosił wyniki grupy biznesowej Consumer po pierwszym półroczu 2016 r. Przychód ze sprzedaży wzrósł o 41 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 11,6 miliarda USD. W tym samym czasie firma dostarczyła na globalny rynek ponad 60,5 miliona urządzeń, o 25 proc. więcej niż w 2015 roku.

Całkowity wzrost Huawei na rynkach zagranicznych jest o 1,6 x większy, niż w kraju producenta - Chinach. Według GFK udział Huawei w globalnym rynku wyniósł 11,4 proc ., a wśród smartfonów z przedziału cenowego 500-600 USD - wzrósł o 10 proc .

Rynkowy udział Huawei w wielu europejskich krajach przekroczył 15 proc. - świetnie radzi sobie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.

Wysoki poziom sprzedaży Huawei osiągnął także na rynkach wschodzących. Przykładowo w Egipcie firma posiada już ponad 20 proc. udziału w rynku, a w Nowej Zelandii 15 proc. Znaczny wzrost sprzedaży urządzeń firma zanotowała w Ameryce Łacińskiej i środkowej Azji. W niektórych krajach tego regionu została ona podwojona. Według czerwcowych danych GFK, Huawei umocnił swoją pozycję w Chinach jako lider branży z udziałem w rynku równym 18,6 proc.

Sprzedaż Mate 8 globalnie jest o ponad 65 proc. wyższa niż jego poprzednika - Mate 7 w 2015 roku. Doskonałe wyniki osiągnęły także modele P9 i P9 Plus – 4,5 miliona sprzedanych urządzeń, co stanowi wzrost o 120 proc, w porównaniu do sprzedaży modelu P8 w ubiegłym roku.

W maju 2016 roku odnotowano liczbę 35 tysięcy sklepów detalicznych, oferujących produkty marki Huawei, co stanowi 116 proc. wzrost w porównaniu do tego samego okresu w 2015 r. Według GFK, na całym świecie jest już ponad 150 000 placówek handlowych oferujących produkty Huawei.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: