Idea wydała na telewizję prawie miliard złotych

Newsy
Żródło: Telecom Team
Opinie: 45

19 września 2005 Orange zastąpił Ideę, jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek telekomunikacyjnych. Dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka ta stała się znana blisko 9 na 10 Polakom. Idea była również najlepiej ocenianym i najchętniej polecanym przez użytkowników operatorem komórkowym w kraju - wynika z raportu „Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005” przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team.

Tak powszechna znajomość marki Idea wśród Polaków to efekt szeroko zakrojonych działań marketingowych, których jednym z kluczowych elementów były kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem m.in. telewizji, radia i prasy. W ten sposób PTK Centertel uplasował się w pierwszej dziesiątce firm przeznaczających największe nakłady na reklamę. Od wprowadzenia na rynek marki Idea Polacy mogli obejrzeć prawie 120 tys. spotów reklamowych wykupionych przez PTK Centertel. Telewizyjna promocja Idei trwała łącznie niemal 700 godzin (gdyby spoty Idei odtwarzać non-stop, trwałoby to ok. 29 dni) i kosztowała, według danych cennikowych, prawie miliard złotych.

Od dłuższego czasu spekulowano o zmianach na polskim rynku telekomunikacyjnym związanych z planowanym re-brandingiem i o tym, która sieć zdecyduje się na to najprędzej - mówi Anna Karczmarczuk, Lider Sektora Rynku Telekomunikacyjnego i IT w TNS OBOP – Idea wiele razy w ostatnich latach była liderem zmian: jako pierwsza zaproponowała darmowe minuty w abonamencie, jednolitą stawkę za połączenia czy ofertę typu mix. Najbliższe miesiące pozwolą ocenić, czy kolejny rewolucyjny ruch również okaże się sukcesem, a Orange sprosta pokładanym w nim nadziejom – dodaje Anna Karczmarczuk.

Opinie:

Opinie archiwalne (45):

Komentuj

Komentarze / 45

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    lukasz_maly pisze: 2005-09-20 17:11
    ja cie nie moge..... pomyslcie co możnaby z taką kasą zrobić.... dofinansowac telefony heheheeh :P:P
    0
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2005-09-20 17:12
    to wiadomo czemu taki ku...o drogi roaming
    0
  • Users Avatars Mini
    XYZ pisze: 2005-09-20 17:18
    Teraz dzieki złodziejowi w ganiturku j..... i kilku innym złodziejom z parszywewgo kraju francja wszystko wysadzono w powietrze...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ricky_Fernando pisze: 2005-09-20 17:19
    Miliard wydany po to, zeby skonczyc jako Oren(ZENADA)
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2005-09-20 17:22
    paranoja wszystko przepuscic i skonczyc jako orange
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-09-20 17:24
    Zapłacą za to klienci co w ORANGE zostaną.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2005-09-20 17:26
    Teraz będą wszyscy wiedzieć gdzie drogo :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-09-20 17:33
    no i tyle kasy wywalone w błoto praktycznie.
    0
  • Users Avatars Mini
    krokodyl pisze: 2005-09-20 18:10
    Czy kolejny rewolucyjny ruch również okaże się sukcesem, a Orange sprosta pokładanym w nim nadziejom MAM NADZIEJĘ ŻE NIEEEEEEEEEEEEE
    0
  • Users Avatars Mini
    led pisze: 2005-09-20 18:17
    Tyle kasy poszlooooo a na efekty pewnie trzeba bedzie dlugo poczekac bo to co Orange oferuje teraz to delikatnie mowiac zadna rewolucja czyli Idea come back
    0
  • Users Avatars Mini
    piechucki pisze: 2005-09-20 18:22
    Czyli średnio każdy abonent Idei dołożył do tej "zabawy" ponad 100 złotych, i po co? Żeby płacić jeszcze więcej... :(((
    0
  • Users Avatars Mini
    piechucki pisze: 2005-09-20 18:30
    Zwróćcie uwagę, że mowa tylko o telewizji, a wydatki na gazety "lub czasopisma" ;-), bilbordy, radio itd...???
    0
  • Users Avatars Mini
    opti pisze: 2005-09-20 19:21
    zamiast tyle kasy wydawac mogli by sie wziasc za jakies konkretne oferty.. bo teraz to tylko cofneli sie o krok w tyl.. :D
    0
  • Users Avatars Mini
    myrek pisze: 2005-09-20 20:12
    Spoko, dzięki temu mamy "Władcę Pierścionków" na TVNie :D
    0
  • Users Avatars Mini
    czarny pisze: 2005-09-20 20:13
    Pierwszy akapit to chyba analfabeta pisal
    0
  • Users Avatars Mini
    xor pisze: 2005-09-20 20:29
    szkoda gadac. a oferta jaka jest kazdy widzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-20 20:52
    Nie jestem specjalistą od mediów i reklamy , ale o ile pamiętam z lektury Wyborczej , takiem reklamodawcom udzielane są potężne rabaty w telewizji. Pamiętam też , że przy okazji jakiejś dyskusji dotyczącej o ile pamiętam bardzo intensywnej reklamy "Lata bez opłat" w tivi , ktoś mnie uświadamiał , że Idea płaci mniej niż Plus i Era za ogólnie pojętą promocję. No i teraz widać , że to nieprawda. 140 milionów różnicy , nawet w skali tylu lat , to jest trochę ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekawy pisze: 2005-09-20 22:03
    **opti - a mozna sie cofnac o krok do przodu..? :) bez urazy, taki zarcik... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Shadow-master pisze: 2005-09-20 22:40
    dlaczego czały czaas na wyświetlaczu wiadać napis Idea miłego dnia a nie Orange miłego dnia ??
    0
  • Users Avatars Mini
    polak mały pisze: 2005-09-20 22:46
    ***Shadow-master - Bo napis Idea jest zdefiniowany w sofcie aparatu telefonicznego a nie karty SIM
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-20 22:53
    U mnie caly czas 'Plus GSM' , wlaczam wylaczam i nic , co jest grane?! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    polop pisze: 2005-09-20 23:08
    ***polak mały- nie stety sie mylisz. ten napis jest od operatora nie od telefonu. napisy te będą zmieniane według HLR ta 10 i 11 cyfra z numeru karty sim. po prostu po kolei. A apro po oferty. nie wiem czy zauważuliście poakzywany jest TYLKO cennik PODSTAWOWY- beż żadnych dodatkowych usług, rabatów... zdajcie sobię sprawę, ze to dopiero początek wejścia. jak wejdzi epromocja to wtedy zobaczycie że jest OK. a tak wszyscy byście chcieli aby Orange "zdjął majtki" na samym początku. poczekajcie jeszcza parę dni, tygodni. Plus dopiero po 5 latach stał się przyswajalny , do dziś są klienci którzy nie wiedzą ile zapłacą w Środowego Sylwestra dzwoniąc o 21 dlo Ery :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lola pisze: 2005-09-20 23:40
    *** issa - dobrze napisałeś, ale zwróć uwagę na zwrot "kosztowała, według danych cennikowych, prawie miliard złotych". Dane cennikowe to po prostu cennik oficjalny, cena wywoławcza minuty emisjii w określonym czasie reklamowym. Przy dużych zamówieniach oczywiście dostaje się rabat. Wydaje Ci się że taki plus kupuje te k750i za 1800 za sztukę, jak w sklepie? Nieoficjalnie (dział handlowy każdej gazety czy telewizji ma szlaban nawet na myślenie o tym poza siedzibą firmy - od razu zaczęły by się oskarżenia o dumping cenowy zmowę, wykorzystywanie pozycji itd, itp) mówi się że dla dużych klientów rabaty dochodzą do 80%. Co nie znaczy że nie szkoda tej kasy wywalonej na "kreowanie marki"...
    0
  • Users Avatars Mini
    tomziu pisze: 2005-09-21 00:24
    Za zmianę takiej marki to powinno ich się podać do sądu.. albo powinien być zakaz zmieniania takich marek.... co oni sobie w ogóle wyobrażają?! że jakiśtam ORANGE dogoni kiedyś IDEĘ?! tyle kasy władowane w wypromowanie i figa! I cóż się dziwić że ceny w ORANGE takie wysokie.. skoro trzeba opłacić LOGO, promować markę, trzeba było zakupić domenę ORANGE.pl za górę kasy... Jak już wyjdą na swoje i jeszcze nawet na tym zarobią to może łaskawie obniżą ceny... ZŁODZIEJE!!! ............................. Czy nie zastanawiające jest to że ERA wydała najmniej na reklamy a jest ciągle liderem? Widać nie w reklamie sztuka...
    0
  • Users Avatars Mini
    bOb pisze: 2005-09-21 00:34
    Ja nie wiem po co to całe pieklenie i nakręcanie się. Nikt w żadnej reklamie Oranga nie mówił "jak wjedziemy do Polski to będzie tanio". Zauważcie, że oferta podobna jest do poprzedniej JI. Dla firm cennik jest bardzo podobny rózniący się tylko szczegółami. Nie wiem jak z cenami tel, ale... na moje pytanie o pakiety tańszych minut w Orange GO dostałem odpowiedź "na razie jeszcze nie". Ludzie w Centertelu pozostali Ci sami inapewno będzie zależąło im na tym, aby osiągnąć zysk jaki zaplanowali. A faktem jest to, że obecną ofertą tego nie zrobią. Coś więc napewno za chwilę wymyślą, zobaczycie
    0
  • Users Avatars Mini
    glodek pisze: 2005-09-21 02:25
    ZAUWAZYL KTOS, ZE MOZNA MIEC 10ZŁ Wsz_i_na_Wsz lub OriSt, tylko RAZEM MUSI BYC 25ZL!!!! A jeszcze wczoraj bylo min. 25 dla Wsz_i_na_Wsz lub OriSt!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    esku pisze: 2005-09-21 02:34
    Heh :) Oj marudy, marudy... A salony Orange pełne ludzi, aktywacji na razie dwa razy więcej niż w zeszłym tygodniu :)) A to dopiero drugi dzień.... i bez żadnych promocji :)
    0
  • Users Avatars Mini
    tlenowiec pisze: 2005-09-21 02:57
    ***esku - dwa razy wiecej ,poniewaz przez ostatnie dni przed zmiana marki ludzie byli odsyłani ,gdyż "ma być lepiej".Ludzie czekali,sprzedawcy czekali ,wszyscy oczekiwali,że bedzie jakiś przełom ,a jak nie to chociaz mała zmiana ,ale na lepsze.A jak jest? Sam zobacz i zastanow się . Aktywacja w góre , telefony ,zwłaszcza w mixach w góre .Co z tego ,że można mieć darmowy numwr od 25 ,skoro i tak suma zobowiązania jest 40 zł,czyli telefon w najwyższej cenie. Jak to jest ,że tu trzeba płacić za n3100 79 zł ,a Era daje w promocji K700 za 49 zł??? Salony pełne ,bo czekali i teraz przychodzą i kupują ,albo i nie. Według mnie to krok wstecz ,i juz nic nie zmieni mojego zdania. A gdzie promocja ,jeszcze do niedzieli można było dostać darmowe godziny,czyli "lato bez opłat" - teraz nic nie ma!!!Śmiech na sali.
    0
  • Users Avatars Mini
    glodek pisze: 2005-09-21 03:50
    *tlenowiec Czytałes co ja napisałem????? bo era ci wszysko zasłania;/
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-21 12:38
    ***lola - sadzac po cenach telefonow w Plusie , to chyba wlasnie kupuja je na sztuki , a nie hurtowo;-) A tak na serio juz , to nie rozumiem Twojego komentarza , przeciez napisalem wyraznie , ze maja upusty od stawki cennikowej. Zastanawiam sie , wedlug cennika z ktorego roku wyliczyli ten miliard Idei , co nie zmienia faktu , ze roznica srednio15 milionow na rok to sporo;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-21 12:44
    Z w/w danych wynika , ze minuta cennikowa to ok. 23 tysiecy zloty.
    0
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2005-09-21 13:01
    ***esku nie wiem gdzie masz ten salon ale u mnie od poniedziałku pustki
    0
  • Users Avatars Mini
    wibrator pisze: 2005-09-21 13:35
    Idea była ......... Czas przeszły. ALE FAJNIE !!! Teraz klienci chodzą i pytają, co się stało z salonami Idei, mimo że stoją 10 m od salonu Oragne ...... !!! To wg mnie tłumaczy wszystko. Trzeba kolejnych milionów złotych, żeby wyedukować klientów co to jest Orange. Poza tym, spora część polskiego sołeczeństwa nie wie, jak wymawiać tę nazwę i żeby się nie ośmieszyć mówią "ta nowa sieć ..." Będą mieć problem.....
    0
  • Users Avatars Mini
    konsul pisze: 2005-09-21 13:46
    ***Żurek: u mnie w salonie padaja rekordy jesli chodzi o ilosc klientów, w poniedzialek bylo 10 aktywacji czyli nie jest zle. Wczoraj napisalem dwie jak bylo po poludniu trudno powiedziec nie bylem :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2005-09-21 14:18
    konsul to ladnie ja mam 1 aktywacje od 3 dni ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-21 14:42
    E tam Panowie , Wasze wyniki i tak nie maja najmniejszego znaczenia , bo z tego co wiem i tak Pani Kossmann ogłosi w grudniu , że wejscie oferty Orange zakonczyło się oszałamiającym sukcesem. I każdy ocierając łzy szczęścia i wruszenia będzie wiedział , że jak to zwykle bywa z Panią Iwonką , po prostu MUSI to być "prawda" :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-21 14:48
    Pani Iwonko , prosimy przed następną konferencją ustalić przynajmniej z preziem deVignoles i panem Józefiakiem liczbę klientów;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-21 14:53
    Prezes pod koniec sierpnia w liście do załogi , że Idea obsluguje juz blisko 9 mln klientow , a P. Józefiak , ze pod koniec roku liczba tychże ma przekroczyc 9 milionów. Nie wiem jak rozumieją słowa "prawie" i "ponad" , ale uwzględniając dynamikę wzrostu bazy klienckiej , rozbieżności to jakieś marne 600 tysiecy klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    ytryu pisze: 2005-09-21 14:57
    "dofinansować telefony" - dobre dobre :) Wszystko za free - jak za komuny ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-09-21 14:59
    A Poldek z Petece niech wreszcie policzą klientów SS i Heyah , tez z chęcią poznamy te dane;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2005-09-21 15:17
    Polecam krótki art. na WP "Bez pomarańczowej rewolucji": cyt. "Dlaczego ceny w Orange nie są niższe, jak oczekiwali abonenci? – Nie wiem, skąd to przeświadczenie, że musi być tanio – mówi Jacek Kalinowski. – Zapewnialiśmy, że będzie atrakcyjnie. W biurach obsługi klienta zmienił się wystrój i obsługa..."
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-09-21 20:16
    ***issa*** jak możesz nie wierzyć Pani Iwonce? Przecież nie obiecywała obniżek cen, a w roamingu są teraz same atrakcyjne stawki, zwłaszcza w grupie Orange, bo zbiją teraz większą kasę na biedakach jeżdżących za granicę, więc oferta roamingowa Orange jest dla Orange bardzo atrakcyjna. Wyszli naprzeciw oczekiwaniom klienta :D Obsługa w salonach polepszyła się z dnia na dzień. Pani Iwonka wyciągnęła magiczną różdżkę, wypowiedziała zaklęcie i od razu lepiej. Nie wspomnę już o globalności marki Orange i atrakcyjnej taryfie Go. Pani Iwonka ma nieco inne pojęcie atrakcyjności ofert od użytkowników i nie korzysta z takich taryf jak oni, więc dla niej oferta Orange jest atrakcyjna :D
    0
  • Users Avatars Mini
    robsonm pisze: 2005-09-21 21:26
    Jak wypowiedziec nowy regulamin? Idea bardziej mi sie podobala ...
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-09-22 17:14
    szok ile kasy!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    polak mały pisze: 2007-10-20 03:29
    Po dwóch latach stwierdzam, że Łorynż to kompletne dno!!!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: