PLAY zapowiada szybszy Air Fiber i ofertę telewizyjną kolejnej generacji

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 20
Opinie: 20

PLAY podał swoje wyniki za 2017 r.

Operator miał na koniec zeszłego roku 15.2 mln klientów (wzrost 5.6% rok do roku) i 6.67 mld zł rocznych przychodów (wzrost rok do roku o 9%).

Wartość wskaźnika adjusted EBITDA osiągnęła poziom 2,298 mld zł, co oznacza wzrost o 12.9% (marża EBITDA 34,4%).

Udział Playa w rynku urósł o 2.5% do 28.8%.

Liczba aktywnych klientów jest oceniana na 12.4 mln.

Średnie ARPU wynosi 32.3 zł.

Netto Play przez rok pozyskał 227 tys. nowych kart, co oznacza spadek w porównaniu rok do roku o 38.2%.

Ruch data w roamingu krajowym spadł przez rok z 6.6 do 5.5%.

Średni miesięczny ruch danych na użytkownika wzrósł o 48,5% z 2.8 do 4.1 GB.

Play zdradził także, że w latach 2018 i 2020 zamierza wdrożyć kolejną generację platformy telewizyjnej Play Now TV dla gospodarstw domowych oraz kolejną generację (szybszą) rozwiązań typu Air Fiber. Teraz jest to usługa NET BOX, czyli bezprzewodowy dostęp do szybkiego internetu dla gospodarstw domowych wykorzystujący modem zewnętrzny 4G. Play podaje, że "targetem" dla rozwiązań Air Fiber jest aż 40-50% polskich gospodarstw domowych.

 

W 2018 r. PLAY uruchomi ponad 1000 nowych stacji bazowych.

Komentarz Prezesa spółki P4 Sp. z o.o. na temat wyników osiągniętych w roku 2017:

„Rok 2017 był udany dla PLAY. Ogólne wyniki handlowe oraz silny wzrost kluczowych wskaźników grupy były zbieżne z planami, które przedstawiliśmy w momencie debiutu giełdowego (IPO). W 2017 r. czerpaliśmy korzyści z efektu skali połączonego ze stałą koncentracją na efektywności kosztowej, co pozwoliło nam osiągnąć imponujący wzrost skorygowanego wskaźnika EBITDA na poziomie 12.9% r/r. Wysoki poziom generowanych przepływów gotówkowych, mający przełożenie na wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego zamykające się w kwocie 664 mln zł za rok 2017, w pełni zabezpiecza naszą zdolność do wypłaty dywidendy w kwocie 650 mln zł zgodnie z informacjami przekazanymi w momencie debiutu giełdowego. Patrząc na nasze ogólne wyniki za rok 2017, jesteśmy spokojni o naszą strategię oraz wyniki w 2018 r. pomimo wpływu regulacji RLAH oraz dalszego rozwoju sieci na terenie całego kraju. Z tego względu zamierzamy utrzymać nominalną wartość wypłaty dywidendy w roku 2019 na takim samym poziomie, jak w roku 2018.

W IV kw. 2017 r. podejmowaliśmy dalsze działania w celu spełniania oczekiwań naszych klientów oraz świadczyliśmy usługi o najwyższej jakości, co przełożyło się na dalszy wzrost naszej bazy do poziomu 15.2 mln klientów. W 2017 r. zwiększyliśmy liczbę abonentów kontraktowych o 1 064 tys. Jesteśmy mocno skoncentrowani na realizowaniu naszej strategii, co przekłada się na mocny wzrost wyników handlowych oraz solidne wyniki finansowe. Nasze przychody operacyjne za rok 2017 osiągnęły poziom 6 670 mln zł, co stanowi wzrost o 9.0% w porównaniu do roku 2016, podczas gdy nasza skorygowana marża EBITDA zwiększyła się do poziomu 34,4%, +1,2 p.p. w porównaniu do roku 2016.

Od 15 czerwca 2017 r. jesteśmy zobligowani do stosowania się do regulacji RLAH wprowadzonej przez UE. Regulacja RLAH eliminuje opłaty roamingowe na terenie UE oraz wpływa na branżę telekomunikacyjną w Europie poprzez: 1) zmniejszenie przychodów z roamingu międzynarodowego; oraz 2) zwiększenie kosztów roamingu międzynarodowego (ze względu na ruch realizowany w sieciach operatorów zagranicznych oraz stawki hurtowe). W drugiej połowie 2017 r. negatywna zmiana w zakresie przychodów z roamingu międzynarodowego oraz kosztów roamingu międzynarodowego osiągnęła kwotę ok. 101 mln zł (w III kw. 2017 r. – 57 mln zł r/r, w IV kw. – 43 mln zł r/r), przede wszystkim ze względu na zwiększony ruch generowany przez naszych klientów. We wrześniu 2017 r. złożyliśmy wniosek o dopłaty do roamingu. W dniu 15 stycznia 2018 r. otrzymaliśmy pozytywną decyzję od organu regulacyjnego a z końcem stycznia 2018 r. podjęliśmy decyzję wprowadzenia pewnych zmian względem nowych klientów oraz osób nadużywających roamingu.

W dalszym ciągu realizujemy naszą strategię rozwoju sieci na terenie całego kraju i na koniec 2017 r. posiadaliśmy 5 746 stacji bazowych, co stanowi wzrost o 609 stacji netto oraz 697 stacji brutto w porównaniu z końcem 2016 roku. Ponadto, zasięg naszej własnej sieci 4G osiągnął poziom 93,4% populacji (co stanowi wzrost o 15,4 p.p. w porównaniu z rokiem 2016) podczas gdy zasięg sieci 4G LTE Ultra wyniósł 80,7% populacji (co oznacza wzrost o 4,5 p.p. w porównaniu z końcem roku 2016). Łącznie z roamingiem krajowym, w zasięgu naszej sieci znajduje się ponad 99% populacji kraju. W 2018 r. zamierzamy uruchomić ponad 1 000 stacji bazowych.

W całym roku 2017 wypracowaliśmy solidne wyniki, które są zgodne z informacjami przekazanymi w momencie debiutu giełdowego.”

Jørgen Bang-Jensen

 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (20):

Komentuj

Komentarze / 20

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dar pisze: 2018-02-27 20:30
    yyyyy po co Kowalskiemu te wszystkie tabelki, wykresy itd??? Siedzieli sobie w biurze wprowadzili takie dane... a Kowalski raczej nie kuma o co tu chodzi... Myślę ze nawet ci co pisali to nie bardzo wiedzieli.... Wykres, tabelka.... och jak my to wszystko lubimy.... Im lepsza prezentacja tym TARGET lepiej zrozumie o co chodzi .... ;) czy aby na pewno????
    16
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2018-02-27 20:47
    Niektorzy rozumieja te dane i sa Im potrzebne np. w pracy.
    -9
  • Users Avatars Mini
    Bert pisze: 2018-02-27 21:52
    3 mln martwych kart, nieźle. :D
    8
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2018-02-27 21:59
    To Air fiber to tylko z nazwy . Oferta bedzie taka jak jest teraz internet domowy oparty na tej skrzynce od huaweia.
    12
  • Users Avatars Mini
    Red pisze: 2018-02-27 22:47
    Pierdu, pierdu ... typowe marketingowe gadki, które mogą mieć wpływ na notowania akcji. Play NOW to największe dno jakie miałem okazje używać, platforma jest tragiczna a kanały przeciętne.
    8
  • Users Avatars Mini
    Malleus pisze: 2018-02-28 01:11
    Bezprzewodowy Fiber już jest, nazywa się Internet Domowy oparty o LTE (T-Mobile), 60 Mb/s za 59 zł, zupełnie BEZ LIMITU oraz bez STREFY DOMOWEJ. Jak Play zrobi (wogóle) coś konkurencyjnego (na swoich nadajniczkach), to może osiągnąć 4% gospodarstw domowych (to byłby sukces), a nie 40%. Bo chwilowo to chyba za 60 zł, mają 50GB/mieś. Podsumowanie, kokaina i zioło = tak, ale NIE przed konferencją, bo śmieszne rzeczy panu Marcinowi G. wychodzą :-)).
    10
  • Users Avatars Mini
    Malleus pisze: 2018-02-28 01:24
    P.S. "Średni miesięczny ruch danych na użytkownika wzrósł o 48,5% z 2.8 do 4.1 GB.”, i jak tu się nie śmiać ?, tzn. 2.8~4.1 GB to robi Netflix 720p~1080p na godzinę, a średni abonent Play w miesiąc. To jakim cudem ta infrastruktura, która "daje" średnio 7 do 15 Mb (na swoich nadajnikach), ma opanować 40% gospodarstw domowych, do kiedy to ?, 2020 do 2120 ? :-), tak w 100 lat (jak Orange i T-Mobile umrą), może dali by radę ;-).
    6
  • Users Avatars Mini
    Patryk7588 pisze: 2018-02-28 05:06
    Malleus - kolejny bezmózgowiec z T-Mobile?
    -9
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2018-02-28 08:04
    Patryk7588
    1
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2018-02-28 08:04
    Kolejny jeleń z Plusa :D
    -1
  • Users Avatars Mini
    Achilles Papadokulos pisze: 2018-02-28 11:42
    Wychodzi na to że jak ktoś jest w: Tmobile - bezmózgowiec, w Plusie - jeleń, w Orange - idiota, w Play - debil. To w końcu w jakiej sieci być?! kurna jego olek...
    5
  • Users Avatars Mini
    korobs pisze: 2018-02-28 12:11
    Takie dane muszą być prezentowane przez spółkę giełdową. dziwne?
    -2
  • Users Avatars Mini
    Malleus pisze: 2018-02-28 15:15
    @Maciek - trafiłeś :-), kolega Patryk7588 reprezentuje zawodowo sieć Plus, więc jak wszyscy "myślący inaczej", uważa że 60 zł za 100 GB z wujową prędkością i ratami za modem, jest lepsze niż 60 zł za rzeczywisty "no-limit" 60 Mb/s i modem za 1 zł, ale co kto lubi, jeden dziewczyny inny owce - wybór należy do niego ;-), pozdrawiam :-)
    1
  • Users Avatars Mini
    Malleus pisze: 2018-02-28 15:38
    @Achilles Papadokulos - w tej w której Twoja własna głowa i kalkulator, powiedzą ci że zapłacisz najmniej za potrzebne Ci usługi :-), koniec porady ;-). P.S. Warto wżiąć poprawkę na zasięg, ale nie ten o którym napisze Józek z Torunia, chyba że akurat mieszkasz w Toruniu obok Józka ;-)
    1
  • Users Avatars Mini
    Jakub pisze: 2018-02-28 17:43
    Air fiber? XD
    1
  • Users Avatars Mini
    Achilles Papadokulos pisze: 2018-02-28 18:04
    @Malleus to jest dobra porada, ale nie wszyscy w ten sposób myślą i potem obrzucają się błotem. Jednemu pasuje Plus a drugiemu Tmobile i obaj są szczęśliwi, każdy ma różne potrzeby, wystarczy tylko spasować te potrzeby z ofertą operatorów, a będzie dobrze:-)
    2
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2018-02-28 20:20
    Chyba wiadomo dlatego im zyski wzrosły...jak sie bierze pieniazki do siebie i nie inwestuje w NIC to niedziwota, że tyle zarobili....a zamiast tv to oni niech zasieg i sporawny net dadzą
    3
  • Users Avatars Mini
    Andrzej pisze: 2018-03-01 13:40
    Byłem trochę związany z play i ich ofertą abonamentową ale muszę przyznać, że po początkowym efekcie wow szybko przyszło rozczarowanie, bo tylko jak się do nich do sieci przechodzi to można liczyć na super ofertę, a potem przychodzi stagnacja, więc teraz jestem w Virgin Mobile i zobaczymy jak się sprawdzą
    2
  • Users Avatars Mini
    Jojer pisze: 2018-03-06 08:24
    A konsultanci nadal są szykanowani przez rksów.
    1
  • Users Avatars Mini
    Papaj pisze: 2018-05-20 18:28
    Treść komentarza dobra sieć będzie za 10 lat
    0

Rekomendowane: