Huawei Polska poinformował dziś, że w zeszłym roku objął pozycję lidera polskiego rynku tabletów.
Na przełomie 2015 i 2014 r. udział Huawei wynosił odpowiednio 5% i 0.5%. Huawei nie podał jaki udział w rynku ma wartościowo, ale zajmuje obecnie drugą pozycję za Apple.
Rynek tabletów w Polsce jest rynkiem kurczącym się. W zeszłym roku spadek sprzedaży (ilościowy) wyniósł około 10%.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie Huawei wynika, że konsumenci korzystają z tabletów, aby przede wszystkim zająć wolny czas i się zrelaksować (ponad 40%). Ale tablet pełni też praktyczne funkcje w podróży. Służy wtedy nie tylko do słuchania muzyki (37%), oglądania filmów (34%) lub czytania (34%), ale też do nawigacji (41%).
Coraz większym zainteresowaniem cieszą również urządzenia z ekranami o przekątnej 10”. Obecnie stanowią one największą część polskiego rynku tabletów.
Zdobycie pozycji lidera w segmencie tabletów w ciągu trzech lat jest powtórzeniem sukcesu Huawei na rynku smartfonów – mówi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
Najnowszym tabletem wprowadzonym na polski rynek jest Huawei MediaPad M5. Informacje o nim można znaleźć tutaj i tutaj