PKO Bank Polski udostępnił dziś swoim klientom możliwość płacenia telefonem i zegarkiem za pomocą Samsung Pay.
Od 28 października 2025 r. użytkownicy banku mogą dodać do aplikacji Samsung Wallet swoje karty debetowe i kredytowe PKO, a następnie płacić zbliżeniowo urządzeniami Galaxy – smartfonem albo smartwatchem – wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności zbliżeniowe.
Żeby skorzystać z usługi, potrzebne jest urządzenie Samsung Galaxy z Androidem w wersji co najmniej 11, z działającą funkcją NFC oraz aktualną wersją aplikacji Samsung Wallet. Po zainstalowaniu lub zaktualizowaniu aplikacji (dostępnej w Galaxy Store i Google Play) użytkownik loguje się na konto Samsung i dodaje kartę płatniczą PKO Banku Polskiego. Kartę można podpiąć ręcznie, wpisując jej dane, albo skanując ją aparatem telefonu. Po dodaniu karty trzeba jeszcze przejść proces weryfikacji. Od tego momentu można płacić zbliżeniowo telefonem lub zegarkiem.
Samsung Pay korzysta z zabezpieczeń biometrycznych urządzenia (np. odcisku palca) lub kodu PIN i nie udostępnia numeru karty sprzedawcy podczas transakcji. Dane karty nie są też przechowywane bezpośrednio w urządzeniu, co ma ograniczać ryzyko ich przechwycenia.
Samsung Wallet pełni przy tym rolę cyfrowego portfela. Poza kartami płatniczymi można w nim trzymać m.in. karty lojalnościowe, bilety lotnicze czy klucze cyfrowe, a potem mieć do nich dostęp także z poziomu zegarka Galaxy. Udostępnienie Samsung Pay oznacza więc, że klienci PKO Banku Polskiego dołączają do użytkowników, którzy mogą płacić za zakupy bez fizycznej karty, korzystając wyłącznie z urządzeń mobilnych Samsunga.