Sieć 3G "3" zarabia głównie na połączeniach głosowych

Newsy
Żródło: Hutchison 3G
Opinie: 17

3 Group (Hutchison Whampoa) ogłosiła swoje wyniki za pierwsza połowę 2004 r. Spółka poinformowała, że obecnie ma ponad 3.2 mln klientów swojej sieci "3" we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hong Kongu, Australii, Austrii, Szwecji i Danii. Sieć 3 podłączyła w pierwszej połowie roku 2.5 mln klientów brutto. Tylko w lipcu 3 Group pozyskała 697,701 klientów.

  Ilość klientów na dzień 18 sierpnia 2004 Lipiec 2004 - aktywacje brutto ARPU 7 miesięcy 2004 (waluta lokalna/HK$) ARPU Non-Voice 7 miesięcy 2004 (%) Mix Postpaid/Pre paid * Przybliżony zasięg 3G na dzień 31 lipca 2004 (%) * Przybliżony zasięg usług głosowych na dzień 31 lipca 2004 (%)
Australia 292,292 34,099 A$ 91.13/514.54 11% 100/0 68%# 92%
Austria 83,100 11,116 €59.70/566.44 9% 100/0 41% 98%
Hong Kong 124,504 21,058 $239.00/239.00 22%  100/0 99% 99%
Włochy 1,359,098 329,700 €50.47/480.03 10% 15/85 65% 99%
Szwecja & Dania 196,300 27,070 364.16kr/376.90 17% 98/2 74%  99%
Wielka Brytania 1,201,029 274,658 L43.22/612.48 14% 64/36 79% 99%
Suma  3,256,323 697,701          

* % populacji
# % populacji objętej licencją 3G

Średni koszt pozyskania klienta 3G w lipcu wynosił 252 euro, co oznacza spadek z 299 euro (średni SAC przez pierwsze 7 miesięcy br.).

Opinie:

Opinie archiwalne (17):

Komentuj

Komentarze / 17

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2004-08-22 16:55
    No i dochodzimy do sedna problemu sieci 3G. Większość ludzi używa telefonu komórkowego do rozmowy. Dlaczego? Bo niewiele osób ma potrzebę używania internetu i innych zasobów sieci w ruchu - po prostu jest to niewygodne. Ktoś się zapyta, a co z przekazem video? Wpierw trzeba zmienić mentalność użytkownika i przyzwyczaić go do takiej formy połączenia... no i upowszechnić narzędzie w postaci viedofonu. Szkoda że w tym zestawieniu nie ma informacji na temat tego jaka grupa użytkowników najpełniej wykorzystuje możliwości 3G. Pewnie okazało by się że są to firmy. Myślę że jeszcze przez ładnych parę lat 3G będzie zarabiało na gadaniu, a nie transmisji danych... chyba że transmisja danych tak potanieje że będzie konkurencyjna wobec tej tradycyjnej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Radeonik pisze: 2004-08-22 16:46
    Sporo we Włoszech jest prepiad'ów. Jak tak dalej pójdzie to i u nas tak będzie. Póki co nie chcę tego czytać co jest w innych krajach, bo szlag mnie trafia, że u nas tego nie ma, a na takich Węgrzech jest. Pewnie sieć 3G zostanie wprowadzona szybciej na Słowacji niż u nas. W Rosji to już dawno jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-08-22 16:49
    ***Gonzales: nie masz racji, za pare lat GSM przejdzie do lamusa historii, postępu nie da się powstrzymać, a pieniądze na to się zawsze znajdą, chociaż opom jest teraz dobrze i nie chcą inwestować w 3G, brak prawdziwych wizjonerów
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-22 16:31
    I w ten sposób - póki co - szlag trafia ideę siei 3G. MOże z czasem ludzie się nauczą, że ględzi się przez GSM, tudzież kabelek?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-22 17:03
    ***MARCIN: hehe, ciekawe z czym nie mam racji? Z tym, że ludzie nie rozumieją, że możliwości 3G są szersze niż GSM? A może z tym, że czasem nauczą się możliwości tej technologii?? Pierwsze wynika z tabeli, a drugie nawet z Twojej wypowiedzi :). Tylko nie pisz, proszę, co będzie za parę lat. Już w 1998 zapowiadano, że w roku 2004 GSM odejdzie do lamusa :). Może i postępu nie da się zatrzymać, ale jak widać, da się mocno spowolnić :).
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-08-22 17:04
    z innej beczki: potrzebuję info (opinie) na temat MDA Qtek 2020 czy może ktoś użytkuje-ował to cacko? pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-08-22 17:07
    ***Gonzaes: masz trochę racji, ale wynika to stąd że brak prawdziwych wizjonerów, nie opłaca sie ryzykować skoro 1mln abonentów mozna pozyskać w 2m-ce, inwestując tylko w reklamę,
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-22 17:10
    ***MARCIN: myślę, że to wina marketingu. Zamiast sprzedawać rozwiązania, u nas ciągle sprzedaje się telefony. Powiedz szczerze, co może zdziałać wizjoner, jeżeli taki zaawansowany telefon jak T610 reklamuje się jako sprzęt do fotografowania dup na plaży?
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-08-22 17:15
    a co nie nadaje się do tego??? He,he,he
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-22 17:16
    IMHO nie, za mała rozdzielczość :).
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-08-22 17:23
    masz rację 7610 byłaby lepsza,
    0
  • Users Avatars Mini
    Pabllo pisze: 2004-08-22 17:46
    No dobrze, ale z tej tabelki to jakoś tak wynika że w sieci "3" mamy też grupę klientów pre paid :-) Szczerze mówiąc po 6 latach post paidu przesiadam się pre, a obserwując tendencję naszy narodowych operatorów chyba przybywa im klientów pre paid :-) i zastanawiam się jaki sens ma wprowadzenie sieci "3" u nas, skoro wykorzystanie usług innych niż voice, sms i ostatnio mms to szczyt.
    0
  • Users Avatars Mini
    Haborym pisze: 2004-08-22 21:20
    Podstawowym atutem sieci 3G jest niska cena za polaczenie glosowe. Przynajmniej jest tak w moim abo w UK. Niezaleznie od pory dnia, czy numeru docelowego za minute polaczenia place 0.05 GBP. Biarac pod uwage stawki u innych opow dochodzace do 0.4 GBP jest to bardzo niska cena. Pomimo faktu, iz jestem osaba mloda (2x latek) i wszelkie nowinki techniczne nie stanowia dla mnie zagadki nie uzywam swego tela do niczego innego. Jesli chce z neta korzystac mam notebooka i DSLa. A z uwagi na niewlaczony roaming telefonik od tygodnia przeszlo lezy w walizce ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    dexallegro pisze: 2004-08-22 21:27
    to po co wybrali siec 3g??? a w polsce ani widu a ni slychu o 3g moze bedzie za 40 lat....
    0
  • Users Avatars Mini
    silgin pisze: 2004-08-23 11:03
    3g juz sie pojawia, a jesli rzeczywiscie rozmowy maja byc takie tanie to tylko czekac, Tylko ze u nas sa 3 opy a w GB sa 4.
    0
  • Users Avatars Mini
    silgin pisze: 2004-08-23 11:05
    a pozatym majac siec 3g to infrastrukture GSM dalej mozna uzywac (do rozmow glosowych na przyklad, coby UMTSa nie zapychalo)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-08-25 00:17
    No jeżeli drożyzna to jak ma to na siebie zarabiać?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: