T‑Mobile gra w chmurze

Newsy
Opinie: 0

T‑Mobile przy współpracy Play Giga rozpoczął testy grania w architekturze EDGE Computing.

Celem testów jest zbadanie postrzegania różnic pomiędzy graniem z wykorzystaniem technologii LTE, a graniem na EDGE Computing.

W rozpoczętym 24 maja pilotażu bierze udział około 40 studentów z Krakowa.

Testerzy otrzymują mobilny router oraz dostęp do katalogu gier, który składa się z 20 tytułów takich jak: „Rise of the Tomb Rider”, „Ryse: son of Rome”, „NBA 2k18” czy „Batman: Arkham City”.

Część użytkowników będzie korzystała z dostępu do platformy game streaming przez publiczną sieć LTE T‑Mobile, a część przez specjalnie w tym celu zbudowaną, wydzieloną, prywatną sieć LTE, niedostępną dla użytkowników spoza grona testerów (sieć kampusową).

W Edge Computing serwery nie są już umieszczane w odległych, scentralizowanych Data Center, ale „na krawędzi” sieci komórkowej, blisko użytkownika końcowego oraz miejsca generowania danych. Taka zmiana znacząco zmniejsza opóźnienia w komunikacji z serwerem (Low Latency Networks) oraz odciąża łącza internetowe, co poprawia jakość usług wrażliwych na zakłócenia, przede wszystkim gier sieciowych i transmisji wideo.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: