T-Mobile będzie teraz "zwinny" - triby pracują w sprintach

Newsy
Opinie: 0
 T-Mobile wdraża Agile

T-Mobile, jako pierwszy operator telekomunikacyjny działający na polskim rynku, postanowił wdrożyć w całej organizacji model pracy Agile.

Nowy model pracy sprawił, że firma zautomatyzowała wiele procesów wewnętrznych, w tym testy produktów, które wkrótce pojawią się na rynku i będą z powodzeniem służyć klientom. T-Mobile już w pierwszych miesiącach po wdrożeniu Agile może pochwalić się też zauważalnym skróceniem prac nad ofertami – tworzenie zespołów o uzupełniających się kompetencjach to jedna z największych zalet „zwinnego” podejścia.

Agile to nowoczesna metodyka w zarządzaniu zadaniami, projektami czy nawet całą firmą, która całkowicie zmienia sposób pracy i pomaga zwiększyć wydajność. Według firmy konsultingowej McKinsey & Company organizacje, które przechodzą na Agile, mają nawet o 50 proc. większe szanse prześcignąć tradycyjną konkurencję, a ich klienci są bardziej zadowoleni z poziomu dostarczanych usług. Struktury Agile lepiej odpowiadają na zapotrzebowanie klientów i pozwalają szybciej rozwijać produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb.

W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu ideą Agile jest założenie, że w trakcie budowy projektu czy usługi nie wiemy dokładnie, jak będzie wyglądał cały przebieg pracy. Dlatego dzielony jest on na krótkie (zazwyczaj trwające od 1 do 4 tygodni) etapy, nazywane sprintami. W ich trakcie zespół projektowy samodzielnie zajmuje się danym rozwiązaniem, testuje je, zbiera informacje od klientów i zmienia produkt zgodnie z ich preferencjami. Finalne rozwiązanie czy usługa testowana jest więc w mniejszych, regularnie tworzonych częściach, co pozwala na błyskawiczne reagowanie na wszelkie niezbędne zmiany i gwarantuje najszybsze wprowadzenie nowych usług.

Pierwszym „nowym” produktem było Happy Fridays. W każdy piątek klienci mogą aktywować specjalny, bezpłatny prezent.

W ciągu ostatnich miesięcy udało się zoptymalizować wiele procesów wewnętrznych, np. wprowadzić automatyczne testy, które w znacznym stopniu skróciły czas przygotowywania nowych ofert i taryf dla klientów. W jednym zespole (tzw. tribe) pracowali wspólnie specjaliści od IT, programowania, marketingu czy sprzedaży, a rozwiązanie na bieżąco dostosowywane było do potrzeb wszystkich zainteresowanych.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: